فاز دوم پتروشیمی کاویان با تسهیلات بانک صنعت و معدن و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن محصول پتروشیمی(اتیلن)، با حضور رئیس جمهوری در عسلویه به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۱۶
افتتاح فاز دوم پتروشیمی کاویان با حمایت بانک صنعت و معدن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این بانک، با آغاز بهره برداری از فاز دوم این مرکز پتروشیمی، ظرفیت تولید پتروشیمی کاویان سالانه به ٢ میلیون تن اتیلن افزایش یافته است .

برای افتتاح فاز دوم این مجتمع، مبلغ ٣٨٩ میلیون دلار تسهیلات مالی توسط این بانک تامین مالی شده که در نتیجه آن برای تعداد 1550 نفر اشتغال ایجاد شده است.

فاز دوم پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده اتیلن منطقه خاورمیانه از ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون تن اتیلن برخوردار بوده که با بهره برداری رسمی از این واحد، خوراک مورد نیاز طرح های مسیرخط لوله اتیلن غرب همچون مجتمع های پتروشیمی کردستان، لرستان، مهاباد، پلی اتیلن ایلام و .. تامین خواهد شد.

گفتنی است تعداد ٣ طرح پتروشیمی کاویان، لرستان و مهاباد با تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده و چهار طرح پتروشیمی مسجد سلیمان، ایلام، هنگام و بوشهر در حال اجرا بوده و تسهیلات طرح آدیش جنوبی نیز به تصویب رسیده است که جمع تسهیلات طرح‏های یادشده به ٢ هزار و ٢٦١ میلیون یورو می‏رسد و در مجموع برای ٦ هزار و ١١٧ نفر شغل ایجاد می‏کنند.

* افتتاح شرکت کاشی پردیس آباده

افتتاح شرکت کاشی آباده و افزایش ظرفیت تولید این مجموعه با ارائه تسهیلات بانک صنعت و معدن نیز از دیگر اقدامات بانک عنوان شده است.

شرکت کاشی آباده با دریافت ٩ میلیون و ٣٠٠ هزار یورو تسهیلات ارزی ، معادل ٣٢٥ میلیارد ریال، به عنوان سرمایه ثابت و ٤٠ میلیارد ریال سرمایه در گردش به بهره برداری می رسد و برای ١٥٠ نفر شغل ایجاد می کند.

در ضمن در سفر رئیس جمهوری به استان فارس عملیات اجرایی طرح ذوب آهن پاسارگاد نیز با ٢٨٠ میلیون دلار تسهیلات بانک صنعت و معدن و اشتغالزایی یکهزار نفر آغاز خواهد شد.

گفتنی است صنایع کوچک و متوسط استان فارس حدود 1200 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید از بانک صنعت و معدن دریافت کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها