عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان داشت؛

لایحه سازمان مدیریت حوادث غیر مترقبه در آستانه تصویب

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه برخلاف زحمات همه نهادها در موقع بروز سیل و زلزله و سایر بلایا ناهماهنگی در امداد‌رسانی وجود دارد، گفت: طرح بسیار مهم سازمان مدیریت حوادث غیر مترقبه در دست بررسی و تصویب است.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۰۳
لایحه سازمان مدیریت حوادث غیر مترقبه در آستانه تصویب

«ابوالفضل ابوترابی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران جز 10 کشور حادثه خیز جهان بشمار می‌آید، از این رو تجمیع ستادهای بحران در غالب یک سازمان واحد بشدت احساس می‌شود.

وی افزود: عملیات امداد‌رسانی به نقاط آسیب دیده و بحران‌زده علی رغم تلاش بی‌شائبه دستگاه‌های اجرایی و امداد‌رسان در موقع بروز حوادث همچون سیل و زلزله، بطرز مطلوبی صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس با بیان اینکه متأسفانه بعد از انقلاب شیوه مدیریت بحران کشور بطور ستادی انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: به لحاظ فرهنگی ایرانیان کار جمعی را دوست نداشته و از این جهت ما در کار گروهی با مشکل مواجه هستیم، لذا ضرورت دارد مانند برخی از کشورهای پیشرفته سازمان‌های اورژانس – آتش نشانی – پدافند غیر عامل و ...، جملگی در یک سازمان و تحت ریاست یک شخص مدیریت شده تا در مواقع بحران، مدیریت حادثه به نحو شایسته‌ای برای هموطنان آسیب دیده انجام پذیرد.

وی افزود: متاسفانه در حادثه سیل اخیر در آذربایجان شرقی و غربی هم شاهد برخی بی‌برنامگی‌‌ها در ارتباط با عملیات امداد و نجات از سوی نهادهای ذیربط بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها