رژیم لاغری سریع با تخم مرغ؛

تخم مرغ چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

تخم یک ماده غذایی بی نظیر و سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است که کمبود برخی از آنها موجب بروز بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای ذهنی، پوستی و چشم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۶۴
مصرف روزانه تخم مرغ؛ خوب است یا بد!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، تخم مرغ برای سلامتی انسان مفید، سرشار از مواد مغذی و دارای پروتئین بسیار بالایی است. پروتئین موجود در تخم مرغ منجر به ایجاد عضله و حفظ آن و افزایش احساس سیری می شود. مسئله مهمی که برای کنترل وزن در نظر گرفته می شود.

تخم‌مرغ دارای همه اسید آمینه‌های ضروری است. پروتئین تخم‌مرغ یک پروتئین کامل، قابل جذب و دارای بیشترین اسید آمینه‌های ضروری برای بدن است که درصد جذب بالایی دارد. ۹نوع اسید آمینه از مجموع بیستگانه آن، از اسید‌ آمینه‌‌های ضروری بدن است، یعنی بدن انسان قادر به ساخت آنها نیست و باید از طریق غذا تامین شود.

تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌های مهم و مورد نیاز بدن از جمله ویتامین‌های E،D،A،B،B12 اسیدفولیک، ریبوفلاوین و به ویژه کولین است و به لحاظ داشتن ویتامین‌های مختلف، منبع غذایی مغذی و مناسبی برای تامین نیازهای بدن است، از نقص تولد در نوزادان جلوگیری و به حفظ سلامت چشم کمک می کند.

بیشتر کالری ها، ویتامین ها و مواد معدنی در زرده تخم مرغ وجود دارد.

اما در مورد کلسترول موجود در تخم مرغ، درست است که تخم مرغ به ویژه زرده آن سرشاز از کلسترول غذایی است، اما به مقدار کمی چربی اشباع شده دارد که مسئول افزایش سطح کلسترول در خون می باشد.

براساس یک پژوهش، افزایش مصرف تخم مرغ (خوردن یک تخم مرغ در روز) با افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر یا سکته مغزی همراه ارتباطی ندارد.

اما طرز تهیه تخم مرغ ممکن است اثرات متفاوتی بر سلامتی داشته باشد به خصوص اگر با کره سرخ شده یا مواد دیگری مانند گوشت و غیره به آن افزوده شده باشد. گفتنی است، یک عدد تخم مرغ آب پز حدود 71 کالری و دو گرم چربی اشباع دربردارد.

بنابراین، از خوردن تخم مرغ و سایر غذاهای غنی از فیبر مانند میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار کوتاهی نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها