مجهز به پردازنده اسنپدراگون 835 و 8 گیگابایت رم؛

گوشی وان پلاس 5 در Geekbench رویت شد

اگر شما هم از علاقمندان به گوشی های پرقدرت و خوش قیمت وان پلاس هستید، ممکن است متوجه شده باشید که جانشین وان پلاس 3 و وان پلاس 3T که سال گذشته معرفی شدند، با نام وان پلاس 5 راهی بازار خواهد شد. ممکن است به نظر برسد پرش از یک عدد عجیب باشد چرا که این کار بطور معمول و در شرایط عادی از کمپانی های تولیدکننده اسمارت فون سر نمی زند. اما در خصوص این گوشی موضوع متفاوت است.
کد خبر: ۱۰۲۰۲۸۸
وان پلاس 4 که بوی مرگ از آن به مشام می رسد هرگز معرفی نخواهد شد + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات،‌موضوع این است که اگر وان پلاس اسمارت فونی با نام وان پلاس 4 عرضه کند، این گوشی در کشور چین و بعضی دیگر از کشورهای شرق آسیا "وان پلاس مرگ" نامیده خواهد شد. خب، به نظر می رسد این نام از نظر بازاریابی خیلی به نفع وان پلاس عمل نکند!
این برند هم مانند سایر برندها، برای فروش محصولات خود در کشورهای شرق آسیا باید یک مورد خرافی را در نظر داشته باشد. در کشور چین، تلفظ عدد 4 دقیقا مشابه تلفظ کلمات "مرگ" و "بیماری" در این زبان است که تداعی کننده ی مفهومی ناخوشایند است. به همین دلیل هم شهروندان چینی و سایر کشورهای شرق آسیا نهایت تلاش خود را برای دور نگه داشتن این عدد از زندگی خود به خرج می دهند که نمود آن را در گوشه و کنار این مناطق می توان دید.
در بعضی از ساختمان های این کشورها طبقه چهارم وجود ندارد و این عدد نحس از سایر طبقات نیز حذف می شود و در نتیجه طبقه 40 تا 49 اصلا وجود ندارد! این روند در نام گذاری خیابان ها هم دیده می شود. تنها در مسائل نظامی است که چینی‌ها عدد 4 را حذف نمی کنند.


به عنوان مثال، زیردریایی هسته ای نوع 094 وجود دارد و یک ماشین مرگ زیر آب است که عدد 4 واقعا برازنده آن است. اما وقتی عدد 4 با سایر اعداد همراه می شود موضوع جالب تر هم می شود. مثلا در چین عدد 94 به معنی "مرگ طولانی" ؛ عدد 14 به معنی "قطعا خواهد مرد" و 24 مخفف "آسان مردن" است.
اما، عدد 5 عدد شانس است که با پنج عنصر آب، آتش، خاک، چوب و فلز مرتبط است و از نظر تاریخی به امپراطور چین ربط داده می شود. بنابراین وان پلاس از جهش از یک عدد بسیار خشنود است و احساس می کند شانس با این کمپانی همراه خواهد بود. البته وان پلاس هنوز رسما این تصمیم را تایید نکرده است.
در حال حاضر رگولاتوری چین یک دستگاه وان پلاس جدید را با شماره مدل A5000 به ثبت رسانده است. شماره مدل وان پلاس 3 نیز A3000 و شماره مدل 3 تی A3010 بود که می توان روند تخصیص شماره مدل به گوشی های وان پلاس را کاملا درک کرد. از طرفی با توجه به طی شدن مراحل کسب مجوز، احتمال دارد وان پلاس در یکی دو ماه آینده از اسمارت فون جدید خود رونمایی کند.
شایعات از ویژگی های زیر در خصوص وان پلاس 5 خبر می دهند: طراحی دارای نمایشگر خمیده، جدیدترین اسنپدراگون کمپانی کوالکام، تا 8 گیگ رم و دوربین 23 مگاپیکسلی. این گوشی که با قیمتی کمتر از 500 دلار عرضه خواهد شد می تواند در واقع خوش اقبال ترین گوشی این کمپانی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها