ممکن است ساخت یک گوشی آیفون کمی دور از ذهن به نظر برسد؛ اما یک مهندس نرم افزار موفق شده است یک گوشی آیفون ۶S تنها با هزینه ۳۰۰ دلار بسازد. قطعات این گوشی تماما چینی هستند.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۲۷
ساخت یک گوشی آیفون ۶S توسط یک مهندس نرم افزار

به گزارش جام جم آنلاین، در حال حاضر قیمت پایه گوشی آیفون ۶ اس، ۵۴۹ دلار است و زمانی که به تازگی عرضه شده بود، ۶۴۹ دلار قیمت داشت؛ اما جالب است بدانید که یک مهندس بسیار توانا موفق شده است با مونتاژ کردن قطعات مورد نیاز، یک گوشی آیفون ۶S برای خود بسازد.

این مهندس مدعی است که قطعات این گوشی تماما چینی هستند و او موفق شده است با مونتاژ آن ها یک گوشی آیفون ۶S بسازد که از عملکرد کاملا خوبی برخوردار است.

اسکات آلن دو سال در گوگل به عنوان یک مهندس نرم افزار فعالیت کرده است؛ اما او سال ها است که در حال سفر است و اغلب اوقات به شهر شنژن در چین سفر می کند و در همان جا بود که ایده ساخت آیفون ۶S در ذهن او شکل گرفت. او چندین روز در یک بازار قطعات الکترونیکی که قطعات متنوعی در آن جا یافت می شد، پرسه میزد و در نهایت موفق شد تمام قطعات مورد نیاز خود را خریداری کند.

قطعا یک مهندس نرم افزار برای ساخت یک گوشی، موانع زیادی بر سر راه خود دارد؛ مثلا برد منطقی یک گوشی در ابعاد کاملا کوچک ساخته می شود و ساخت آن نیازمند کمی صبر و حوصله و دستان ثابت و بدون لرزش است. آقای آلن موفق شد پس از چند روز تلاش بالاخره گوشی آیفون ۶S خود را بسازد که دارای عملکرد کاملا خوبی هم است.

هنگامی که از آقای آلن در مورد ساخت این گوشی آیفون ۶S با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی سوال شد، پاسخ او همه را متعجب کرد. او گفت که قیمت تمام قطعاتی که او خریده است، ۱۰۰۰ دلار شده است؛ اما در هنگام ساخت گوشی متوجه شده است که بسیاری از این قطعات، مورد نیاز نبوده اند و هزینه قطعات به کار رفته در این گوشی، تنها ۳۰۰ دلار شده است.

آقای آلن در پایان کار خود به این نتیجه رسید که ساخت و مونتاژ قطعات یک گوشی آیفون به مراتب دشوارتر از ساخت یک کامپیوتر دسکتاپ است؛ زیرا قطعات مورد نیاز برای ساخت یک گوشی در اندازه های بسیارکوچکی تهیه شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها