حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد چندین بار در کنفرانس خبری اعلام کرد که حمید بقایی بی‌گناه اعلام شده و از او عذرخواهی شده است، آیا این امر صحت دارد؟ گفت:‌ خیر، پرونده ایشان همچنان مفتوح است. هیچ وقت عذرخواهی نشده، این پرونده هنوز به دادگاه نرفته است؛ در نتیجه بی گناهی و با گناهی ‌اش اثبات نشده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۶۳
اظهارات جدید اژه ای در باره پرونده بقایی و احمدی‌نژاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا،سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد، گفت: آخرین وضعیت را زمانی می‌توان گفت که حکم صادر شود، این پرونده مفتوح است و به دلیل سمت این فرد، مستقیما به دادگاه رفته و در دادگاه مطرح است و هنوز منجر به صدور حکم نشده است.

وی درباره برگزاری جلسه دادگاه برای این پرونده، گفت: در رابطه با هیچ پرونده‌ای تا زمانی که تعیین وقت نشود، نمی‌توانم بگویم که دادگاه آن چه زمانی تشکیل می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به صحبت‌های احمدی نژاد در خوزستان و از آنجا که این صحبت ها حاوی توهین بوده، آیا دادستان کل کشور علیه وی اعلام جرم کرده است؟ آیا این صحبت ها می تواند مصداق عمل مجرمانه باشد و مدعی العموم به آن ورود پیدا کند؟ گفت: این موضوع که آیا می تواند مصداق عمل مجرمانه باشد یا خیر را باید در آینده گفت و بنده علم غیب ندارم.

وی افزود: من از دادسرای تهران و روحانیت موضوعی را پرسیدم مبنی بر دو چیز که مطرح شده و آن اینکه آیا ایشان علیه دادستان کل شکایت داشته یا برعکس،‌ هر دو (دادسرای تهران و دادسرای روحانیت) پاسخ دادند که شکایتی مطرح نشده، نه در دادسرای تهران و نه در دادسرای روحانیت.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت پرونده پزشک شوشتری، گفت: امروز که مساله را پیگیری کردم گفتند مساله خصوصی بوده و امنیتی و ترور نبوده است. ضارب دستگیر شده و به اتهام خود اقرار کرده و پرونده در مرحله دادسرا و در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی با توجه به اینکه یکی از قضات این پرونده بازنشسته شده است؟ گفت: این که یکی از قضات بازنشسته شده، مهم نیست؛ زیرا بالاخره پرونده با قاضی دیگری رسیدگی می شود.

وی افزود: آن دو بخشی از که این پرونده در مرحله تجدید نظرخواهی است، هنوز نظر نهایی در موردش داده نشده،‌ اشکالی گرفته شده که در مقام رفع آن هستند و الان اطلاع ندارم که آن اشکال رفع شده یا خیر. یک بخش از پرونده مربوط به کهریزک و بخش دیگر مربوط به شکایت سازمان تامین اجتماعی است که در مرحله تجدید نظرخواهی است.

مبارزه با قاچاق

غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری خود موضوع قاچاق را یکی از مسائل کاهش دهنده تولید داخلی خواند و افزود: قاچاق خیلی ها را بیچاره کرده است.

وی گفت: سال گذشته جلسات متفاوتی در این خصوص برگزار شد و از ابتدای امسال هم دادستان کل کشور و مسئولان ذیربط اقتصادی و اتاق بازرگانی و بخشی از فعالان بخش خصوصی و همچنین معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور جلساتی برگزار کرده اند که امیدواریم موانع بر سر راه بخش خصوصی برطرف شود.

اژه ای افزود: گاهی اوقات برای گرفتن یک جواز یا موافقت اصولی و یا وارد کردن مواد اولیه و صادر کردن کالای تولیدی، موانع ایجاد می شود و ما در این خصوص با اتاق بازرگانی صحبت کردیم که بررسی کنند و کمیته مشترکی به همین منظور تشکیل شود تا شاهد رفع این موانع باشیم.

باج خواهی برخی دستگاهها

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخی افراد در دستگاه ها نوعی باج خواهی می کنند و فردی موضوعی را به من گفت که درحال پیگیری هستم و ظاهراً این فرد برای گرفتن ضمانت بانکی هر مدرکی و سندی از او خواسته اند ارائه داده است و پس از دوماه وقتیکه خواسته است ضمانت بانکی را بگیرد نوشته ای غیررسمی به او داده اند که 5 درصد از سود را بهره مند شوند. چرا؟ چرا باید برای دادن ضمانت بانکی 5 درصد در قرارداد شریک شوند بدون آنکه آورده ای داشته باشند؟

محسنی اژه ای گفت: گاهی اوقات فردی برای گرفتن تسهیلات اقدام می کند و کسانی در بانک و یا خارج از بانک ادعا می کنند که مثلاً 2 میلیارد تومان تسهیلات می دهیم به شرط آنکه 100 میلیون تومان را برگردانید و یا می گویند 2 میلیارد تومان تسهیلات می دهیم به شرط اینکه 500 میلیون تومان را در بانک سرمایه گذاری کنید و آن آقا از سپرده ای که گذاشته می شود به افراد دیگر وام می دهند.

وی افزود: این مسائل باید به طور جدی دنبال شود و باید سازوکاری تدوین کنیم تا کسانیکه این جرم ها و اقدامات خلاف اخلاق و ضربه زننده به تولید را انجام می دهند، تحت تعقیب قرار گیرند.

برخی عوامل فساد در بانک ها را احضا کرده ایم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخی فسادها، رانت خواری ها و روابط ناصحیح میان کارکنان بانک با مشتریانشان در دادسرای مبارزه با جرائم پولی و بانکی احصاء شده است.

محسنی اژه ای افزود: در نیمه دوم سال گذشته سرپرست دادسرای مبارزه با جرائم پولی و بانکی جلساتی با مسئولان بانک مرکزی و هفت هشت بانک بزرگ برگزار شد و آسیب ها را مطرح کردند و برخی اشکالات موجود در بانک در این جلسات احصاء شد.

وی گفت: مقرر شده است که این آسیب ها در سال 96 تکرار نشود و مذاکره میان این دادسرا با مسئولان بانکی امسال هم ادامه خواهد یافت.

محسنی اژه ای افزود: برای رفع موانع تولید نیز قانون خوبی داریم که سازمان بازرسی کل کشور سال گذشته و امسال برنامه مشخصی را برای پیگیری این قانون در دستور کار داشته است و دارد و اگر این قانون درست اجرا شود موانع از پیش پای تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته می شود.

800 مورد تخلف دولت در سال 95

سخنگوی قوه قضاییه از پیگیری ویژه رئیس دستگاه قضا در خصوص موضوع قاچاق در همه بخش ها و صدور دستورات برای مقابله با این پدیده شوم خبر داد.

غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری با اشاره به سفر دادستان کل کشور و رئیس بازرسی کل کشور به بنادر مختلف کشور و دیدار با مسئولان گمرکات و بنادر افزود: این دو مسئول ارشد قوه قضاییه در بازدید از بنادر و گمرکات کشور با مسئولان آنها درباره مسائل مختلف درخصوص قاچاق گفتگو کردند.

وی افزود: با تعزیرات هماهنگ شده تا آسیب شناسی شود که هیچ روزنه ای در رسیدگی به پرونده های مرتبط با قاچاق و قاچاقچیان وجود نداشته باشد همچنین رئیس دستگاه قضا به لحاظ اهمیت مسئله قاچاق در تولید ملی کشور و مضرات دیگری که این پدیده دارد جلسه ای نیز با وزیر اقتصاد ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت، اعضای شورای عالی امنیت ملی، فرماندهی نیروی انتظامی ، رئیس گمرکات ، اطلاعات سپاه و همه دستگاه های مرتبط داشتند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در سال95 تنها بازرسی کل کشور نه تنها در بحث قاچاق که در کلیه مسائل حدود 800 مورد تخلف را به دولت گزارش داده است که در این 800 مورد مشکلاتی وجود دارد و تذکراتی در این خصوص داده شده و به حمدالله هم دولت به خوبی همکاری کرده و هم رئیس جمهور و هم معاون اول رئیس جمهور دستورات پیگیری برای رفع این موارد صادر کردند.

برخورد جدی با مفاسد ادامه دارد

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه برخورد جدی با مفاسد همچنان ادامه دارد گفت: یکی از فشارهایی که امروز بر قوه قضاییه است همین موضوع است و به جد مبارزه با مفسدان اقتصادی، امنیتی و مواد مخدر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به گزارشی درباره بانک سرمایه و صندوق توسعه گفت: در این گزارش آمده است 8 هزار و 300 میلیارد تومان از معوقات این بانک فقط متعلق به 31 نفر بود که این مبلغ در اختیارشان قرار گرفته و آنها بازپس نمی دهند که بعضا مبلغ گرفته شده از بانک خلاف آنچه گفته اند مصرف شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: مبلغ گفته شده با سود و تاخیرش محاسبه شده است .

محسنی اژه ای گفت: در همین گزارش سرپرست مجتمع اقتصادی قوه قضاییه دو نفر را بازداشت و بقیه افراد را دعوت کرده و تخلفات و اتهاماتشان را تفهیم نمودند .

وی با بیان اینکه برخی از این افراد قول داده اند تا پایان اردیبهشت حساب خود را تسویه کنند گفت: بازپرس به این افراد قول داده است که اگر تا پایان مدت مقرر حسابهایشان تسویه شود از ارفاقات قانونی استفاده خواهند کرد و اگر تسویه نشود ممکن است منجر به بازداشت شود.

سخنگوی قوه قضاییه به گزارش دیگری که ذیل گزارش این بانک آمده است اشاره کرد و گفت: در این گزارش آمده است که 421 میلیارد تومان به شرکت زیرمجموعه بانک تسهیلات با سود 18 درصد داده شده و این شرکت به چند شرکت خصوصی دیگر با سود 27 درصد داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
احسنت به اقای اژه ای.بسیار حرف درستی زدن
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
۸ سال از عمر ما تو دوران احمدی نژاد تباه شد دیگه پرونده درست كردن برای این باند چه فایده ای داره؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
احمدی نژاد گرونی و بدبختی رو اورد هنوز بعضیها نمیخوان قبول كنن
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
اونایی كه قبول ندارن همونایی هستن كه تو اون دوران گزایی به نان و نوایی رسیدن..
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
احمدی نژاد كابوس اسراییل و اصلاح طلبان
مسعود***
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
یعنی این احمدی نژاد از اولشم با آمار غلط اومد روی كار طرف هنوز پرونده داره میگه رفع اتهام شده و ازش عذر خواهی كردن!!!!!!
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
ایكاش ملت به بزرگی احمدی نژادپی میبردند.

نیازمندی ها