رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

تعطیلات عید 5 روز می شود / تغییرات 15 گانه در تعطیلات رسمی کشور

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

تقویم رسمی کشور در آستانه تحولی بزرگ / کاهش تعطیلات رسمی در انتظار رأی خانه ملت

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه تعطیلات نوروز خسارت‌های زیادی به اقتصاد و تولید وارد می‌کند، از ارسال طرح تعطیلات رسمی کشور با امضای ۱۵ نفر از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۰۰
تقویم رسمی کشور در آستانه تحولی بزرگ / کاهش تعطیلات رسمی در انتظار رأی خانه ملت

«ابوالفضل ابوترابی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، به تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور پرداخت و تصریح کرد: این طرح در کمیسیون اجتماعی مورد تایید نمایندگانقرار نگرفت اما طبق آیین‌نامه مجلس اگر طرحی در کمیسیون رد شود ظرف مدت 6 ماه پس از رد آن، این فرصت وجود دارد تا در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که تولید ملی آن از تعطیلات مفرط متضرر می‌شود، افزود: یکی از موانع 11 گانه کسب کار ما در کشور که از سوی مرکز پژوهشهای مجلس مطرح شده،بحث تعطیلات زیاد و پی در پی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تعدد تعطیلات به ویژه تعطیلات عید برای تولید مملکت را سمی مهلک بشمار آورد و گفت: واقعیت آن است که تعطیلات عید خسارت‌های مادی و معنوی زیادی به جامعه وارد کرده و در ایام عید صنعت کشور عملا تا 20 روز روی زمین می‌ماند و باید این رویه غلط اصلاح و ساماندهی شود. موضوعی که مقام معظم رهبری نیز تاکنون 2 بار این موضوع را مطرح فرموده‌اند.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی در کنفرانس 2008 ریاض روزهای جمعه و شنبه را به عنوان تعطیلات رسمی خود انتخاب کردند این درحالی است که در کشور ما روزهای 5 شنبه و جمعه جزو تعطیلات آخر هفته محسوب می‌شوند لذا همین امر سبب شده اختلاف تعطیلات در ایران با سایر کشورها 4 روز شود اما سایر کشورهای مسلمان این فاصله را به 3 روز کاهش داده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: این اختلاف تعطیلات 4 روزه سبب شده زواری که به کشور عراق سفر می کنند اگر نیازمند فعالیت های اداری باشند در هماهنگی ها دچار مشکل شوند لذا نیاز است ساماندهی در این عرصه شکل گیرد.

ابوترابی در پاسخ به این سئوال که مجلس در راستای یکسان سازی تعطیلات خود با سایر جوامع بین‌المللی و کاهش اختلاف تعطیلات با سایر کشورها چه راهکاری اندیشیده ، گفت: مقرر شده روز 12 فروردین از تعطیلات برداشته شود و یک روز به روزهای تعطیلی رسمی نوروز اضافه گردد تا روزهای تعطیلی نوروز به 5 روز برسد؛ در حال حاضر این طرح تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده و بزودی اعلام وصول خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و مور داخلی کشور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از سموم مهلکی که گریبان صنعت کشور را گرفته پدیده ای بنام بین التعطیلین است که عملا سرمایه کارخانه دار اعم از ماشین آلات و ساختمان تجاری را چند روز روی زمین بلا استفاده می گذارد که این در شرایط رکود اقتصادی و فضای نامطلوب کسب و کار ضربه کاری به سرمایه گذاری داخلی زده است.

وی در پایان بر ضرورت تشکیل کارگروهی با ترکیب نمایندگان دولت- مجلس و صنعتگران برای تعیین تکلیف تعداد تعطیلات رسمی کشور تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۴
یك خانم فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
بسیار عالی است
Titay
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
تعطیلات چپ و راست مذهبی چی؟
بهرام
Turkey
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
تا جایی كه من میدانم، مشكلات بسیار مهمتری وجود دارد كه سرمایه كارخانه داران را بلا استفاده می گذارد كه حل كردنشان خیلی پیچیده تر از جابجا كردن چند تعطیلی است. تعطیلات و وقفه در تولید معمولا با هماهنگی كارفرما و كارگران حل می شوند. البته در این طرح جدید كم كردن فاصله بین تعطیلات آخر هفته ملی و آخر هفته جهانی پیشنهاد خوب و مفیدی است.
iran
Spain
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
نماینده محترم نجف آباد گویا اطلاع ندارند كه فقط در تهران پنجشنبه و جمعه تعطیلات آخر هفته محسوب میشوند . و در سایر نقاط كشور تعطیلات پایان هفته وجود ندارد و فقط جمعه تعطیل است
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
چرا فقط به تعطیلات نوروز باستانی گیر میدید
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
چون هدف بعضی نمایندگان تیشه یه فرهنگ ایران است
رضا
Spain
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
فقط در تهران و بعضی شهرستان ها كه شرایط جوی خاصی دارن روز پنجشنبه تعطیله،بقیه شهرستان ها پنجشنبه ها تعطیل نیست
حسنك وزیر
United States
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
لطفاً سراغ اصل خطیر بهره وری بروید/
آیا واقعاً و براستی، مشكلات و عقب ماندگی های كشور ریشه اش در میزان تعطیلات است! هرچند آقایانی كه چنین ادعایی دارند روزانه یك دقیقه هم كار مفید و یدی انجام نمیدهند و بر منبر و كرسی و ... جلوس دارند لیكن نمیدانند مقدار تعطیلات ایران از معدل جهانی پایینتر است و ملت ایران از افسردگی و دلمردگی و ... رنج میبرند و درصورت تحقق این پیشنهاد شوم و غیركارشناسی و كاملاً احساسی و... تبعات منفی آن بسیار بیشتر است. پس ضرورت دارد دنبال حقایق بگردند نه حواشی نامربوط و حقایق اینستكه وقتی كه كارمند و كارگری صادق و زحمتكش می یبنند دریافتی آنها فاصله فراوانی با مدیران و...و كسانی كه دارای پارتی هستند و هنر نمایش خستگی و سنگینی هستند دارد خودبخود بهره وری ها كاهش میابد و...
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
خوب جمعه و شنبه رو تعطیل كنند . چرا اینقدر مسیله رو سخت میكنند . ضمن اینكه این تعطیلی فقط برای تهران و برخی ادارات شهرهای دیگه نباشه . شامل تمام ادارات و تمام شهرها بشه .
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
تحولی بزرگ؟؟؟؟؟
اگر مشكل ما هماهنگی با تعطیلات عراق و عربستانه میخواهیم صد سال هماهنگی نداشته باشیم
رشید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
جناب نمایندگان محترم: مشكل تولید ما در تعطیلات نیست چون در كل سال كه حساب كنی 95درصد كشورهای دنیا بالغ بر 120 روزر تعطیلی دارند چون پایان هفته 2روزكامل تعطیلی دارند.از طرفی اگر شما 5شنبه ها تعطیل هستید پای ما كم نكنید چون ما تعطیل نیستیم.همان كشورها هم تعطیلی برای سال نو خودشان دارند.نمایندگان محترم هرسه ماه 20روز به مرخصی می روند چرا؟ در حساسترین زمان موقع بررسی برجام در مجلس خیلی راحت به مرخصی فصلی رفتند اون وقت گیر دادن به چند روز تعطیلات عید!! هرطوری شده میخوان نوروز رو حذف كنند .هرچن سال نو ما 4روز تعطیلی داره و فقط موسسات آموزشی 2هفته تعطیلند .پس مشكل تولید ما در تعطیلات نیست مشكل ما در بی تدبیری و زیاده خواهی ها و اختلاس هاست .مشكل اقتصادی ما عدم توجه به توان و نیروی داخلی است و بی جهت آدرس غلط ارائه نكنید.
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
چه مملكتیه داریم كه 5شنبه ها فقط در تهران تعطیله!!! كجای دنیا همچین چیزی هست؟!! خوب جمعه و شنبه رو تعطیل رسمی اعلام كنین برای كل ایران نه فقط تهران!!! اینطور كه بقیه شهرها 1 روز در هفته تعطیلن یعنی از كل جهان كه 2 ورز در هفته تعطیلن وقت در كنار خانواده بودن برای ایرانیا كمتر از هرجایی هست كه تصورش را میكنید
قثظش
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
آگر تغییری صورت گیرید باید از خود نمایندگان شروع شود .
چون آنها تعطیلات تابستانی وعید وسركشی به حوزه انتخاباتی (جهت تفریح)و.....
مسعود***
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
تعطیلات كل ایران و عوض كنید برای راحتی زوار ؟ میخوام نكنید
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
كاملا با نظركاربرحسنك وزیر موافقم در این مورد هم مثل سایرمشكلات موجود در كشور به جای اصل موضوع به حواشی توجه میكنن
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
این آقای نماینده توی تقویم نگاه كنه ببینه تعطیلات رسمی نوروز همیشه 4 روز بوده و اگه مملكت 20 روز تعطیل میشه به علت زیاده خواهی خودمون از جمله خودشونه . بعدشم در ایران تمام تعطیلات غیر از نوروز ، تعطیلات مذهبی اند . خوب تعطیل نكنن . گیر دادند به 4 روز تعطیلات نوروز كه كلا این تنها مناسبت ملی و آیین سنتی ایرانی رو هم حذف كنه خیالشون راحت شه . عجبا !
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
جمع تعطیلات مذهبی ما از تعطیلات نوروز خیلی بیشتره و مردم در این تعطیلات به سفرهای سیاحتی می روند . بهتر است این تعطیلات كم شوند تا قداست این روزها هم از بین نرود
سیامك
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
جوری تیتر زدید و جوری چند پاراگراف نوشتید كه آدم فكر می كنه آقایون نماینده چه فكری كردن بابا شما فقط برا تهران كار میكنید پس برید برا اونا روشها رو اصلاح كنید.
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
تركیه عید قربان نه روز تعطیله.برید سر اصل كاری.شما نمایندگان هنگام رای گیری در مجلس حال ندارید یه دونه دگمه را فشار دهید
سیدتقی موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
توی چین ۱ماه تعطیلن هیچ ركودی هم ندارن مشكل جای دیگه است اگه اشكالی نداره مثل همه دنیا تعطیلی شنبه و یكشنبه بشه
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
شما چه مشكلی با تعظیلات عید دارید ، اگه شما بی كس هستید مردم فامیل و كس و كار دارند و باید بین تعطیلات به انها سر بزنند فهمیدید در ضمن شما برای ۸۰ میلیون تصمیم نگیرید
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
نمایندگان بیخبر از همه جا!!! مثلا اینطوری میخان بگن ما داریم ازینجا اقتصاد مقاومتی رو شروع میكنیم!!!بجای این كارا جلوی تعطیلی شركتهایی كه در اثر سو مدیریت مدیران نالایق دارن بسته میشن رو بگیرین!! در ضمن دو روز در پایان هفته برای همه تعطیل كنن بجاش تعطیلات غیر ضروری وسط هفته هارو لغو كنند تموم شد رفت!! تازه شاغلین بعد از دوروز تعطیلی با روحیه تر و شاداب تر میان سركار!!
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
اكثر كشورها دو روز تعطیلی آخر هفته دارند(104روز) و ایران 52 روز.بیشترین تعطیلات رسمی را امریكا دارد (بیشتر از 120 روز).تعطیلات رسمی كه جدای از تعطیلات اخر هفته می باشد در اسپانیا،سوئیس،روسیه،استرالیا و... از ایران بیشتر است.
ایران با تعطیلات رسمی و اخر هفته كمتر از 80 روز تعطیلی دارد.
مشكل بی كفایتی و نالایقی مسئولین است و بس.
بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
سوئد برای افزایش نشاط تعطیلات را از دو روز در هفته كرد 3 روزگفت بهره وری افزایش پیدا میكنه

حالا ما در شهرستان هفته ای 6 روز كار فقط جمعه تعطیلیم

كم كنید

نیازمندی ها