امیر شهید صیاد شیرازی خیلی سردار شهید طهرانی مقدم را قبول داشت و در ابتدای تشکیل توپخانه سپاه هر درخواستی که مقدم داشت دستور انجام میداد. علیرغم اینکه بیشتر برادران ارتش اعتقاد به تشکیل توپخانه در سپاه نداشتند ولی شهید صیاد پیگیری می کرد که درخواستهای مقدم انجام شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۶۱
مرد روزهای سخت مرصاد

به گزارش جام جم آنلاین، برای مثال تحویل چندین مجموعه طرح تیر هدایت آتش، اختصاص شش سهمیه دورۀ عالی توپخانه در هر دوره به سپاه، آموزش تعمیر و نگهداری به نیروهای توپخانه سپاه از جمله اقداماتی بود که در این رابطه انجام شد. در عملیاتهای جنوب ، خودرو نقشه برداری ارتش مواضع توپخانه سپاه را نقطه یابی می کرد.

همۀ اینها به رابطۀ خوب و صمیمانه شهید صیاد و شهید مقدم برمی گشت که این اعتماد و صمیمیت تا آخر زندگی شان ادامه داشت.

در تمام بازرسی های امیر شهید صیاد از رده های نیروهای مسلح در زمان حضور ایشان در ستادکل همیشه شهید مقدم یک پای ثابت همکار ایشان بود.

وقتی شهید تهرانی مقدم به شهید صیاد شیرازی می رسید بدون ملاحظۀ پست و مقام اورا بغل می کرد و پیشانیش را می بوسید.شهید صیاد چون دیسیپلین داشت و هنگام کار خیلی جدی بود کس دیگری از این جرات ها نداشت.

برای اینکه بفهمیم واقعا دیسیپلین شهید صیاد چه بود بگذارید خاطره ای بگویم: یک جلسه به همراه چند نفر از مسئولین نیروهای مسلح خدمت شهید صیاد بودیم در اثنای جلسه یکی از برادران که می خواست صحبت کند چند بار ایشان را آقای صیاد خطاب کرد.

در انتهای جلسه به هنگام خداحافظی شهید صیاد به آن برادر گفت چند لحظه شما بمانید کار دارم. بعد که آن برادر بیرون آمد من پرسیدم جریان چی بود. گفت: ایشان خیلی آرام و با محبت به من گفت برادر عزیز من در سر کار و مسئولیت سرتیپ علی صیاد شیرازی هستم نه آقای صیاد ، از این پس رعایت کنید.

اینجاست که می شود فهمید رابطه شهید طهرانی مقدم و شهید صیاد چگونه بود.

سردار سرتیپ پاسدار زهدی، فرمانده توپخانه در زمان دفاع مقدس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
روحش شاد

نیازمندی ها