زعفران کارنمونه کشوری در گفت و گو با جام جم آنلاین :

کارگران زن کمتر از مردان دستمزد می گیرند/ پیازهای زعفران شبانه قاچاق می شود

نایب رییس شورای ملی زعفران در گفتگو با جام جم آنلاین:

صادرات فله ای زعفران نداریم

در حالیکه همواره صادرات فله زعفران ازایران مورد انتقاد منتقدین بوده نایب رییس شورای ملی زعفران بر این باور است که تمام زعفران‌هایی که از ایران صادر می شود همه بسته بندی است و صادرات فله ای نداریم.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۴۵
صادرات فله ای زعفران نداریم

غلامرضا میری "نایب رییس شورای ملی زعفران"در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که چه میزان از زعفران هایی که صادر می شود به صورت فله است گفت: ما صادرات فله ای نداریم بلکه همه در بسته بندی و و اوزان مشخص شده صادر می شود،‌ مثلا زعفران از دو دهم گرم تا 500 گرم بسته بندی شده و بیشتر از 500 گرم به بالا اجازه صادرات نداریم، درواقع زعفران اصلا فله ای صادر نمی شود و هیچ وقت هم فله ای صادر نمی شده است، منظور کسانی که می گویند فله ای صادر می شود همین بسته های 500 گرمی است.

وی افزود: بسته های 500 گرمی شاید بخشی بعد از صادر شدن در بسته بندی های کوچکتر در مغازه های کشورهای مبدا عرضه شود اما بخش عمده از آن مصارف صنعتی دارد، چون در دنیا زعفران را مثل ما مصرف نمی کنند مصرف صنعتی دارد، در اروپا بنا به گفته خودشان برای هر خط تولیدی 5 کیلو زعفران لازم دارند، بنابراین برای چنین مصارفی دیگر بسته یک گرمی،‌ دو گرمی خریداری نمی کنند و بسته های 500 گرمی خریداری می کنند. در دنیا زعفرانی که ما صادر می کنیم 20 درصد بسته بندی مجدد می شود و بقیه اش مصرف صنعتی دارد که به شکل 500 گرمی است.

میری درباره تعداد علامت های استاندارد برای زعفران نیز گفت: در کشور حدود 53 علامت استاندارد در زعفران وجود دارد که اکثریت در مشهد هستند. درکل زعفران هایی که دارای علامت استانداردندکیفیت لازم را دارند حتی اگر به عنوان برند سرزبانها نیفتاده باشند و شاید برخی از آنها حتی کیفیت بالاتری نسبت به برندها داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها