رئیس‌جمهور گفت: به اشتغال خالص بالای ۶۳۰ هزار در سال گذشته رسیدیم، بنابراین در هر سه رقم یک رکوردی برای ۲۵ سال گذشته تاریخ ایران بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۷۲
برای آزادی و  آرامش بیشتر ایران دوباره آمده ام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس دولت یازدهم عصر امروز (جمعه 25 فروردین) پس از ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که دوباره به این بنده حقیر توفیق داد که خودم را در معرض اعتماد ملت ایران قرار بدهم و اعلام آمادگی کنم که بار مسئولیت سنگین اجرایی کشور را در صورت قبول ملت ایران بر عهده بگیرم.

وی ادامه داد: در سال 92 آنچه به مردم عزیز ایران اعلام کردم، در انتخابات آن سال، نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بود و امروز بسیار خوشحالم که در هر سه زمینه با حمایت و کمک مردم قدم‌های قابل توجهی برداشته شده است.

روحانی با بیان اینکه در زمینه نجات اقتصاد، ما از رکود تورمی فاصله گرفتیم، تصریح کرد: از رشد منفی 7 در سال گذشته به رشد بالای هفت رسیده‌ایم و از تورم 40 درصد به تورم 7 درصد در اسفند سال گذشته رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: به اشتغال خالص بالای 630 هزار در سال گذشته رسیدیم، بنابراین در هر سه رقم یک رکوردی برای 25 سال گذشته تاریخ ایران بوده است.

رئیس‌جمهور افزود: همان‌طور که در سال 92 وعده داده بودیم که چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد، امروز مدرن‌ترین سانتریفیوژها یعنی آی آر 8 دارند، می‌چرخند.

روحانی با بیان اینکه در زمنیه‌های اقتصادی دستاوردهای زیادی داشتیم، عنوان کرد: هفته آینده در عسلویه 20 میلیارد دلار طرح را افتتاح می کنیم که در تاریخ اقتصاد ایران سابقه نداشته است.

وی با اعلام اینکه در زمینه تعامل سازنده با جهان، ما توانستیم در پیچیده‌ترین پرونده، به توافق برسیم، گفت: از طرف ملت ایران اعلام می‌کنم که حفظ برجام یکی از مهمترین برنامه‌های ملت ایران است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هووهایی که تصمیم به قصد کشتن این نوزاد یعنی برجام گرفته بودند، نمی توانند سرپرست خوبی برای این فرزند باشند، تصریح کرد: همان‌هایی که تلاش شبانه روزی کردند برای این توافق، همان ها باید قدم بعدی را هم بردارند.

روحانی با تاکید براینکه احیای اخلاق با حقوق شهروندی و با شفاف سازی و گردش اطلاعات امکانپذیر است، اظهار داشت: دولت تا روز آخر این موارد را دنبال می‌کند و اگر بنده مسئولیت را داشته باشم، همین مسیر شفافیت را ادامه می‌دهم.

وی با اعلام اینکه در دولت دوازدهم هدف ما ایران پیشرفته و پیشرو که همان هدفی است که در چشم انداز 20 ساله مشخص شده است، گفت: چشم اندازی که به دست آیت‌الله هاشمی تصویب و به دست رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز در مسیر همان چشم‌انداز بیست ساله که یکی از قسمت‌هایش تعامل سازنده و موثر با جهان است، و یکی از بخش‌هایش رشد 8 درصدی است، برای اولین بار در تاریخ ایران بعد از ابلاغ، تحقق یافته و همین مسیر ادامه خواهد یافت.

روحانی با بیان اینکه آنچه که برای ما مهم است، امنیت ایران است و امنیت ایران یکی از هدف‌های بزرگ دولت ایران بود، افزود: امروز شما می‌بینید که سایه شوم جنگ کنار رفته و با مردم محور بودن در امنیت امروز شاهد یک امنیت کم نظر در تاریخ ایران در منطقه پر آشوب، هستیم.

وی عنوان کرد: امروز حقوق ملت ایران احقاق شده و تثبیت شده و این مسیر برای احقاق حقوق مردم ادامه می‌یابد و عزت ایران یکی از اهداف بلندی بوده که تدام خواهد یافت.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما امروز در بازرا نفت یک بار دیگر بعد از سال 90 که غیبت کرده بودم، حضور یافتیم، گفت: ما یک بار دیگر در سال گذشته در تولید گندم خودکفا شدیم و این به معنای عزت ملی است.

روحانی با تاکید براینکه یک بار دیگر، بر روی کشتی‌هایمان پرچم ایران درا هتزاز است که قبلا پرچم دیگر کشور ها بود، اظهار داشت: ما وارد کننده گازوئیل بودیم و امروز صادر کننده هستیم و از اواسط امسال، صادر کننده بنزین خواهیم بود و این عزت ایران است.

وی با بیان اینکه ما این راه عزت مردم ایران را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: از هفته آینده در برداشت منابعی نفت و گاز از پارس جنوبی از قطر برای اولین بار پیشی خواهیم گرفت.

رئیس جمهور ادامه داد: از همه مهمتر، آرامش ایران است که این آرامش در بازار اقتصادی و در تعامل بین احزاب و در میان همه احزاب و قومیت ها ادامه داشته و ادامه خواهد یافت.

روحانی افزود: این دستاوردها باید ادامه یابد یعنی ملت ایران در نیمه راه نمی‌ماند و راه را ادامه می‌دهد ما از نیمه راه برنمی‌گردیم ما نیمه راه را تا پایان راه ادامه خواهیم داد، اما نکاتی که برای ما بسیار اهمیت دارد، آزادی وا منیت و آرامش و پیشرفت است.

وی با اعلام اینکه آزادی باید با گستردگی و قدرت بیشتر در این کشور ادامه یابد، ادامه داد: دولت برای حضور جوانان در مدیریت سطح بالا در سال 93، تصمیم گرفت که دو هزار جوان نخبه را در مدیریت‌های بالای کشور در کنار مدیران ارشد به عنوان دستیار استخدام کند که از این میزان، هزار نفر در آزمون‌های مختلف برگزیده و 200 نفر کارشان را شروع کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید سن مدیریت را پایین‌تر بیاوریم و شرایط را برای زنان و جوانان و اقوام و مذاهب برای خدمت به ایران آماده کنیم، ادامه داد: در شرایط فعلی، مسئله توسعه پایدار و اشتغال‌زایی اولویت‌های ما در پیشرفت اقتصادی خواهد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنده می‌خواهم به ملت ایران اعلام کنم که همه ما باید دوباره بیاییم؛ من امروز دوباره برای ایران و اسلام؛ و برای آزادی و آرامش بیشتر در این سرزمین و امنیت گسترده تر در ایران آمده‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
۰
۰
روحانی در ستاد انتخابات كشور:
برای آزادی و آرامش بیشتر ایران دوباره آمده ام
همین گفته را بعد از چهار سال دیگر انكار خواهی كرد پس ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
۰
۰
در زمان شما، وقتی كه بیكار شده ایم دیگه در زندگیمان روی آرامش را نمی بینیم و تنش و نگرانی در زندگیمان موج می زند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها