سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران روند تکراری و ناسالم برخوردهای دوگانه و سیاسی و سوءاستفاده ابزاری از حقوق بشر توسط اتحادیه اروپا، از جمله تمدید تحریم‌های یکجانبه غیرمشروع به بهانه نقض حقوق بشر را محکوم می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۳۷
ایران تمدید تحریم‌های حقوق بشری توسط اتحادیه اروپا را محکوم کرد

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به تمدید تحریم‌های حقوق بشری علیه کشورمان توسط اتحادیه اروپایی گفت: جمهوری اسلامی ایران روند تکراری و ناسالم برخوردهای دوگانه و سیاسی و سوءاستفاده ابزاری از حقوق بشر توسط اتحادیه اروپا، از جمله تمدید تحریم‌های یکجانبه غیرمشروع به بهانه نقض حقوق بشر، که سیاستی شکست خورده و ناکارآمد است را محکوم می‌کند.

وی افزود: متاسفانه اتحادیه اروپا نشان داده است که درک درست و واقع بینانه‌ای از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را ندارد و با برخوردهای کاملا سیاسی، چشمان خود را بر واقعیات مربوط به حقوق شهروندی در نظام مردمسالاری دینی در ایران بسته است.

«قاسمی» تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران فارغ از این قبیل وارونه نمایی‌ها و جوسازی‌ها به مسیر خود در حفظ و ارتقاء حقوق شهروندان خود بر اساس اصول مترقی اسلامی و قانون اساسی ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، شورای اتحادیه اروپا، تحریم‌های اعمال‌ شده علیه ایران به بهانه‌های ادعایی حقوق بشر را به مدت یکسال دیگر تمدید کرد.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده که این تحریم‌ها منع سفر و مسدود شدن دارایی‌های 82 فرد و یک موسسه را شامل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها