درخواست همیاری شهرداری تهران از مردم

با دیدن کارتن خواب‌ها به ۱۳۷ زنگ بزنید

خواب‌ها می‌توانند برای ما خوشحال‌کننده یا تکان‌دهنده باشند، اما جدای از اینها، رویاهای ما ممکن است پیام‌های عمیق‌تری نیز در بر داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۲۴
رویاها از سلامت‌مان چه می‌گویند؟

به گزارش جام جم آنلاین، تاثیرگذاری حالات جسمی و حسی ما بر خواب‌ها ثابت شده است. در عین حال، محققان می‌گویند خواب‌ها از مشکلات سلامت نیز حکایت می‌کنند. اگر آنقدر خوش‌شانس هستید که رویاهایتان را به یاد می‌آورید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

خواب‌های آشفته

Psychology Today می‌نویسد خواب‌های آشفته و بی‌معنا احتمالا از خستگی که با بیماری همراه شده است حکایت دارد. هنگامی که بدن درحال مبارزه با بیماری است ما خواب عمیق را که باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود بیشتر تجربه می‌کنیم. زمان طولانی‌تر این نوع خواب، دیدن خواب‌های واضح و آشفته به دنبال دارد.

خواب‌های ترسناک یا کابوس‌ها

به نوشته دیلی‌میل، وجود مشکل در مصرف داروها یکی از عوامل دیدن خواب‌های ترسناک است. کابوس‌ها می‌توانند از مصرف داروهای مسدودکننده بتا که برای پرفشاری خون و دیگر مشکلات سلامت مصرف می‌شود ناشی شوند. این داروها با گشادکردن رگ‌های خونی، شیمی مغز را تغییرداده و بر خواب‌های ما تاثیر می‌گذارند. ضربان نامنظم قلب نیز از عوامل دیدن این نوع خواب‌هاست.

خشونت در خواب

به نوشته News.com اگر در خواب می‌بینید مورد خشونت فیزیکی قرارمی گیرید احتمالا باید منتظر مشکلات سلامت در آینده باشید. دیدن حالت‌های خشونت در خواب معمولا ناشی از شرایطی است که اختلال رفتاری خواب REM نامیده می‌شود. این اختلال معمولا به دلیل تخریب بخش‌های خاصی از مغز ایجاد شده و از نشانه‌های اولیه آلزایمر (نشانه‌ای که زودتر از دیگر علائم خود را نشان می‌دهد) یا پارکینسون به شمار می‌آید.

خواب دیدن زیاد

خواب دیدن زیاد ممکن است ناشی از مشکلات سلامت باشد. دیلی‌میل می‌نویسد هرچند خواب دیدن زیاد می‌تواند به دلیل بسیار سرد بودن یا بسیار گرم بودن محیط خواب رخ دهد، اما افزایش فعالیت هورمونی (مثلا هنگام نزدیک شدن زمان قاعدگی)، دردهای مزمن یا قطع داروهای ضدافسردگی نیز خواب دیدن زیاد را به دنبال دارد.

رویاهایی که شما را از خواب می‌پراند

خواب‌هایی که باعث می‌شوند قبل از تکمیل خواب از خواب بپرید به شما می‌گویند باید در رژیم غذایی‌تان دقت بیشتری داشته باشید. به نوشته UniversityHealthNews.com پایین آمدن قند خون عامل دیدن این نوع رویاهاست. توجه به رژیم غذایی در طول روز به منظور تنظیم قند خون می‌تواند کمک کننده باشد. در عین حال که رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات‌تری در نظر می‌گیرید مطمئن شوید که هرچند ساعت یک بار مقداری پروتئین و چربی مصرف می‌کنید. چربی‌ها مانند کنده‌های چوبی هستند که آتش را ساعت‌ها روشن نگه می‌دارند، اما کربوهیدرات‌ها آتش زنه‌هایی هستند که بسرعت خاموش می‌شوند.

تعقیب و گریز در خواب

NetDoctor.com می‌نویسد این نوع خواب‌ها حاکی از آن است که تنشی درمسیر رسیدن به هدفی که در بیداری دنبال می‌کنید وجود دارد. شاید بهتر باشد برای تغییر این الگوی نامطلوب خواب برای رسیدن به آنچه می‌خواهید، فکر بهتری کنید یا درصدد برطرف کردن موانع رسیدن به اهدافتان باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها