دارنده طلای وزنه‌برداری المپیک لندن گفت: تمام تلاشم این است که در مسابقات جهانی آمریکا، هم روی سکوی قهرمانی بایستم و هم اینکه دوباره رکورد جهان را بشکنم.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۵۹
بهدادسلیمی: در آمریکا دوباره رکورددار جهان می‌شوم / به طلای المپیک 2020 فکر نمی‌کنم

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از آنا ، لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار تیم ملی گرجستان که در المپیک 2016 ریو موفق شد مدال طلای دسته سنگین وزن رقابت‌های وزنه برداری را به گردن بیاویزددر رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی اروپا با مهار وزنه 217 کیلو گرمی رکورد بهداد سلیمی(216 کیلو گرم) را شکست و به تنهایی رکورددار دسته 105+ کیلوگرم وزنه‌برداری جهان شد. البته تالاخادزه در حرکات دو ضرب وزنه 250 کیلوگرم را بالای سر برد که پایین‌تر از رکورد حسین‌رضازاده و بهداد سلیمی است.

بهداد سلیمی در واکنش به رکوردشکنی تالاخادزه به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «پس از رکوردهایی که حسین رضازاده و من در دسته فوق سنگین داشتیم، کشورهای صاحب‌نام در وزنه‌برداری تلاش خود را برای رسیدن به رکورد وزنه‌برداران ایران انجام دادند که در نهایت تالاخادزه موفق شد رکوردم را جابه‌جا کند.»

قهرمان المپیک لندن در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند رکورد تالاخادزه را بشکند و دوباره رکورد ار شود گفت:« در چند سال اخیر رقابت بین سنگین وزن‌ها به شدت بالا رفته است که این موضوع کار را برای من سخت کرده است. با توجه به این موضوع از الان نمی توانم چیزی بگویم و یا قولی بدهم. اما امیدوارم در مسابقات جهانی آمریکا با بهترین شرایط روی تخته بروم و وزنه‌ها را بلند کنم تا بار دیگر هم روی سکوی قهرمانی بایستم و هم اینکه رکوردار جهان شوم.»

وی در ادامه در مورد شرایط تمرینی‌اش گفت:«با توجه به اینکه هنوز به طور کامل زانوی آسیب دیده‌ام درمان نشده، در سطح ملی تنها در مسابقات جهانی شرکت می‌کنم و با توجه به فرصت زیادی که تا شروع این رقابت‌ها باقی مانده سعی خواهم کرد تا مراحل درمانی‌ام را به درستی طی کنم تا در شروع تمرینات مشکلی نداشته باشم و بتوانم به بهترین شکل ممکن آماده رقابت با حریفان شوم.البته این روزها تمرینات سبکی را دنبال می‌کنم.»

او درباره اینکه چگونه مانع افت رکوردهای خود می‌شود، عنوان کرد: «تمرینات بالاتنه‌ام را قطع نمی‌کنم و تلاش خواهم کرد تا بدون فشار آوردن به زانوهایم وزنه‌های مورد نظرم را بزنم تا به مشکلی برنخورم. من در المپیک ریو هم با همین روش جلو رفتم و موفق شدم رکورد جهانی را هم تغییر دهم که با ناداوری دستم از کسب مدال کوتاه ماند.»

سلیمی درباره اتفاقات سال 95 به خصوص المپیک ریو که با ناداوری دست او از رسیدن به مدال طلا کوتاه ماند، گفت: «مرور اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد برای من ناراحت کننده است. البته آن قدر درباره آن حرف زده‌ام که دیگر برایم عادی شده است. جای هیچ تردید وجود ندارد که جلاد عراقی با پشتیبانی تاماش آیان که دوست نداشت ایران با 3 مدال طلا از برزیل خارج شود، نگذاشتند من مدال طلای المپیک دیگری به کارنامه ورزشی‌ام اضافه کنم.»

وی ادامه داد: «البته قرعه به نام من خورده بود و اگر وزنه‌بردار دیگری از ایران هم جای من بود قطعا با ناداوری نمی گذاشتند او طلا بگیرد. این ظلم به ورزش ایران و به خصوص رشته وزنه‌برداری بود که می‌توانست بهترین عملکرد خود را نسبت به ادوار گذشته رقم بزند. با این وجود رشد وزنه‌برداران ایران قابل قبول بود و ایران با 2 مدال طلایی که گرفت نسبت به المپیک لندن عملکرد درخشان‌تری داشت. اگر من هم طلا می‌گرفتم ضمن آنکه 4 کیلو رکورد المپیک و 2 کیلو رکورد جهان را تغییر می‌دادم، سالی رویایی برای خودم رقم می‌زدم. چرا که با تلاش دکتر کیهانی و دکتر نوروزی من به رغم پاره کردن رباط در مدتی کوتاه خود را به سطح اول رقابت‌ها رسانده بودم.»

سلیمی درباره رقابت های لیگ وزنه‌رداری که سال گذشته برگزار شد بیان داشت: «شاهد پیشرفت آنچنانی نبوده‌ایم و نمی‌توان گفت که سطح کیفی مسابقات خیلی بالا رفته بود. همچون گذشته جوان‌ها به دنبال دیده شدن بودند و باتجربه‌ها هم سعی می‌ کردند تا بیش از پیش موفق شوند و جای خود را به تازه‌نفس‌ها ندهند. حمایت مالی باشگاه‌ها از بازیکنان خود به خصوص ملی‌پوشان تغییری نکرده بود. باید حمایت‌های مالی بیشتر شود تا وزنه‌برداری رونق بیشتری بگیرد.»

دارنده طلای المپیک لندن خاطرنشان کرد: «در سال 95 چون در سالی المپیکی قرار داشتیم، پرداختی‌ها از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بهتر بود اما انتظار این است که امسال و سال‌های بعد هم این حمایت‌های مالی ادامه یابد تا شاهد رونق ورزش وزنه‌برداری باشیم. البته دکتر سلطانی‌فر و کیومرث هاشمی بیشتر از قبل وقت می‌گذارند و با حضور در اردوهای تیم‌های ملی ثابت کرده‌اند که هدف‌شان پیشرفت بیشتر ورزش است. اگر این حمایت‌ها قطع نشود و ادامه یابد به درخشش بیشتر وزنه‌برداری به شدت امیدوارم.»

سلیمی درباره اینکه چقدر امیدوار است در المپیک 2020 توکیو به مدال طلا برسد، تصریح کرد: «از الان نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. در ورزش اتفاقات متعددی می‌افتد که مسیر حرکتی یک ورزشکار را تغییر می‌دهد. من هدفم این است که در المپیک توکیو حضور پیدا کنم ولی باید ببینم در آینده با چه وقایعی مواجه می‌شوم. زود است از المپیک توکیو حرف بزنیم و الان به طلای المپیک 2020 فکر نمی‌کنم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها