عربستان سعودی اعلام کرده است که در حومه ریاض پایتخت این کشور یک "شهر سرگرمی" می‌سازد که وسعتش به اندازه لاس‌وگاس درآمریکا است.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۰۷
عربستان 'شهر سرگرمی' به وسعت لاس وگاس می‌سازد

به گزارش جام جم آنلاین؛ لاس‌وگاس شهری است که تبدیل به مرکز خوشگذرانی در آمریکا شده و قمارخانه‌ها و تفریح‌های شبانه‌اش شهرت جهانی دارد.

عربستان می‌گوید شهر سرگرمی‌اش ۳۳۴ کیلومتر مربع مساحت دارد، که حدودا سه و نیم برابر وسعت جزیره کیش است. قرار است در این شهر محلی برای تفریحات فرهنگی، شهربازی، پارک ورزشی و یک پارک صحرایی ساخته شود.

عربستان گفته است که این شهر، اولین مکان با چنین امکاناتی در جهان خواهد بود. قرار است کار ساخت از سال آینده آغاز شود و اولین فاز آن در سال ۲۰۲۲ آماده شود.

این شهر تفریحی، بخشی از یک برنامه توسعه بزرگتر در عربستان است. محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان پارسال از آغاز طرحی موسوم به دورنمای ۲۰۳۰ خبر داد. هدف این طرح متنوع کردن منابع درآمد حکومت و کاهش وابستگی اقتصاد به نفت است.

گفتنی است: لاس وگاس شهری در ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا است. نام این شهر که در زبان اسپانیایی به معنی مراتع سبز است گاهی صرفاً وگاس خوانده می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین مراکز سرگرمی در دنیا بشمار می‌آید. برخلاف نام آن به دلیل قرار گرفتن در صحرای نوادا آب و هوای خشک و بی آب و علفی دارد.

باید افزود: در دههٔ پنجاه به علت آزمایش بمب اتمی در نزدیکی این منطقه باعث هجوم جماعت کثیری از گوشه‌های مختلف آمریکا به این منطقه برای مشاهده بمب اتمی شدند. کم‌کم کنترل شهر به دست مافیاهای حرفه‌ای در آمد و در این زمینه فیلم‌های جنایی و پلیسی فراوانی تهیه و به روی پرده آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها