رهبر معظم انقلاب پس از نامگذاری سال 1396 با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، توجه به نام اقتصاد مقاومتی را به تنهایی موثر ندانستند و تحقق آن را در گرو تقسیم آن به نقاط کلیدی و مهم اعلام کردند.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۰۴
تولید و اشتغال +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، محرم علی پارسا در سال 1319 در شهرستان شهسوار متولد شد و از ٧ سالگی به روستای سعید آباد کرج مهاجرت کرد.

حدود ٥٠ سال پیش با همسر خود ازدواج کرد که حاصل این ازدواج 10 فرزند است.

فرزند اول او شهید مهدی پارسا در سال 1346 متولد شد و در سال 1365 در سن 19 سالگی در منطقه «قلاویزان» در راه دفاع از میهن به شهادت رسید.

این پدر شهید در تمام عمر مشغول تلاش و فعالیت بوده و امروز نیز در سن ٧٧ سالگی در باغی در اطراف سعید آباد به پرورش انواع میوه ها می پردازد و افراد و خانواده های بسیاری در فصول مختلف در مزرعه او مشغول به کار هستند؛ به طوری که در فصل برداشت میوه بیش از 100 کارگر روزمزد در این مزرعه به فعالیت می پردازند.

وی معتقد است «خداوند همیشه همراش بوده و همین باعث شده در طول زندگی بدون دریافت کمک از کسی به کار و تولید بپردازد»

پارسا در مسیر تولید با مشکلاتی نیز روبروست که از جمله مهم ترین آن ها مشکلات آب کشاورزی، حوادث طبیعی و نوسانات قیمت خرید میوه ها از سوی بازارهای میوه و تره بار را اعلام می کند.

وی که از وام های بانکی جهت فعالیت های کشاورزی خود استفاده نکرده است، خواستار توجه بیشتر مسئولین در جهت هر بهبود و افزایش تولید است تا زمینه تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» فراهم شود.

عکاس: سید سعیدرضا رضوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها