پس از اعلام نتایج کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت بسته های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه، مشخص شده که در این زمینه تخلفی صورت نگرفته و اتمام زود هنگام بسته های اینترنتی مربوط به نوع مصرف کاربران است. در همین راستا می توانید با راهکارهایی مشکل اتمام سریع بسته های اینترنت را حل کنید.
کد خبر: ۱۰۱۷۶۵۳
راهکارهایی برای افزایش زمان بسته های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از مشکلاتی که مشترکان تلفن همراه همیشه از آن گلایه دارند، اتمام زود هنگام بسته های اینترنتی اپراتورهای تلفن همرا است. این نارضایتی تا جایی بود که مشترکان به صفحات مجازی واعظی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) رفته و اعتراض خود را در این شبکه های مجازی به اطلاع وی رساندند.

در واکنش به این اعتراضات، سال گذشته محمود واعظی از تشکیل کمیته ای به منظور بررسی این موضوع و اعلام نظر در مورد آن خبر داد.

در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مشترکین خواست تا اعتراض خود را با سامانه‌ی ۱۹۵ که به منظور رسیدگی به شکایات مشترکین در زمینه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه است، در میان بگذارند.

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران که عهده دار نظارت بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه است، در این مورد اعلام کرد که بر اساس توصیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت بسته های اینترنتی اپراتورها در این سازمان تشکیل گردید.

جهانگیر اسدی در ادامه گفت اعضای تیم کارشناسی به منظور رسیدگی کردن به شکایت های مردمی در اولین جلسه کمیته تعیین شدند و رسیدگی به درخواست ها را شروع کردند.

علاوه بر این، وی افزود که کارشناسان این کمیته بعد از رسیدگی به شکایات مشترکین، پاسخ ها و توضیحات اپراتورها را نیز اخذ می کنند.

سوم اسفند ماه سال گذشته واعظی در ارتباط با نتایج جلسه ی کمیته بررسی وضعیت بسته های اینترنتی بیان کرد بررسی های انجام شده حاکی از آن است که تاکنون تخلفی از سوی اپراتورها نداشته ایم.

در حاشیه شانزدهمین کنفرانس بین المللی هوا فضای ایران وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه خواجه نصیرالدین و در جمع خبرنگاران درباره ی این موضوع افزود نحوه مصرف مشترکین و تماشای فیلم در بستر اینترنت توسط آنها دلیل اتمام زود هنگام بسته های اینترنتی اپراتورهای تلفن همرا است.

بررسی های انجام شده، مشخص کرد که نحوه‌ی مصرف است بسته های اینترنتی از طرف مشترکان تاثیر مستقیم بر مدت زمان بسته های اینترنتی آنان دارد.

انجام بازی های آنلاین و تاثیر بر مصرف بسته اینترنت

بازی های آنلاین مانند کلش آف کلنز (Clash of Clans)، وارکرفت (Warcraft) و تعداد زیادی از بازی های دیگر که امروزه طرفداران زیادی بین کاربران دارد با توجه به روند طولانی بازی و همچنین مدت زمان اتصال به اینترنت، مقدار داده ی زیادی را مصرف خواهد شد.

مدیریت کردن بازی ها راهکاری برای طولانی شدن زمان بسته های اینترنتی

چنانچه ترافیک ماهیانه اینترنت‌تان محدود و کم است، می توانید به صورت زمان بندی شده بازی های آنلاین را انجام دهید.

استفاده از بازی های آنلاین به صورت مدیریت شده به شما کمک خواهد کرد که بتوانبد مدت زمان بیشتری از بسته اینترنت خود استفاده کنید.

آپدیت اتوماتیک و پنهانی نرم افزارهای گوشی

بروز رسانی های پنهانی نرم افزارهای گوشی دشمن حجم اینترنت شما است. این بروز رسانی ها در گوشی های هوشمند به صورت پیش فرض و بدون اطلاع کاربران صورت می گیرد، از جمله ی این نرم افزارها می توان اشاره کرد به اپ بازار و سرویس های گوگل که در صورت نیاز پس از اتصال به اینترنت بصورت اتوماتیک آپدیت می شوند.

غیرفعال کردن بروزرسانی های خودکار

به منظور جلوگیری از مصرف حجم اینترنت و طولانی شدن زمان بسته های اینترنتی، می توانید گزینه ی بروز رسانی خودکار نرم افزارها را خاموش کنید.

تقریبا تمام کاربران گوشی های هوشمند در اپلیکیشن های چت مانند تلگرام، واتس اپ، لاین و… عضو هستند. مدیاهایی نظیر عکس، آهنگ، ویدیو و دیگر فایل ها که توسط سایر کاربران در این برنامه ها ارسال می شود، بطور خودکار دانلود می گردد که می تواند حجم اینترنت زیادی را مصرف کنند. بهتر است دانلود اتوماتیک در این نرم افزارها را غیرفعال کنید.

به منظور غیرفعال کردن دانلود خودکار در اپلیکیشن تلگرام مراحل زیر را انجام دهید:

اپ را باز کرد و وارد بخش تنظیمات (settings) شوید.
گزینه Automatic media download را انتخاب کنید.
در صفحه ای که باز می شود تیک گزینه های موجود را بردارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها