منابع مطلع تاکید کردند، تصمیم دونالد ترامپ برای هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه با ۵۹ موشک توماهاوک، از "دل شکستگی" ایوانکا ترامپ درباره حمله‌ای شیمیایی در سوریه که به بشار اسد نسبت می‌دهند،‌ نشات گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۴۶
دلشکستگی ایوانکا دلیل حمله ترامپ به سوریه بود!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس انگلیس، دونالد ترامپ هم زمانی که به عنوان شهروند از مداخله باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در منطقه انتقاد می‌کرد و هم به عنوان رئیس‌جمهوری همواره مخالف مداخله نظامی در سوریه بوده است. اما یک منبع جمهوری‌خواه معتقد است که این چرخش ناگهانی پس از آن ایجاد شد که ترامپ از واکنش مهیج ایوانکا ترامپ به حمله شیمیایی سه‌شنبه گذشته (۴ آوریل) در سوریه متقاعد شد.

یک منبع نزدیک به خانواده ترامپ گفت: ایوانکا به صورت روز افزون روی پدرش نفوذ بیشتر و بیشتری پیدا می‌کند. او گاها به پدرش مشورت می‌دهد و کاملا واضح بود که باید اقدامی به هر شکلی علیه اسد انجام شود. ایوانکا خشمگین بود که چرا فورا پس از حمله سوریه پاسخ مستقیمی داده نشده است.

ایوانکا ترامپ، دختر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا پس از حمله شیمیایی سوریه در توئیتی نوشت: "با دیدن تصاویری از سوریه پس از حمله شیمیایی بی‌رحمانه دل شکسته و خشمگین شدم!"

پس از اظهارات ایوانکا، موضع رئیس‌جمهوری آمریکا درباره یک واکنش نظامی سریعا تغییر کرد و او فورا مدعی شد که این حمله "توهین به بشریت" بود.

ترامپ همچنین ساعاتی پیش از حمله به پایگاه هوایی الشعیرات گفت: "آنچه اسد انجام داد،‌ وحشتناک است. گمان می‌کنم آنچه در سوریه رخ داد، «مایه شرم بشریت» است و او آنجاست و گمان می‌کنم که او اوضاع را در دست دارد. بنابراین باید کاری انجام شود."

پس از حمله موشکی آمریکا به الشعیرات، ایوانکا در پیام توئیتری دیگری نوشت: "شرایطی که ما در آن زندگی می‌کنیم، نیازمند اتخاذ تصمیم‌های سخت است. به پدرم افتخار می‌کنم که این جرایم وحشتناک علیه بشریت را نپذیرفت."

به گفته منبع آگاه مذکور، ایوانکا نظرات خاص خودش را دارد و با آن توئیت‌ها به وضوح توانست به تغییر دیدگاه‌ پدرش در مورد سوریه کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
ترامپ دیگه انقدرها هم دیوانه نیست... بازار اینجور خبرهای زرد متعلق به دویست سال پیشه.. تو همچین مواردی دستگاه های مختلف سیاسی و نظامی میان بعد از كلی مشاوره نظر میدن و تایید میكنن.. حمله ی موشكی اتفاق كوچیكی نیست كه ترامپ خودش شخصا تصمیم بگیره
samira
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
اصلا تیتر به متن نمیخوره.تیتر نوشته: دلشكستگی ایوانكا دلیل حمله ترامپ به سوریه بود!
ولی تو متن نوشته:با دیدن تصاویری از سوریه پس از حمله شیمیایی بی‌رحمانه دل شكسته و خشمگین شدم!"
یعنی چی؟
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
این نشانه ای قدرت امریكا نیست كه چون گرگی حمله كند به جامعه ای بشری بلكه این نشانه لرزه های سقوط امریكاست كه چون كرمی می افتد به خوكی و فاسدش میكند //// اگه این بیشعور امریكایی یك كم انسانیت حالیش میشد داعش رو هدف قرار میداد كه هر لحظه و به طور مستمر و مدام در حال جنایت است و این فیلم در اوردنای این دختر و پدر حتی خر را هم به خنده میاندازد/// امریكای شغال خیلی وقته دستت رو شده اگه راست میگی چرا نذاشتی تحقیقی بشه و البته چون توسط امریكا و چتد كشور نكبت در اطراف این مواد شیمیایی انبار شده و انفجاری خودشون ساختن تا بهانه ای داشته باشن برای جلوگیری از پیشرفت روز افزون مقاومت ولی ایا ابی كه از زمین میجوشد را میشود بتن گرفت نه بلكه راهی دگر باز خواهد كرد با فشار و قدرت بیشتری برای تبدیل شدن به سیلابی كه امریكا و ایادیش را با خود خواهد برد
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
به نظر من یكی از خصوصیات هیكل زیبا چه زن و چه مرد خصوصا زنها داشتن گردن بلند هست خدا بیامرز مادر بزرگم كه یه ادم قدیمی هم بود این رو میگفت . من خودمم هم گردن بلندی دارم و خودمم هم خیلی دوست دارم این ویژگی رو . اما این ایوانكا دیگه از بلند رد كرده شده گردن زرافه .
كامران
Germany
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
حمله ی نظامی به یك كشور آن هم در این سطح نیاز به تداركات و هماهنگی نظامی و برنامه ریزهای لجستیكی دارد. این حمله ی شیمیایی خوب برنامه ریزی شده بود و برای اولین بار همه ی كشورهای غربی و عربی و اسراییل و تركیه به ناگهان سر و صدایشان بلند شد و وامسلمانا سردادند و غربی ها و آمریكایی ها كه دیگر در انسانیت ید طولایی دارند و كت همه را از پشت بسته اند ناگهان به حمله دست زدند. این كه دختر ایوانكا كه شوهری اسراییلی دارد در این مسئله چقدر نقش بازی می كند كه دیگر روشن است. به هر جهت یاد حمله به صدام افتادم كه آمریكا با همین ادعا یك جنگ تمام عیار علیه نوكر دست نشانده اش به راه انداخت. حقیقت دو گونه است. یكی حقیقت بشری است و یكی هم حقیقت آمریكایی. خدا به دوستاران آمریكا یك جنگ جهانی سوم بفرستد تا بفهمند حقیقت یعنی چه.
من
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
یعنی فشارها و نفوذ سعودیها و لابی صهیونیستی و اسرائیل در كار نبوده ؟!!!!! این گونه خبرها برای لوث كردن این نفوذ است .
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
این روزنامه انلاین را به یك مضحكه تبدیل كرده اید.اصولا روابط بین الملل چه ربطی بروابط خانوادگی دارد؟اگر رئیس جمهورامریكا دست از پا خطا كند چوب لای استینش میكنند.این حرفها چیست دفتر كار احمدی نژاد نیست كه شب خواب نما بشودوصبح اجرا كند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها