پایان قدرت نمایی پسرعموها

زورگیرهای غرب تهران دستگیر شدند +عکس

باند بزرگ زورگیری پسر عموها در غرب تهران شناسایی و چهار متهم آن دستگیر شدند.پسران جوان به دهها فقره زورگیری اعتراف کردند.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۸۸
زورگیرهای غرب تهران دستگیر شدند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ششم بهمن ماه گذشته جوانی با مراجعه به کلانتری 135 آزادی به مأموران عنوان داشت که توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراهش قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» و با توجه به وقوع سرقت های مشابه، پرونده به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای سرقت در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسی پرونده های مشابه با موضوع زورگیری توسط سارقان موتورسوار و انجام چهره نگاری از مالباختگان، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که گروهی چهار نفره با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی و آپاچی سفید رنگ اقدام به زورگیری از افراد رهگذر به ویژه جوانان کرده اند.

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت : ساعت22 در میدان آزادی به سمت خیابان رحمانی منتظر ماشین [مسافرکشی] ایستاده بودم که یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 با دو نفر سرنشین به طرف من آمد.همزمان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ نیز با دو سرنشین با فاصله کمی از آنها توقف کرد و به نظر می رسید که مراقب اطراف هستند. یکی از سرنشینان هوندا پس از نزدیک شدن به من از موتور پیاده شد و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی یک میلیون و 500 هزار تومان کرد و پس از آن ، هر دو موتورسیکلت از محل دور شدند.

با توجه به وقوعات مشابه در محدوه غرب و شمال غرب تهران بویژه مبادی خروجی شهر در محدوده بزرگراه ها، هماهنگی های لازم جهت اجرای طرح مهار انجام شد.سرانجام 26 اسفند ماموران کلانتری 140 باغ فیض در حین گشت زنی در محدوده میدان پونک به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مشکوک شده و به او دستور ایست دادند. با وجود دستور ایست پلیس، سرنشین موتورسیکلت اقدام به فرار کرده و طی یک تعقیب و گریز، کنترل موتورسیکلت از دستش خارج و به زمین برخورد می کند.

با دستگیری امیر 20 ساله و کشف یک قبضه سلاح سرد، وی برای انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در مراحل اولیه تحقیقات از امیر و در حالیکه وی علت فرارش از دست پلیس را نداشتن گواهینامه مطرح کرده بود، کارآگاهان با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از چهره نگاری و نهایتا مواجه حضوری با تعدادی از شکات و مالباختگان، موفق به شناسایی امیر به عنوان یکی از سارقان اصلی گروه چهار نفره سارقان زورگیر موتورسوار شدند.

امیر که دیگر چاره ای جز بیان حقیقت و معرفی دیگر اعضای گروه را نداشت، در اعترافاش عنوان کرد که با همدستی برادرش بنام ابوالفضل 21 ساله و دو پسرعموی خود بنام های پوریا 23 ساله و محمد 18 ساله اقدام به دهها فقره سرقت به شیوه زورگیری از افراد رهگذر در مناطق مختلف شهر تهران کرده اند.

با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از امیر ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه سه عضو دیگر گروه سارقان در مناطق پیکان شهر و شهریار شدند.

در شرایطی که دیگر اعضای گروه سارقان فامیلی ( پسرعموها ) با اطلاع از دستگیری امیر ، از مخفیگاه های خود متواری بودند،کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و کنترل نامحسوس محل های تردد متهمان و مخفیگاه های آنها سرانجام موفق به دستگیری هر سه نفر آنها و کشف دهها گوشی تلفن همراه مسروقه و سلاح سرد از آنها شدند.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه این خبر، عنوان داشت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت به شیوه زورگیری گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و وجوه نقد و شناسایی دقیق متهمین از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان برای انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند. از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشنیان موتورسیکلت های طرح هوندا 125 مشکی یا آپاچی سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
عادل/واقعا پسرعموها روی پدرانشان رابااینكارسفیدكردن /بازجای شكرش باقیه كه تواین خبرازقتل وتجاوز خبری نیست
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
بنظرم با تشدید احكام صادره توسط قوه محترم قضاییه و مجازاتی نظیر اعدام و تبعید این گونه جرائم كمتر رخ بدهد
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
سلام.تصورش را بكنید وقتی این افراد مبادرت به زورگیری میكردند چه شوك وضربه روحی سنگینی به مالباخته وارد می شده. دستگیری این سارقین نیزسریعا وبه این سادگی ها نیست.با این حال ظاهرا مدتی به زندان می روند وسپس آزاد میشوند .بنظر من بهتر است با قاطعیت حكم شرعی رادرباره سارقین اجرا ودست آنها راقطع كنند تاپدیده كیف قاپی و زورگیری كاهش یابد.البته هركس با این مجازات مخالف است وفورا بحث اختلاسهای كلان را پیش می كشد اگر خدای ناكرده روزی با زورگیران روبرو شود نه تنها دفاع ازانها رابرای همیشه فراموش می كندكه اسم خودش هم تا مدتی ازیاد خواهد برد.
طیبه
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
مسولین محترم قوه قضاییه باید فكری به حال این معضل كنند . به خدا قسم اگر مجازات این جرم ها در كشور ما مطابق همین جرم در كشور های عربی حاشیه خلیج فارس ( یعنی قطع دست و اعدام باشد ) نظاره گر خواهید بود كه چقدر آمار این جرم ها به طرز قابل توجهی كاهش پیدا میكند
طیبه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
مسولین محترم قوه قضاییه باید فكری به حال این معضل كنند . به خدا قسم اگر مجازات این جرم ها در كشور ما مطابق همین جرم در كشور های عربی حاشیه خلیج فارس ( یعنی قطع دست و اعدام باشد ) نظاره گر خواهید بود كه چقدر آمار این جرم ها به طرز قابل توجهی كاهش پیدا میكند
طیبه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
آقا بهرام:اگر خودت هم مالباخته زورگیرس بودی اونوقت نظرت عوض میشد و كاسه داغ تر از آش نمیشدی
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
طیبه جان اگه قرار باشه برا هر خیانت یا دزدی دست وپا قطع كنن كه 000 (بووووووووووووق) !

نیازمندی ها