چند ماهی است که شایعاتی در خصوص تصمیم برخی کمپانی ها برای تولید و عرضه اسمارت فون هایی با قابلیت انعطاف پذیری بالا در فضای وب به گوش می رسد که در این بین، نام شرکت های سامسونگ، پاناسونیک و ال‌جی بیش از سایرین بر سر زبان ها افتاده است. اما تولید چنین گوشی هایی نیازمند استفاده از قطعات و تراشه هایی است که از مقاومت بالایی در برابر خم شدگی برخوردار باشند.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۳۵
تلاش محققان برای استفاده از فلش مموری‌های انعطاف پذیر در گوشی‌های تاشو

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، در همین رابطه، اخیراً استادان دانشگاه Exeter در مقاله ای نوشتند که برای دستیابی به این هدف، فلش مموری های ساخته شده از جنس گرافین می تواند جایگزین مناسبی برای فلش مموری های سخت و غیر انعطاف پذیر کنونی باشد. گرافین ماده ای ارزان و ساخته شده از ترکیبی هیبریدی از اکسید تیتانیوم خواهد بود و تنها در 5 نانوثانیه می توان اطلاعات را بر روی آن نوشت و یا خواند.

این ماده هیبریدی تنها 50 نانومتر طول دارد و ضخامت آن نیز به 8 نانومتر می رسد که می تواند در نوع خود جالب توجه باشد. در واقع، گرافین لایه بسیار نازکی از کربن است که ضخامت آن به یک اتم می رسد و به عنوان نازک‌ترین ترکیبی که تاکنون تولید شده، شناخته می شود. این ماده از قابلیت رسانایی بسیار بالایی برخوردار است و از این رو، می توان از آن در بسیاری از دستگاه های الکترونیکی همچون گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار داد.

در حال حاضر، تنها مشکل گرافین فرآیند پیچیده ساخت آن است. اما اخیراً شرکت های بزرگی همچون سامسونگ در تلاشند تا با سرمایه گذاری های کلانی که در این زمینه انجام داده اند، نهایت استفاده را از ظرفیت های این ماده در نسل بعدی گوشی های هوشمند ببرند.

گفتنی است این ماده از کارایی و اثربخشی به مراتب بهتری از سیلیکون برخوردار است و قادر است الکترون ها را در هر ثانیه تا 1000 کیلومتر آن طرف‌تر جابجا کند و این یعنی 30 برابر سریع‌تر از سیلیکون. البته سامسونگ اخیراً پتنت هایی را در رابطه با استفاده از گرافین در محصولات خود به ثبت رسانده است و گفته می شود که اسمارت فون گلکسی x این شرکت، به عنوان یکی از اولین گوشی های مجهز به این قابلیت روانه بازار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها