رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه مداخله نظامی آمریکا در عراق و سوریه هیچ فایده‌ای ندارد، از رئیس‌جمهور سوریه خواست تا بدلیل عشق به کشورش استعفا کند.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۸۹
واکنش عجیب مقتدی صدر به حمله موشکی آمریکا به سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور آمریکا نباید در اظهارات و مواضع و تصمیمات احمقانه‌اش زیاده‌روی و افراط کند. این مساله نه تنها برای آمریکا بلکه برای تمامی جامعه جهانی زیانبار است. آمریکا نباید خودش را وارد هولوکاست جدیدی کند که احتمالا همگان بهای آن را پرداخته و احتمالا سوریه را به ویتنام جدیدی تبدیل کند.

آمریکا نباید سیاست یک بام و دو هوا را در پیش بگیرد در موصل غیرنظامیان بی‌گناه را بمباران کرده و در همان زمان نیز حمله شیمیایی به غیرنظامیان را محکوم کند. دیگر بس است دست‌ها در داخل یا خارج به سوریه هجوم آورده و آمریکا هم بیاید و نقشی منفی را در این کشور بازی کرده و تنها متضرر مردم سوریه باشند؟!

مقتدی صدر گفت: بعید نمی‌دانم که دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای بمباران سوریه به معنای اجازه دادن به گسترش داعش در مناطق دیگر باشد. غالبا آمریکا ناظر تروریسم بوده است. اگر آمریکا می‌خواهد ناظر صلح باشد پس باید از مذاکرات حمایت کند و مردم را در دیگر مناطق چه در فلسطین، چه بحرین و چه دیگر مناطق نجات دهد.

وی گفت: باید همگان بدانند که مداخله نظامی آمریکا هرگز مفید نخواهد بود. آمریکا جنگ خود علیه داعشی‌ها در عراق را اعلام کرد اما تروریسم همچنان روی خاک مقدس ما پابرجاست و مداخله آمریکا مفید نبوده است. به گمان من چنین اقداماتی منطقه را به درگیری خواهد کشاند.

مقتدی صدر همگان را به عقب‌نشینی نظامی از سوریه فراخواند تا مردم این کشور که خود تنها صاحب تعیین سرنوشتشان هستند، زمام امور را به دست گیرند.

مقتدی صدر از آمریکا، روسیه و گروه‌های دیگر خواست از آزار و اذیت سوریه دست بردارند.

وی گفت: به نظر من این منصفانه است که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به خاطر عشق به سوریه استعفا کرده و از حکومت کناره‌گیری کند تا سوریه از دست جنگ و تروریسم رهایی یابد و زمام امور به دست طرف‌های مردمی بانفوذ داده شود که می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن سوریه را نجات دهند تا بشار اسد قبل از اینکه زمان از دست برود موضع تاریخی قهرمانانه‌ای داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
خوب بنده خدا اگر بشار اسد استعفا دهد در شرایط حاضر سوریه به دست جبهه النصره می افتد . به نظر شما چطوره ؟!
از طرف حسین پور از تبریز
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
زنده باد دولت و ملت سوریه عزیز سوریه ویتنام جدید برای آمریكا خواهد شد. بزودی جنك تمام میشود . پاینده باد جناب آقای بشار اسد قهرمان دنیا.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
متاسفانه آقای صدر همون كسی هستند كه دوسه سال پیش، قبل از رونمایی داعش در عراق، وقتی كه گروه های تروریستی به بهانه تحصن و اعتراض به دولت نوری مالكی درون چادرهایی تجمع كرده بودند و متفرق نمیشدند و در واقع مشغول اتحاد بودند ، از همون تجمع كنندگان كه در واقع تروریست های فعلی هستند حمایت كرد.
ایشون كمی مشكل بصیرت دارند.
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
آقای صدر با داشتن تمایلات غرب گرایانه و غیر اصولی حرف از ایجاد طرحی میزند كه عملا تمام تلاش این چند ساله محور مقاومت را بیهوده میكند.
هیشكی نیست به این آقا بگه حرف زدن بلد نیستی حرف نزن كه بلدی.

نیازمندی ها