دونالد ترامپ باید تا مدتهای مدیدی از مقایسه اش با باراک اوباما رنج بکشد. جدیدترین دلیل رنج ترامپ چیست؟ عکسی که هنگام حمله آمریکا علیه یک پایگاه سوریه در شب 6 و بامداد 7 آوریل گرفته شده و رئیس جمهور میلیاردر و اطرافیانش را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۵۹
عکس ترامپ هنگام حمله به سوریه و مقایسه آن با عکسی از اوباما

به گزارش جام جم آنلاین ، شین اسپایسر ، سخنگوی کاخ سفید این عکس را که در اقامتگاه تفریحی و شخصی دونالد ترامپ در مارالاگو ایالت فلوریدا گرفته شده در اینترنت به اشتراک گذاشته است. رئیس جمهور میلیاردر هنگامی که در اقامتگاه تفریحی اش بود دستور حمله نظامی به سوریه را صادر کرد.

در عکس می توان دونالد ترامپ را مشاهده کرد که جارد کاشنر، دامادش ، ویلبور راس ، وزیر بازرگانی ، شین اسپایسر ، سخنگوی کاخ سفید و استیو بانون ، مشاور اصلی اش در کنار وی حضور دارند.

ثبت کردن این گونه لحظات حساس روسای جمهور ایالات متحده آمریکا امری غیر عادی نیست. در سال 2011 میلادی ، یک عکس مشابه از باراک اوباما ، هیات دولت و مشاورانش در جریان حمله به مخفیگاه اسامه بن لادن که در جریان آن به قتل رسید ، گرفته شده بود. این عکس به کلیشه ای نمادین و تاریخی تبدیل شد و امروز مقایسه آن با عکس دونالد ترامپ به ضرر میلیاردر تمام شده است.

تفاوت دو عکس چیست؟

تفاوت ها میان دو عکس بسیار زیاد است. کاربران شبکه های اجتماعی این بار به جای پیت سوزا ، عکاس رسمی اوباما ، تصمیم گرفتند این تفاوت ها را آشکار کنند. قبل از همه ، در حالی که عکس باراک اوباما در « اتاق بحران » رسمی کاخ سفید گرفته شده ، عکس ترامپ در اقامتگاه تفریحی و در واقع استراحتگاهش در ایالت فلوریدا که ظاهرا به مقر جلسات دولت تغییر شکل داده ، ثبت شده است.

همین نکته نخست پرسش های امنیتی را مطرح می کند؛ در واقع، اگر « اتاق بحران» کاخ سفید که اختصاص به جلسات حساس و بحرانی دارد مسلما به همین دلیل مجهز به کانال های ارتباطی امن است، در حالی که هیچ نشانی در دست نیست که اقامتگاه تفریحی و شخصی رئیس جمهور میلیاردر دارای همین تجهیزات امنیتی باشد.

تفاوت دیگری که کاربران افشا کردند: ترکیب هیات هایی است که دو رئیس جمهور را در زمان بحران همراهی می کردند. در سال 2011 میلادی، در کنار باراک اوباما ، ژنرال های عالیرتبه ارتش، هیلاری کلینتون ، وزیر خارجه ، رابرت گیتس ، وزیر دفاع و بسیاری از مشاوران متخصص در امور بین المللی نشسته بودند.

در مقابل ، ترکیب اطرافیان دونالد ترامپ در تعداد محدود تر شامل نزدیکانش، سخنگوی کاخ سفید، مشاور همه کاره جدل برانگیزش ، وزیر بازرگانی و بدون حضور حتی یک نظامی هدف انتقادها قرار گرفت. جان آراووسیس ، کارشناس سیاسی آمریکایی می پرسد: چرا بانون، کاشنر، میلر، راس و اسپایسر در جلسه بحران سوریه حضور دارند؟

از نظر اغلب کاربران اینترنتی ، این دو عکس بخوبی بار دیگر فاصله میان دو دولت را به تصویر کشیده است.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
گرگ گرگ است حالا ترامپ باشد یا كارتر یا اوباما یا كلینتون چه فرقی میكند كدام یكی خون بیشتری بریزد و زخم بزند بر پیكره جهان اما روز رستاخیز نزدیك است تا تاریخ بدون امریكای شغال دوباره بازنویسی شود
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
به نظر بنده اوباما برای ایران و آمریكا یك پدیده بود و قابل مقایسه با هیچ كدوم از رییس جمهورهای آمریكا نبود انسانیت و مهربانی در وجودش موج میزد.
روستای اكبرآباد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
بهرام ما رو گرفتی ها !!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها