تفاهم نامه مشترک آموزش و پرورش و مرکز صدا و سیمای خوزستان

پخش برنامه‌های آموزشی جبرانی از سیما

استاندار خوزستان با انتقاد از تخریب فزاینده محیط زیست و دستکاری در طبیعت، ضرورت شناسایی عوامل خطرساز و مقابله با متخلفان را خواستار شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۶۲
طبیعت خوزستان را زخمی می‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: خدا را سپاسگزارم که عنایت دولت به نحوی است که اولین سفر معاون اول رئیس جمهور در سال جاری و حتی آخرین سفر در سال قبل وی به استان خوزستان بود.

وی افزود: توسعه کشور وابسته به توسعه استان خوزستان است و می طلبد که این استان با ظرفیت ها و پتانسیل بسیار از جمله مرزهای آبی، دسترسی به آب های آزاد بین المللی، سد و نیروگاه های بزرگ، فرودگاه ها، همجواری با بازارهای منطقه و حوزه خلیج فارس، کشاورزی و نفتی اقدامات مؤثرتری برای بهره وری از پتانسیل ها انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به شرایط اقلیمی و گرد و غبار بد در خوزستان گفت: در هیچ استانی دستکاری در طبیعت به اندازه خوزستان مشاهده نمی شود. عوامل بسیاری هم در زمینه تداخل در طبیعت خوزستان دخیل هستند.

شریعتی بیان کرد: گسترش سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی بر اثر عوامل مختلف از جمله جنگ نیز از دیگر مشکلات این استان است که باید تلاش شود تا از پتانسیل های خوزستان برای به حداقل رساندن آنها و رفع محرومیت استفاده شود.

وی عنوان کرد: مصوبه ای با پنج بند اساسی برای زیرساخت های اصلی خوزستان با اهتمام هیئت دولت در اولین جلسه سال جاری تصویب شده است. از دولت تقاضا داریم تا برای عملیاتی کردن آن هم به ما کمک کند تا آن را با سرعت تمام در خوزستان اجرایی کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: تصویب حق آبه تالاب ها به عنوان اولویت اصلی، تکمیل بیمارستان سوانح سوختگی و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، توسعه منطقه آزاد اروند به دو شهرستان آبادان و خرمشهر، آبرسانی طرح غدیر که به غرب و شرق اهواز، خرمشهر و آبادان رسیده، مصوبه فاضلاب، ثابت نگه داشتن رشد درآمدهای مالیاتی، تبدیل دو درصد درآمدهای نفتی به سه درصد، احیای کارون، مغروقه های اروند از جمله عنایات دولت و مجلس به خوزستان است.

شریعتی با بیان اینکه ۲۷۰ کلاس و مدرسه کانتینری در استان وجود دارد که تلاش شده تا سال ۹۷ به صفر برسد، گفت: مصوبه ایجاد توازن منطقه ای در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز یکی دیگر از طرح های خوب دولت برای استان خوزستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
طبیعت زخمی كرده یا شما ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها