عضو شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به اخبار ضد و نقیض منتشر شده در مورد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات گفت: تنها حدود ۱۰ درصد از شبکه ملی اطلاعات از سال ۸۹ تاکنون ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۹۲
پیشرفت تنها ۱۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات از سال ۸۹ تاکنون

به گزارش جام جم آنلاین، رضا تقی پور با تبیین مباحث مطرح در دومین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری گفت: عمده ترین مباحثی که در این اجلاس مطرح شد آسیب هایی است که با توجه به شرایط جهانی و شرایط کشورمان در حوزه تهدیدات نرم در حوزه عرصه های فرهنگی و اجتماعی با آن مواجهیم.
وی گفت: نمایندگان مجلس خبرگان با بیان این نگرانی ها، خواستار مدیریت این تهدیدات از جانب شورای عالی فضای مجازی هستند، شورایی که با تدبیر رهبر معظم انقلاب ایجاد شد.

تقی پور گفت: همچنان در خیلی از مباحث کم و کاستی داریم و مسایل آنگونه که باید و شاید به ویژه در حوزه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مانند موتور جست وجوی داخلی و پیام رسان های داخلی به خوبی پیش نمی رود.
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: شرط اینکه فضای مجازی امن داشته باشیم این است که بسیاری از فناوری ها بومی باشد اما متاسفانه اکنون این گونه نیست و بسیاری از نرم افزارهای پایه و اساسی مانند موتور جست وجو، پیام رسان ها و نرم افزارهای کلان دیگر از نوع خارجی است.
وی گفت: دغدغه ها این است که اطلاعات شهروندان و حریم خصوصی آنان در این فضا مخدوش شود.

تقی پور همچنین در پاسخ به این پرسش که طرح ایجاد شبکه ملی اطلاعات در چه مرحله ای است، گفت: اعلام کرده اند که دو فاز از شبکه افتتاح شده اما طبق ارزیابی ما کار پیشرفت زیادی نداشته و شاید آنچه انجام شده درصد کمی از مجموع این طرح است که به عنوان شبکه مستقل می تواند مرزبندی و حریم کشور را در فضای مجازی روشن کند. وی در خصوص میزان پیشرفت در ایجاد این شبکه افزود: کار بسیار عظیم و طرحی در سطح ملی است. شاید نشود درصد دقیقی از پیشرفت کار را تعیین کرد؛ اما قطعا حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت کندی در ایجاد این شبکه ملی گفت: کندی ها بیشتر شاید ناشی از ابهاماتی بود که مطرح کردند اما از نظر ما ابهاماتی نیست که پاسخ نداشته باشد؛ زیرا از سال ۸۹ که ایجاد این شبکه تبدیل به قانون شد کشورهای بسیاری چنین شبکه ملی را برای خود ایجاد کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها