مذاکرات مالی طیب نیا در سئول؛

یک قدم تا جذب 13 میلیارد یورو فاینانس

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس با بیان اینکه دولت به تنهایی توان حل معضل اشتغال را ندارد، گفت: بهترین راه برای ریشه کن کردن مشکل بیکاری جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش صادرات است. بنابراین مجلس در بودجه امسال به دولت اجازه داد، 50 میلیارد دلار فاینانس خارجی در حوزه اقتصادی جذب کند.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۲۶
مجوز 50 میلیارد دلاری جذب سرمایه‌گذاری خارجی به دولت برای رونق اقتصاد/ تخصیص 4000 هزار میلیارد تومان به اشتغال روستاها

«علی قربانی» نماینده مردم بجنورد، جاجرم و سملقان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در تحقق رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در سال 96 در گفتگویی با جام جم آنلاین، اظهار داشت: به تبع وضع تحریمهای ظالمانه کشورهای غربی و بهم ریختگی نظام مالی کشور، رهبری انقلاب بر مقاوم سازی اقتصاد داخلی یا همان اقتصاد مقاومتی بدرستی تأکید فرمودند.

وی افزود: ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب اسلامی به قوای سه گانه کشور بیشتر قائم بر افزایش صادرات در برابر صادرات و نیز بهبود استانداردهای کالای داخلی که دست یافتن به هر دوی اینها در نهایت به رونق تولید ملی و اشتغال منتج خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: خوشبختانه در سال گذشته برای اولین بار صادرات از واردات کالا به کشور پیشی گرفت و رشد اقتصادی از منفی 6/7 در سال 92 به مثبت 7 درصد افزایش یافته، از طرفی تورم 42 درصد به زیر10 درصد نرخ تورم کاهش پیدا کرده است.

قربانی استان خراسان شمالی را رتبه اول در جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: سهم کشور از برخورداری فاینانس خارجی در سال 92 در حدود 4 میلیارد دلار بود که این میزان در سال 95 به رقم 9 میلیارد دلار رشد داشت و در این بین خراسان شمالی با سهم 3 میلیارد و 378 میلیون دلار، در مقام نخست کشور در تخصیص منابع قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که پس چگونه با وجود چنین گشایش‌هایی در بخش اقتصادی، رکود در تولید و آمار بالای بیکاری از مهمترین دغدغه‌های مردم است، ابراز داشت: قطعا همچنان شاهد معضل بیماری هستیم و در همین ارتباط منویات رهبری و تاکیدات ایشان در زمینه مقاوم سازی اقتصاد هنوز محقق نشده، لیکن باید بگوییم دولت به تنهایی توان رفع مشکلات اقتصادی را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در جواب این پرسش که اساسا مجلس چه طرحی برای رونق معیشت و کسب و کار مردم برداشته است، عنوان نمود: برنامه مجلس این است تا با تسهیل قوانین، دولت را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی یاری دهد، لذا ما در بوجه امسال اجازه دادیدم دولت 50 میلیارد دلار در بخش توسعه اقتصادی فاینانس خارجی جذب کند.

این نماینده مجلس از گام دیگر خانه ملت برای رونق تولید و اشتغال گفت: از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم تا از محل صندوق توسعه ملی فقط برای بهبود اشتغال روستایی 1.5 میلیارد دلار تخصیص یابد که با موافقت ایشان مواجه شد.

وی در این خصوص تصریح کرد: مقرر شد دولت برنامه خود را به مجلس بطور مکتوب ارایه داده تا در صحن علنی مجلس بررسی و تصویب رسد.

قربانی اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم همه ساله بالغ بر 1.5 میلیون نیروی کار به صف افراد جویای کار افزوده می شود و دولت در بهترین حالت توان ایجاد اشتغال برای 500 هزار نفر را دارد. از این رو اگر بخواهیم بر بیکاری فایق آییم حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری بهترین راه ممکن در این مقوله است.

وی در پایان پیرامون برنامه کمیسیون متبوع خود، گفت: دعوت از مسئولین ذیربط برای ارائه گزارش مربوط به سهام عدالت بنگاه‌های تولیدی و گزارش کمیته دیوان امور محاسبات و امور مالی مجلس در خصوص رسیدگی به گزارش تفریغ بودجه ۹۴ از دستور کارهای کمیسیون برنامه و بودجه در نوبت عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها