با گسترش استفاده از پهپادهای مصرفی، ناگزیر مزاحمت آنها برای مردم هم افزایش می یابد. در انگلستان، تعداد گزارش های ارایه شده به پلیس در خصوص فعالیت پهپادها، از سال 2015 تا 2016 به سه برابر و نسبت به سال 2014 به دوازده برابر افزایش یافت. بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط انجمن مطبوعات، شکایات علیه پهپادها موارد متفاوتی از مزاحمت توسط همسایگان تا سرقت از منازل را شامل می شدند. مواردی هم از خطر برخورد با هواپیماهای مسافری و استفاده از پهپادها برای قاچاق مواد به داخل زندان گزارش شده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۴۴
افزایش سه برابری شکایات علیه پهپادها در انگلستان

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، در سال 2014 در انگلستان 283 گزارش شکایت علیه پهپادها در اداره پلیس به ثبت رسیده بود. این تعداد در سال 2015 به 1237 مورد و در سال 2016 به 3456 مورد افزایش یافت. البته با توجه به عدم افشای تمامی اخبار توسط پلیس، این اطلاعات از دقت کامل برخوردار نیستند و بنابراین تعداد واقعی از این بالاتر است.

ماه ژوییه سال گذشته، یک مرد 27 ساله اولین شخصی بود که به دلیل استفاده از یک پهپاد برای ارسال چند بسته به داخل زندان محکوم و روانه زندان شد. دنیل کلی از پهپادی ساخت DJI برای ارسال سیگار و داروهای روان درمانی به چند زندان استفاده کرده بود.

خطر برخورد با هواپیما ها نیز مورد دیگری بود که توجه زیادی را به خود جلب کرد. در یک مورد در اوایل سال 2016 اعلام شد که یک پهپاد تقریبا با هواپیمایی مسافربری که در حال فرود در فرودگاه هیتروی لندن بوده برخورد کرده است. البته بعدا مشخص شد که شی مورد نظر یک کیسه پلاستیکی بوده است.

بطور عمده، می توان گفت که شکایات به ثبت رسیده علیه پهپادها در انگلستان بیشتر مربوط به همسایگانی می شود که با استفاده از پهپادها به حریم خصوصی سایر همسایه ها تعرض می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها