گزیده‌ای از آثار موزه‌ای حول شخصیت ام‌الائمه (س) و امیرالمؤمنان (ع)، اهدایی شخصیت‌ها و ارادتمندان به رهبر انقلاب، در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری در آستان قدس در معرض نمایش قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۳۹
بازدید از گنجینه هدایای رهبر انقلاب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، جواد فرهمندنژاد، رئیس ادارۀ پژوهش سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اختصاص دو ویترین در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری به آثار مربوط به حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) خبر داد. جواد فرهمندنژاد این آثار را اهدایی شخصیت‌ها و ارادتمندان به مقام معظم رهبری خواند و اظهار داشت: در چیدمان جدید گنجینۀ هدایا، چینش مفهومی به کار رفته که اولین گروه آثار نمایشی، مجموعه آثار با موضوع عترت است و در این مجموعه، برخی از آثار حول شخصیت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) برای نخستین بار به نمایش درآمده است.

وی قطعه‌ای از کاشی حرم مطهر حضرت علی (ع)، ماکت درب خانۀ کعبه و مجسمه عشق علی را از جمله این آثار دانست و افزود: تابلو خوشنویسی «نادعلی» به خط نستعلیق، در ابعاد 79 در 110 سانتی‌متر، نماد یادبود نخستین همایش ملی افتخارات سیستان با نقش نام امام علی (ع) اهدایی دانشگاه زابل، و همچنین گلدان بلور نفیس با لعاب طلایی مزین به اسامی ائمه اطهار علیهم‌السلام، اهدایی سید محمد نجدی از دیگر آثار به نمایش درآمده با موضوع امام علی (ع) است.

فرهمندنژاد همچنین از تابلوی معرق چوب «یا فاطمه‌الزهرا» اثر اکبر صوتی کرمانی، در میان آثار حول شخصیت دخت نبی اکرم(ص) نام برد و تصریح کرد: تمام این اثر یکپارچه و سه بعدی ساخته شده و در آن از چسب استفاده نشده است. وی در ادامه، از گلدان مسی جُنده‌کاری شدۀ مزین به اسامی ائمۀ اطهار (ع) اهدایی یکی از هموطنان اصفهانی، و نیز تابلو کولاژ سنگ و صدف با نوشتۀ «یا فاطمه‌الزهرا (س)» اثر هنری مهدی کلانتری از تهران، نام برد و افزود: مجسمۀ هنری و نمادین «شمع جاویدان» از دیگر آثار این مجموعه است که از سنگ عقیق و تراش بر روی فسیل تنۀ درخت با قدمت یک میلیون سال و ارتفاع 14 سانتی‌متر، ساخته شده و در سال 87 توسط یکی از هموطنان مشهدی به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اهدا شده است.

گنجینۀ هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی، در ایام تعطیلات نوروز، از ساعت 8الی 19، و از 14 فروردین ماه از ساعت 7 الی 13، پذیرای زائران و علاقه‌مندان به آثار هنری و موزه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
عشق فقط امام خامنه ای عزیز

نیازمندی ها