والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا

ایران در رقابتی نزدیک مغلوب چین شد

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا در رقابتی نزدیک نتیجه را به چین واگذار کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۳۷
ایران در رقابتی نزدیک مغلوب چین شد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله دوم یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 آسیا و انتخابی جهان از امروز (شنبه) در شهر نایپیداو میانمار شروع شد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در سومین مسابقه خود و در دومین دیدار این مرحله از ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران به مصاف چین رفت و سه بر دو مغلوب این تیم شد.

شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم ایران در ست های اول و سوم 25 بر 21 و 25 بر 23 به پیروزی رسیدند اما در ست های دوم، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 17 و 15 بر 10 مغلوب چین شدند تا دومین ناکامی خود در این رقابت ها را تجربه کنند.

تیم ایران در دور مقدماتی بنگلادش را سه بر صفر شکست داد و برابر کره جنوبی سه بر صفر مغلوب شده بود. تیم چین در دور مقدماتی تنها یک مسابقه برگزار کرد که سه بر یک چین تایپه را از پیش رو برداشته بود.

هارا هیرویوکی (ژاپن) و هونگ چی یونگ اریک (هنگ کنگ) به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت دیدار ایران و چین را بر عهده داشتند.

ترکیب شروع کننده تیم ایران برابر چین امیر حسین توخته، امیر محمد فلاحت خواه، مرتضی شریفی، احسان دانش دوست، علی طبری، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت پور بودند.

سرمربی تیم چین نیز از ترکیب کونگ تیان (کاپیتان)، بولیانگ چِن، دونگ چِن وانگ، چِنگ چِنگ شیو، کی کی، جینگ یین زی هانگ و زونگ شوآی کیو، برابر تیم ایران در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران فردا یکشنبه در دومین مسابقه مرحله دوم خود به مصاف چین تایپه می رود.

گزارش ست های این دیدار به قرار زیر است:

ست نخست: (ایران 25 – چین 21)
نخستین امتیاز ست به ایران رسید و این روند تا امتیاز چهار به صورت متوالی ادامه یافت. در امتیاز 6 بر یک به سود ایران، سرمربی چین تقاضای وقت استراحت کرد تا فاصله امتیازها افزایش نیابد. وقت استراحت فنی نحست 8 بر 6 به سود ایران شد. امتیاز 14 را ایران از سرویس مرتضی شریفی به دست آورد تا چهار پوئن از حریف پیش بیافتد. وقت استراحت دوم این ست 16 بر 12 به سود ایران شد.
در امتیاز 21 بر 18 محمد وکیلی درخواست وقت استراحت کرد. سهیل کمال آبادی در امتیاز 23 بر 20 به سود ایران به میدان آمد. بازیکن شماره 19 چین که در دریافت مشکل جدی داشت، هدف بازیکنان ایران در اکثر سرویس های این ست بود. محمد حسین راستی و مهدی جعفروند نیز در این ست به میدان رفتند. در نهایت تیم ایران ست نخست مسابقه با چین را 25 بر 21 به سود خود به پایان برد.

ست دوم: (ایران 18 – چین 25)
تیم ایران ست دوم را با همان ترکیب ست نخست شروع کرد و اولین امتیاز نیز به تیم چین رسید. رقابت دو تیم به دلیل دفاع خوب چینی ها در ادامه این ست بسیار نزدیک بود. در امتیاز 6 بر 3 به سود چینی ها، محمدرضا طهماسبی به میدان آمد. وقت استراحت نخست این مسابقه 8 بر 5 به سود چین شد. اختلاف سه امتیاز ایران و چین تا امتیاز 14 بر 11 نیز ادامه داشت. در این امتیاز داور اول به بازیکن شماره سه چین به دلیل شادمانی غیر متعارف تذکر داد. وقت استراحت فنی دوم این مسابقه 16 بر 11 به سود چین شد. در امتیاز 19 بر 12 به سود چین، محمد وکیلی وقت استراحت درخواست کرد. در ادامه مهدی جعفروند نیز به میدان آمد. یکی از اعضای کادر فنی تماشاگران حاضر در سالن را به تشویق تیم ایران واداشت و خود رهبری آنان را بر عهده گرفت. تیم ایران سه امتیاز متوالی به دست آورد و 19 بر 15 به سود چین، سرمربی چینی ها درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت در این ست رقابت دو تیم چین و ایران با امتیاز 25 بر 18 به سود چینی ها شد.

ست سوم: (ایران 25 – چین 23)
تیم ایران این ست را با یک تغییر شروع کرد و جعفروند از ابتدا در ترکیب تیم ایران قرار گرفت. اولین امتیاز این ست نیز به ایران رسید. رقابت دو تیم بازهم نزدیک پیش رفت. وقت استراحت فنی نخست 8 بر 6 به سود تیم ایران شد. برتری نسبی تیم ایران در ادامه این مسابقه ادامه یافت تا در امتیاز 15 بر 11 سرمربی چین وقت استراحت درخواست کند. در امتیاز 15 بر 12 اشتباه واضح داوری یک پوئن به چینی ها داد. وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 13 به سود ایران شد. در امتیاز 20 بر 17 سهیل کمال آبادی به زمین آمد و یک امتیاز سرویس هم گرفت. دفاع خوب دانش دوست امتیاز 22 بر 19 را برای ایران آورد. در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران محمد وکیلی درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت این ست نیز 25 بر 23 به سود ایران تمام شد تا ملی پوشان در ست شماری دو بر یک از چین پیش بیافتند.

ست چهارم: (ایران 17 – چین 25)
تیم ایران ست چهارم را با ترکیب ست سوم شروع کرد. نخستین امتیاز نیز به ایران رسید اما وقت استراحت فنی اول 8 بر 5 به سود چین شد. محمدرضا طهماسبی در ادامه به میدان آمد. در امتیاز 11 بر 6 محمد وکیلی درخواست وقت استراحت کرد. دفاع خوب چینی ها در این ست اختلاف دو تیم را افزایش داد و استراحت فنی دوم 16 بر 10 به سود چین شد. سرمربی تیم ایران در امتیاز 19 بر 11 به سود چین برای دومین بار در این ست درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز 21 بر 12 به سود چین، محمد حسین راستی نیز به میدان آمد. سهیل کمال آبادی نیز در امتیاز بعدی به مسابقه آمد. در امتیاز 24 بر 16 به سود چین، سرمربی چین درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت این ست 25 بر 17 به سود چین به پایان رسید تا ست حساس پنجم فاتح این مسابقه نزدیک را مشخص کند.

ست پنجم: (ایران 10 – چین 15)
رقابت دو تیم در این ست نیز بسیار نزدیک دنبال شد. وقت استراحت فنی اول 8 بر 6 به سود چین شد. در امتیاز 9 بر 6 محمد وکیلی درخواست وقت استراحت کرد. ملی پوشان ایران به رغم شایستگی در این ست نیز 15 بر 10 مغلوب شدند تا در نهایت سه بر دو نتیجه این بازی را به حریف واگذار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها