نخست وزیر عراق بر ضرورت ریشه کردن تروریسم و تقویت همکاری های اقتصادی و امنیتی میان کشورهای عربی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۸۱
تروریسم باید در منطقه ریشه کن شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حیدر العبادی در سخنرانی خود در بیست و هشتمین نشست سران اتحادیه عرب در بحر المیت اردن، گفت: اهمیت نشست کنونی در سایه حساس بودن شرایط کنونی در کشورهای عربی و چالش های تروریستی موجود است و نیازمند آنیم که با یکدیگر همکاری و درباره ساز و کار روشن برای مقابله با این چالش ها و پیامدهای خطرناک آن به توافق برسیم. این چالش ها تهدیدی برای آینده کشورهای ما و امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی و همزیستی در جوامع در منطقه ماست.

وی افزود: منشور اتحادیه عرب گردآورنده همه کشورهای عضو است و بر اساس منشور این اتحادیه باید تلاش کرد استقلال کشورهای عضو حفظ شود و نباید در امور داخلی کشورها دخالت کرد و باید تلاش کنیم همکاری میان کشورهای عضو در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تقویت شود.

نخست وزیر عراق ادامه داد: عراق پس از نابودی داعش و بیرون راندن آن به خارج از مرزهای کشور وارد مرحله جدیدی خواهد شد. این مرحله تنها به عراق مرتبط نیست و شامل همه کشورهای عربی است. باید تلاش همه کشورهای عربی یکپارچه و اطلاعات امنیتی برای جلوگیری از بازگشت داعش در کشورهای دیگر مبادله شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها