موزه اپراهای عروسکی با حضور مدیران و هنرمندان عرصه های هنری در تالار فردوسی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۳۰
افتتاح اولین موزه اپراهای عروسکی در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، مراسم افتتاح موزه اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران» که به سرپرستی بهروز غریب پور است با حضور علی اصغر کاراندیش معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی، مرضیه برومند، اصغر همت، هما جدیکار، زهرا صبری، کاظم هژیرآزاد و رضا بابک در تالار فردوسی بنیاد رودکی برگزار شد.
مدیرکل هنرهای نمایشی در این مراسم گفت: اتفاقات خوبی در سال 95 برای تئاتر رخ داد که به لحاظ ارتقای جایگاه اجتماعی تئاتر تأثیرگذار و اولین اتفاق تصویب روز ملی تئاتر در تقویم رسمی کشور و دوم نامگذاری ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر به نام تئاتر شهر بود.
بهروز غریب پور سرپرست گروه تئاتر «آران» و مدیر موزه اپراهای عروسکی نیز گفت: ظرفیت های زیادی در خانواده تئاتر وجود دارد و با وجود موانع مالی و موانع دیگری نظیر امکانات وانمود می کنیم که همه چیز عالی است.
معاون برنامه ریزی و توسعه وزیر ارشاد هم گفت: شاید عده ای در جامعه چنین نقشی را برای هنر نپذیرند ولی این نقش هنر واقعیت دارد و باید آن را بپذیریم و وزارتخانه هم سعی کرده برنامه ها و همچنین اعتبارهای بخش هنر را توسعه و افزایش دهد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها