مدیرعامل ایران ایر درباره شائبه مرجوعی بودن ایرباس خریداری‌ شده ایران گفت: اینکه سفارش خرید از سوی کشوری انجام شده باشد وبعداً بنا به دلایلی لغو شود و کشور دیگری خواهان آن باشد،کاملا طبیعی است.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۸۶
تائید مرجوعی بودن ایرباس تازه خریده شده/ مدیرعامل ایران‌ایر: مرجوعی بودن سفارشات کاملاً عادی و حرفه‌ای است!

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت راه، دو روز پیش سومین هواپیمای ایرباس ۳۳۰ تحویل ایران شد. هواپیمای پهن پیکری که قرار است ماه‌های اول حضورش پروازهای داخلی داشته باشد و پس از آن به فرودگاه امام برود تا پروازهای بین‌المللی خود را آغاز کند.

یکی از خبرگزاری‌ها با بیان اینکه این هواپیما مرجوعی است، به نقل از پایگاه «فلایت گلوبال» در این رابطه نوشت: شرکت ایران‌ایر دومین هواپیما از مدل A۳۳۰-۲۰۰ را دو هفته پس از دریافت نخستین فروند از این مدل تحویل گرفت. عمر بدنه این هواپیما با شماره ثبت EP-IJB، همانند A۳۳۰ پیشین ارسالی به ایران، ۳ سال است که در ابتدا در سال ۲۰۱۴، شرکت اویانکا به شرکت هواپیمایی ملی کلمبیا تحویل داده شده بود اما در این خطوط هوایی به کار گرفته نشد.

مدیر عامل ایران ایر در این زمینه گفت: کل ساعت پرواز این هواپیما تا قبل از تحویل به ایران ایر ۱۱ ساعت بود که این ۱۱ ساعت هم برای موارد آموزشی و هماهنگی انجام گرفته است! سند این هواپیمای نو را کمپانی ایرباس روز جمعه به نام ایران ایر زده است و قبلاً تحویل هیچ کشوری نشده بود.

فرهاد پرورش با بیان اینکه مرجوعی بودن سفارشات یک موضوع کاملاً عادی و حرفه‌ای است اضافه کرد: اینکه سفارش خرید از سوی کشوری انجام شده باشد و بعداً بنا به دلایل مالی یا هر دلیل دیگری لغو شود و کشور دیگری خواهان خرید آن هواپیمای نو باشد موضوعی کاملاً طبیعی است و چیز عجیبی نیست!

وی با تکذیب برخی اخبار مبنی بر اینکه ایران برای این هواپیماها پول بیشتری پرداخته است، گفت: قرارداد با ایرباس یک قرارداد مستقیم و بین‌المللی است و ما هیچ پول اضافه‌ای در بازار رقابتی موجود برای این هواپیماها پرداخت نکرده‌ایم. این قرارداد با کسب مجوزهای لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد منعقد شده و هیچ نقطه ابهامی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
1111
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
جام جم عزیز الان شما چرا انقدر خوشحال شدید و واسه هر حرف علامت تعجب میزیری؟به خیال خودت بازهم ایراد گرفتی از دولت؟اما بدون اونی كه باید بفهمه میفهمه و اونی هم كه كلا نفهمه چه با اخبار جهت دار و چه بی اون نمیفهمه...
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
باسلام
دوستان محترم لطفا مصداقی كه آقا عبداله دربالا اشاره نموده اند چندین بار بخوانید به خصوص وبه خصوص 1111محترم . باتشكر
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
حتما مشكلی داشته كه برگرداندند و تعدادی هم خریدار پرو پا قرص چنین مرجوعاتی هستند
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
به فردی كه در تابستان و در گرمای 50 درجه جنوب، ظهر روی شیروانی داغ نشسته و آش داغ می خورد گفتند؛ می دانی احمق به چه كسی می گویند؟، گفت؛ حماقت برای من یك مسئله عادی و كارم هم كاری حرفه ایست !
رضا
United States
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
جواب با عبدالله نابغه از نوع پلاستیكی.
به فردی كه در تابستان و در گرمای 50 درجه جنوب، ظهر روی شیروانی داغ نشسته و آش داغ می خورد گفتند؛ می دانی احمق به چه كسی می گویند؟، گفت؛ حماقت برای من این است كه از گشنگی در حال مرگ باشم و دست به خوراكی كه جلوی من است نزنم.
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
احتمالا بقیه شایعات نیز صحت دارند
فرید
France
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
هدف این اخبار فقط تخریب تلاشهای دولت است. متاسفم برای كشورم.
حق جو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
تو می تونی برای هر چی و هر كسی كه دلت بخواد متاسف باشی ولی با این تفكرت حتما برای خودت هم متاسف باش!!
دكتر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
۰
۰
هر وسیله ای كه در دنیا ساخته میشه با توجه به موادی كه درون آن بكار رفته عمر مفیدی دارند و باتوجه به اینكه اگه هواپیما از عمر مفیدش گذشته باشه با جان تعداد زیادی از انسانها بازی میكنه به نظر من این حماقت محض هست .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها