رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

صرفه جویی ارزی در واردات دارو و تجهیزات پزشکی

تولید انبوه و صنعتی محلول استامینوفن تزریقی طی مراسمی در شرکت داروسازی ثامن آغاز و این دارو برای نخستین بار روانه بازار کشور شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۹۳
«استامینوفن تزریقی» روانه بازار شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه خبر، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: شرکت داروسازی ثامن یکی از واحدهای تولیدی این آستان مقدس است که داروهای مورد نیاز مردم را تولید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: برخی داروها به دلیل نیاز مردم از دیگر کشورها وارد می شود که این امر برای جوانان فرهیخته و دانش آموختگان دانشگاهی کشور که دانش و تجربه ارزشمند دارند خوشایند نیست.

وی با تاکید بر نقش مدیریت در ایجاد خطوط تولید جدید دارو گفت: اگر تولید داروی جدید در مجموعه داروسازی ثامن توام با خلاقیت و ابتکار باشد و تولید محصولات نوبنیاد مانند محلول استامینوفن تزریقی یا داروی فاکتور 8 گسترش یابد، نشان دهنده مطلوب بودن مدیریت در این بخش است.

مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن وابسته به آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه محلول استامینوفن تزریقی برای نخستین بار در این واحد تولید شده است، افزود: تمام مراحل تولید این محلول در شرکت داروسازی ثامن انجام گرفته و این محصول بطور کامل بومی است.

ابراهیم دین محمدی اظهار کرد: با تولید انبوه و توزیع این محصول در بازار کشور از واردات سالانه 10 میلیون عدد محلول استامینوفن تزریقی و خروج سالانه 800 میلیارد ریال ارز از کشور جلوگیری می شود.

وی افزود: نمونه خارجی هر عدد محلول استامینوفن تزریقی در کشور به قیمت 120 تا 140 هزار ریال به فروش می رسد در حالی محلول ساخته شده توسط داروسازی ثامن در بازار کشور به قیمت 40 هزار ریال فروخته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Canada
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
۰
۰
قربونت......دوژ كدئینش و ژیاد كن!!!!

نیازمندی ها