رییس جمهور ترکیه در مجمع سالانه ترکیه - انگلیس، اظهارات گستاخانه ای علیه ایران مطرح کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۶۳
اردوغان ایران را به سیاست نژادپرستانه‌ در  عراق متهم کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهور ترکیه -- در اظهاراتی گستاخانه و عجیب مدعی شد ایران سیاست‌هایی "نژادپرستانه" در عراق در پیش گرفته است.

بر این اساس، اردوغان امروز (شنبه) در پایان مجمع سالانه ترکیه-انگلیس؛ ایران را به "اتخاذ سیاست‌های نژادپرستانه و تبعیض قومی" در عراق متهم کرد.

اردوغان در این سخنرانی درباره مسائل مختلفی صحبت کرده و گفت: حمله تروریستی به لندن نمونه‌ای از آن است که تروریسم هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و تروریست‌ها اصول اخلاقی ندارند.

وی افزود: ترکیه احتمالا بعد از برگزاری همه پرسی تغییر قانون اساسی در 27 فروردین، همه‌پرسی دیگری مانند «برگزیت» برای تصمیم گرفتن درباره پیوستن به اتحادیه اروپا برگزار کند.

اردوغان با بیان اینکه صبر ترکیه در برابر رویکردهای خصمانه کشورهای اروپایی حدی دارد، گفت: هرگز توهین‌های روزانه به کشور، مردم و دیپلماسی خود را نمی‌پذیرد.

وی همچنین تاکید کرد: تا زمانی که سران اروپایی به «دیکتاتور» خطاب کردن او ادامه دهند، وی نیز آنها را «فاشیست» و نژادپرست می‌خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
باسلام واقعابرای اقای اردوغان متاسفم كه هنوزدوست ودشمن خودرانمیشناسد
Ben
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
این كلا زده به سرش
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
صرفنظر از گستاخی او در قبال ایران كه نمك نشناسی می كنه ، اما باید قبول كرد كه علیرغم مشكلات و مخالفتها و مسائل سیاسی پیچیده در كشورش جرأت برگزاری رفراندم و احترام قائل شدن به نظر مردمش (بر خلاف همه كشورهای منطقه )رو داره و همچنین علیرغم نیاز داشتن به اروپائی ها جواب دندان شكنی هم به اونها می دهد.
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
سلام.بهتر است مقامات كشور ما كه مدعی بودندشب كودتای اخیر درتركیه با نگرانی تاصبح بیدار و چپ و راست هم با اردوغان و وزیرخارجه این كشوردرتماس بوده اند درسیاستهای خودتجدیدنظركنند تنها راه درامان بودن ازتعرض دشمنان وهمسایگان تقویت و رشدبنیه نظامی كشور است .لذاكافی بود آنشب مقتدرانه فقط به نیروهای مسلح آماده باش می دادند تا درصورت احتمال هرگونه اتفاقی كه تمامیت ارضی ویا امنیت ملی كشورمان را تهدیدكند با قدرت دربرابر آن ایستاده و برخوردنمایند.درجهان حرف اول وآخر راقدرت نظامی می زند نه سیاست ویا اظهاردوستی ها و برادریهای دیپلماتیك.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
باز برید گردشگری در تركیه و ....
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
به رویای امپراطوری عثمانی هرگز دست نمی یابی
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
زده به سیم آخر! ...
حجی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
مهم نیست بد خواهان ما چه بگویند و چه بكنند ، مهم آن است كه ما با اشارتی به پای بوسی آنها خواهیم رفت
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
تركیه این روزها همه رو به نژاد پرستی متهم می كنه در صورتی كه غیر خودش مظهر بی چون و چرای نژاد پرستیه، به چند نمونه اش توجه كنید كشتار یك میلیون یونانی، كشتار یك و نیم میلیون ارمنی، كشتار چهل هزار آشوری، كشتار ده ها هزار تن از علویان و... این نمونه ای از پان تركی و پاكسازی نژادی در این كشور است.
تقی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
این آقا روزبه روزبه زوال عقل داره گرفتارمیشه چون لطف وعنایات ایران اسلامی به وی وكشورش ازاندازه همسایگی هم گذشته وایشان همچنان به اتهامات واهی ادامه میدهد.جادارد مسئولین دیپلماسی كشورمان یك پاسخ دندان شكنی به وی بدهند.
یونس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
این رجب هم مثل خیلی سیاستمداران كه اولش با وعده و وعیدهای انچنانی میان و بعدش مست و مغرور از قدرت میشن شده و دیر یا زود فاتحش خوندس ...روانی!!!
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
او صادر كننده تروریست است به سوریه و عراق خودش گرفتار ترویست های دست پرورده خودش خواهد شد
ان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
بیچاره برای اروپایی گفتن به كشورش تن به هزار خواری داده حالا ... می زنه كه ما نمی خواهیم (پایه خروس را باور كنیم یا قسم حضرت عباس ).
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
جام جم محترم بنظر از گفتن حقایق در مورد تركیه رنجیده خاطر می شوی و یه جور جانبداری از این كشور می كنی نظر من در مورد نسل كشی این كشور كه بر پایه مستندات بود رو انتشار ندادی. اینجوری مخاطبین اهل كتاب شما كم می شه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها