انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا هنوز هم شاهد داستان های پیچیده و سوالاتی بی جواب است. سازمان های امنیتی آمریکا به مدارکی دست یافته اند که نشان می دهد دولت روسیه در افشای برخی پرونده ها علیه نامزد حزب دموکرات نقش کلیدی ایفا کرده است و ماجرای هک شدن رایانه های مقر حزب و همچنین هک شدن ایمیل های هیلاری کلینتون و تیم انتخاباتی وی نیز توسط هکرهای روس و با هدف تقویت موقعیت ترامپ در رای گیری ها انجام شده. با اینکه روسیه دست داشتن در چنین پروژه ای را رد کرده اما برخی مقامات بلندپایه امنیتی و نظامی آمریکا همچنان بر نقش روسیه در حمله سایبری گسترده به این کشور تاکید دارند.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۳۸
هکری که FBI جایزه ای 3 میلیون دلاری برای دستگیری او تعیین کرده است

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سخت افزار، اخیرا مشخص شده که FBI جایزه ای 3 میلیون دلاری را برای دستگیری یک هکر روس تعیین کرده که به نظر می رسد در ارتباط با ماجراهای ریاست جمهوری آمریکا نیز باشد. این شخص که اوگینی بوگاچف نام دارد با نام های مستعار Lucky12345، Salvik و Pollingsoon در فضای وب شناخته شده و سابقه تبهکاری بسیار گسترده ای نیز دارد. به گفته FBI و به گزارش نیویورک تایمز این هکر روس کنترل تعداد بین 500 هزار تا یک میلیون رایانه در آمریکا را در اختیار گرفته بوده و توانسته از این راه صدها میلیون دلار از حساب بانکی مشتریان بانک های آمریکایی خارج کرده و به حساب های خود در کشورهای دیگر انتقال دهد. گفته می شود او با پول هایی که به این ترتیب به دست آورده در تمامی کشورهای اروپایی یک ناوگان کامل از ماشین خریداری کرده تا نیازی به کرایه خودرو نداشته باشد. همچنین شواهدی نیز مبنی بر ارتباط وی با دولت روسیه و دست داشتن در فرآیندهای تبهکاری بر علیه حزب دموکرات نیز کشف شده است. نیویورک تایمز مدعی شده این فرد تحت تعقیب FBI به دفعات تلاش کرده به فایل ها و اسنادی که با پسوندهای "محرمانه" و "وزارت دفاع" مشخص شده اند دسترسی پیدا کند.

بوگاچف یکی از شش نفری است که توسط باراک اوباما تحت تحریم های دولت آمریکا قرار گرفته است. سایر اعضای این فهرست شش نفره شامل 4 عضور سازمان اطلاعاتی ارتش روسیه و یک هکر دیگر با نام الکسی بلان می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها