رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان نظام:

وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: نام گذاری سال 96 بعنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نشان دنده عمق اهمیت معیشت، رفاه و اشتغال مردم و جوانان در نزد مقام معظم رهبری است. دولت و مردم با جلوگیری بر ورود کالاهای قاچاق و غیر ضرور و خرید کالای ایرانی بر تحقق اقتصاد مقاومتی کوشا باشند از طرفی، مسولان باید جدیت بیشتری در رونق اقتصاد کشور داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۰۰
شعار سال 96 نبود جدیت مسئولین در بهبود وضع اقتصاد را نشان داد/ سبد خرید را با کالای ایرانی تأمین کنیم

«یدالله جوانی» در گفتگو با جام جم آنلاین ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای مردم، با اشاره به منویات رهبری انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاوتی و رونق اقتصادی در سالهای گذشته تصریح کرد: دلیل اینکه معظم له تا این اندازه بر اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، جنگ گسترده‌ای است که دشمنان این مرز و بوم در کنار جنگ نرم علیه مردم بکار گرفته‌اند تا از این طریق به خیال واهی خود ملت را به ستوه آورند.

وی افزود: طبیعی است که در چنین شرایطی نظام و دولت باید این مسئله را مد نظر قرار داده و در جهت بهبود چرخه اقتصادی کشور و نیز مقابله با توطئه‌های دشمن بیش از گذشته به اقتصاد مقاومتی بعنوان یک اقتصاد درون‌زا اهتمام ورزند.

جوانی مسئولان را به پیگیری جدی‌تر در حوزه تولید و اشتغال توصیه کرد و گفت: از نام گذاری امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال چنین بر می‌آید که دولتمردان آنگونه که باید و شاید در پیاده سازی شاخص‌های اقتصاد مقاومتی موفق نبوده‌اند و لذا شایسته است، در ادامه برنامه‌های قبل جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

مشاور عالی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر دو رکن اساسی یعنی تولید و اشتغال تکیه دارد، خاطر نشان کرد: اقدام عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی در گرو توجه دولتمردان و خود مردم به تولید داخلی و تولید ملی و همچنین بحث اشتغال است. بنابراین اگر دولت بخواهد شعار امسال را جدی بگیرد لازم است در رأس برنامه‌های خود موضوع حمایت از تولید داخلی را که ارتباط مستقیم با بحث اشتغال دارد، مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: باید بنگاه‌های داخلی و کوچک زود بازده مد نظر دولت قرار گیرد و از طرفی جلوی ورود کالای قاچاق و همچنین واردات اجناس غیر ضروری به کشور گرفته شود.

جوانی حمایت از تولید را بهترین فرمول در جهت ایجاد اشتغال پایدار بشمار آورد و تصریح کرد: ان‌شالله با توجه روزافزون مجریان و مسولان به امر تولید، شاهد کاهش لشکر بیکاران در جامعه باشیم.

وی مردم را به خرید کالاهای ساخت داخل ترغیب نمود و خاطر نشان کرد: مصرف تولیدات داخلی کمک شایانی بر بهبود شاکله اقتصادی کشور خواهد کرد. از این رو حذف یا کاهش خرید کالاهای خارجی از سبد مردم شرط مهمی در رونق اقتصادی ما به حساب آمده و به امید خدا دشمن در جنگ اقتصادی که علیه ما به راه انداخته مثل همیشه ناکام شده و از جهتی زمینه رفاه و اشتغال مردم فراهم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها