تعدادی از خانواده های قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر با ارسال نامه ای به رئیس جمهور آمریکا از نزدیکی وی به عربستان سعودی انتقاد کردند.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۷۷
انتقاد خانواده های قربانیان ۱۱ سپتامبر از نزدیکی ترامپ به عربستان

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، تعدادی از خانواده های حدود ۳ هزار نفری که طی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر جانشان را از دست دادند با ارسال نامه ای به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد وی در نزدیکی به عربستان سعودی از او خواستند به وعده انتخاباتی خود مبنی بر پیشتیبانی از تصویب قانونی در جهت تعقیب قضایی دولت های خارجی که در این حمله دست داشتند یعنی-عربستان سعودی- وفادار بماند.

این نامه پس از دیدار دونالد ترامپ با «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی در واشنگتن، نگاشته شد و در آن به پرونده باز شکایت از این کشور در دادگاه های آمریکا به دلیل نقش آن در حمایت از عاملان حملات ۱۱ سپتامبر و به طور کلی حمایت از گروه های تروریستی بنیادگرا نظیر القاعده و داعش اشاره شده است.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود از اجرای قانون موسوم به «جاستا» در خصوص بررسی نقش عربستان سعودی در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر حمایت کرده بود.

قانون «عدالت علیه حامیان تروریسم» یا جاستا که توسط کنگره آمریکا تصویب شده به خانواده های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر اجازه می دهد از عربستان سعودی شکایت و غرامت دریافت کنند. با این وجود، عوامل عربستان در آمریکا با صرف مقادیر زیادی پول تلاش دارند این قانون را به حاشیه برانند.

روابط آمریکا و عربستان سعودی در اواخر دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» به سردی گرائیده بود، اما شواهد حاکی از آن است که دولت ترامپ به دنبال تقویت و افزایش سطح روابط با این کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها