یک متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: بیماران مبتلا به میگرن باید در ایام نوروز به برنامه خواب، تغذیه و فعالیت خود توجه داشته باشند، زیرا در غیر این صورت دچار سردردهای میگرنی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۰۹
مسافران نوروزی مبتلا به «میگرن» بخوانند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آنا، دکتر محمد حسن پاک‌نژاد، متخصص مغز و اعصاب با توجه به شرایط سفر برای بیماران مبتلا به میگرن، گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود برای پیشگیری از تشدید علائم میگرن هنگام سفر به برنامه خواب خود توجه بسیاری داشته باشند، زیرا کم‌خوابی یا پرخوابی موجب بروز سر دردهای میگرنی می‌شود.

وی افزود: تعطیلات و سفر نباید بهانه‌ای برای استراحت یا فعالیت بیش از حد شود، بنابراین به افراد مبتلا به میگرن توصیه می‌شود به برنامه خواب خود توجه داشته باشند.

این عضو هیات مدیره انجمن سردرد ایران خاطرنشان کرد: هم‌چنین بیماران مبتلا به میگرن باید به شدت از پرخوری و یا کم‌خوری خودداری کنند، زیرا تغییر رژیم غذایی نیز موجب تشدید و بروز سردردهای میگرنی می‌شود.

پاک‌نژاد با تاکید براینکه بیماران مبتلا به میگرن باید اعتدال در تغذیه، خوابیدن، فعالیت، استراحت و ... را رعایت کنند، تصریح کرد: خستگی بیش از حد نیز موجب بروز سردرد می‌شود به همین دلیل این بیماران بهتر است از فعالیت بیش از حد خودداری و به گونه‌ای سفر کنند که بتوانند در فواصل زمانی مشخص استراحت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مصرف شیرینجات و تنقلات نیز می‌تواند موجب بروز سردردهای میگرنی شود، یادآور شد: بنابراین این بیماران باید با مشورت پزشک تنقلات و شیرینی مصرف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
۰
۰
به تجربه خودم كه میگرن شدید دارم از مصرف ارگوتامین و میگرواستاپ پرهیز كنید . من خودم روزی یك عدد پرانول مصرف میكنم خدا را شكر سردردام خیلی خیلی كم شده.

نیازمندی ها