پس از روزهای سرد زمستان مسافرت در تعطیلات بهاری بسیار دلچسب خواهد بود و می‌تواند مانند بمب انرژی، توانایی کار و فعالیت دوباره در سال جدید را مهیا کند. اما همیشه مسافرت رفتن به سادگی بستن ساک و راهی شدن نیست.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۷۰
توصیه‌هایی برای سفر با قلب بیمار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه ایران، کم نیستندخانواده‌هایی که دست کم یکی از اعضای آنها بیمار است یا شرایط خاصی دارد، از این‌رو مراقبت و رعایت برخی موارد بسیار مهم است.


خانواده‌هایی که فرزند مبتلا به بیماری قلبی دارند در انتخاب مکان سفر و شرایط آب و هوایی آنجا باید دقت کنند.

دکتر حجت مرتضائیان می‌گوید: کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی مادرزادی به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول دچار بیماری مادرزادی قلبی هستند اما نارسایی قلبی ندارند، این گروه براحتی می‌توانند به سفر بروند و با مصرف صحیح داروها طبق دستور پزشک مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد.

این گروه حتی اگر به شهرهای فاقد مراکز مجهز درمان بیماری‌های قلبی و عروقی هم سفر کنند دچار مشکل نخواهند شد.این فوق تخصص قلب و عروق کودکان در ادامه می‌افزاید: اما گروهی از کودکان علاوه بر ابتلا به بیماری‌های قلبی مادرزادی با نارسایی قلبی نیز دست به گریبانند. این دسته از بیماران بیش از سایر کودکان مستعد ابتلا به عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های تب دار هستند.

متأسفانه بیماری‌های عفونی دستگاه تنفسی فوقانی به سادگی علائم بیماری قلبی و نارسایی قلبی آنها را تشدید می‌کند.عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای پیشگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند و تهدید‌کننده سلامتی کودکان توصیه می‌کند: خانواده‌ها قبل از مسافرت ابتدا نظر پزشک را جویا شوند و پس از تأیید پزشک، شهری را برای سفر انتخاب کنند که مراکز یا مرکز درمانی مجهز داشته باشد.

وی خاطرنشان می‌کند: این گروه از خانواده باید ضمن رعایت دقیق دستورات پزشکی و مصرف داروها، علائم بیماری‌های تب دار و عفونت‌های ریوی را کنترل کنند و در صورت بروز نشانه این بیماری‌ها در نخستین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها