سال 95، بازار بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام و تلگرام حسابی داغ بود

ترفندهای بازارگردی مجـازی

یکی از مشخصه‌های اصلی نوروز، تغییر و تحول و تازگی در طبیعت است. این تغییر و تحول در طبیعت و آغاز فصل بهار موجب شده سال نو با تغییر و تحولات ظاهری و حتی باطنی در افراد نیز همراه شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۰۴
عیدی از نوع تلگرامی

به‌عنوان مثال تغییر دکوراسیون منزل، خانه‌تکانی و تهیه لوازم یا لباس‌های نو از جمله مواردی است که با نوروز همراه می‌شود تا سال نو با تحولات آغاز شود. در میان تمام مواردی که نو می‌شوند بد نیست پیام‌رسان محبوب ایرانی‌ها نیز کمی متحول شود و رنگ و بویی تازه‌ به خود بگیرد. نظر شما در این باره چیست؟

دوست دارید لباسی نو بر تن پیام‌رسان تلگرام بپوشانید یا حتی تلگرام را روی دستگاه هوشمندتان با لباس‌های جدیدتان هماهنگ کنید؟ با استفاده از ترفند زیر علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت تغییر پوسته تلگرام، می‌توانید پوسته‌های دلخواه خود را در رنگ‌بندی دلخواه ایجاد کرده و حتی آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و به آنها پوسته تلگرام هدیه دهید.

اپلیکیشن تلگرام را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

روی آیکون منوی اصلی فشار داده و به بخش Settings مراجعه کنید.

صفحه را کمی به پایین اسکرول کرده و روی Theme فشار دهید.

در این بخش می‌توانید از میان گزینه‌های Default Blue و Dark یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید که گزینه Dark پوسته تیره‌ای است که بتازگی به تلگرام اضافه شده است.

در ادامه برای ایجاد پوسته دلخواه خود کافی است از بالای صفحه روی گزینه Create New Theme فشار داده و پس از وارد کردن نام موردنظرتان، روی گزینه OK فشار دهید.

حالا می‌توانید روی پالت رنگی که در بالا سمت راست صفحه به‌نمایش درآمده فشار دهید و ضمن تغییر رنگ هریک از بخش‌ها به رنگ مورد علاقه خود، نتیجه تغییرات را به‌صورت زنده مشاهده کرده و در پایان با انتخاب گزینه‌های Save Theme ، Save عملیات ذخیره‌سازی پوسته جدید را به اتمام برسانید.

در صورتی‌که بخواهید پوسته خود را به دیگران هدیه دهید نیز کافی است روی آیکون گزینه‌های بیشتر که به شکل سه نقطه عمودی نمایش داده شده فشار دهید و با انتخاب گزینه Share لینکی از پوسته خود را توسط روش‌های مختلف یا اپلیکیشن تلگرام با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

نکته: برای دستیابی به مجموعه‌ای از پوسته‌های تلگرام در سیستم‌عامل اندروید می‌توانید به کانال زیر مراجعه کنید:

https://t.me/androidthemes

خاموشی سریع چراغ‌قوه درآیفون

قطعی برق ممکن است در هر لحظه رخ دهد و یکی از بدترین این لحظات هنگامی است که شما برای عیددیدنی به منزل اقوام رفته‌اید و در راه‌پله برق قطع می‌شود! در این شرایط اولین راهکار برای روشن کردن محیط اطراف، استفاده از چراغ‌قوه تلفن همراه است و روشن و خاموش کردن چراغ‌قوه آیفون از جمله کارهای ساده‌ای است که ممکن است هرکدام از کاربران در مقاطعی آن را انجام داده باشند. برای انجام این کار قفل صفحه را باز کرده، مرکز کنترل (Control Center) را به بالا می‌کشید و با فشار روی آیکون چراغ قوه آن را روشن و با انجام همین مراحل آن را خاموش می‌کنید. به‌نظر شما روش ساده‌تر و سریع‌تری نیز برای خاموش کردن چراغ قوه وجود دارد؟ به‌عبارت دیگر فرض کنید چراغ قوه را روشن کرده‌اید و حالا می‌خواهید بدون باز کردن قفل صفحه و بالا کشیدن مرکز کنترل و فشار روی آیکون مربوطه عملیات خاموش کردن را اجرا کنید. انجام این کار براحتی با ترفند زیر قابل اجراست:

هنگامی که صفحه قفل است روی دکمه اصلی فشار دهید تا صفحه‌نمایش روشن شود.

کمی صفحه را از لبه سمت راست به سمت چپ بکشید (این کار را به‌طور کامل انجام ندهید، چرا که کشیدن کامل به سمت چپ موجب اجرای اپلیکیشن دوربین می‌شود)

با اجرای ناقص این حرکت، سیستم‌عامل گمان می‌کند شما قصد ورود به اپلیکیشن دوربین را دارید و به‌همین علت فلاش دستگاه را خاموش می‌کند. در ادامه پس از خاموش شدن فلاش کافی است انگشت خود را از روی صفحه بردارید.

شارژ سریع‌تر دستگاه‌های هوشمند

گاهی در دید و بازدیدهای عیدانه، تخلیه شارژ باتری دستگاه‌های هوشمند اعم از تلفن همراه و تبلت دردسرساز می‌شود، چراکه ممکن است کاربران بخواهند تصاویری را از روی دستگاه به یکدیگر نشان دهند یا در شرایط اضطراری، صفحات وب یا ایمیل‌ها و پیام‌های خود را مرور کنند. در چنین شرایطی و باتوجه به استاندارد شدن بسیاری از دستگاه‌ها برای شارژ توسط کابل‌های یو‌اس‌بی براحتی می‌توان دستگاه هوشمند را شارژ کرد، اما وقتی به‌طور موقت در جایی حضور داشته باشید و بخواهید خیلی سریع دستگاه هوشمندتان را نیز شارژ کنید، باید ضمن رعایت یک نکته از یک ترفند نیز کمک بگیرید تا شارژ دستگاه سریع‌تر انجام شود.

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که بین شارژر متصل به پریز برق و کابل یو‌اس‌بی متصل به رایانه، شارژر را انتخاب کنید، چراکه شدت جریان خروجی از درگاه یو‌اس‌بی رایانه ضعیف است و در صورت اتصال به این روش، دستگاه شما به کندی شارژ می‌شود.

در ادامه ممکن است در هر خانه‌ چند شارژر وجود داشته باشد که هوشمندی شما در انتخاب شارژر می‌تواند سرعت شارژ باتری را افزایش دهد. با بررسی اجمالی روی هریک از شارژرها شدت جریان خروجی برحسب آمپر را که با حرف A نمایش داده می‌شود مشاهده و شارژری را که از شدت جریان قوی‌تری برخوردار است انتخاب کنید. به‌عنوان مثال آیفون 6 با شارژر استاندارد 1A در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، اما شما می‌توانید با استفاده از شارژر 2.1A آیپد باتری آن را سریع‌تر شارژ کنید.

چند تصویر و ویدئو در یک پست اینستاگرامی

در ایام نوروز و بواسطه دید و بازدیدهای آن، اینستاگرام حسابی شلوغ می‌شود و کاربران ایرانی از سراسر دنیا تصاویر و ویدئوهای خاطره‌انگیز خود را در کنار اقوام، دوستان، آشنایان و بزرگان فامیل در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. یکی از محدودیت‌هایی که در این شرایط کاربران با آن مواجه هستند ارسال یک تصویر یا ویدئو در یک پست اینستاگرامی است و این محدودیت در شرایطی است که بسیاری از کاربران تمایل دارند چند عکس یا ویدئوی مرتبط به یکدیگر را در یک پست و بسرعت روی این شبکه اجتماعی ارسال کنند.

آیا می‌دانید انجام این کار نیز امکان‌پذیر است و با یک ترفند ساده می‌توانید از این محدودیت عبور کنید؟ برای اشتراک‌گذاری سریع و آسان حداکثر ده عکس یا ویدئو در یک پست کافی است از روش زیر کمک بگیرید:

پیش از هر چیز مطمئن شوید اپلیکیشن نصب شده روی دستگاه خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کرده‌اید سپس آن را اجرا کرده و به حساب کاربری خود وارد شوید.

در میانه صفحه روی آیکون + برای افزودن محتوای جدید فشار دهید.

روی اولین عکس یا ویدئویی که قصد دارید در اینستاگرام منتشر شود فشار داده و در ادامه از پایین سمت راست صفحه روی آیکون Select multiple فشار دهید.

حالا می‌توانید روی دیگر عکس‌ها یا ویدئوهای موردنظرتان نیز فشار دهید تا به حالت انتخاب درآیند. (با فشار مجدد روی هر محتوا، می‌توانید آنها را از حالت انتخاب خارج کنید)

روی گزینه Next از بالای صفحه فشار داده و در صورت نیاز هر عکس یا ویدئو را به‌صورت مجزا ویرایش کرده یا یک فیلتر را روی تمام آنها اعمال کنید.

نکته: چنانچه می‌خواهید در ترتیب نمایش عکس‌ها تغییری ایجاد کنید کافی است با عملیات کشیدن و رها کردن آنها را جابه‌جا کنید.

پس از اعمال تغییرات روی محتوا گزینه Next را از بالای صفحه فشار دهید و در پایان متنی را به‌عنوان توضیح برای عکس‌ها یا ویدئوها وارد کنید. (این متن برای کل محتوای ارسالی به‌طور یکسان ثبت می‌شود)

با فشار گزینه Share عملیات اشتراک‌گذاری در اینستاگرام پایان می‌یابد.

نیمار رحیمی

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها