روزنامه تایمز لندن در مصاحبه‌ای با اصغر فرهادی گزارشی از زندگی، نگاه، اندیشه و آثار آینده این فیلمساز ایرانی ارائه کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۹۱
تایمز لندن رودرروی فرهادی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایلنا، فرهادی در بخشی از این مصاحبه گفته است: تهران در حال تغییر است، اما این تغییرات مدرنیزاسیون نیست که براحتی بتوان در رابطه با آن سخن گفت. سرعت و شور این تغییرات آنقدر دیوانه‌‌کننده است که نمی‌توان گفت به کجا ختم خواهد شد.

در فیلم «فروشنده»؛ عماد معلمی با ذهنی باز و لیبرال است، اما هنگامی که کشف می‌کند همسرش مورد حمله قرار گرفته بسیار حساس و زودرنج می‌شود. واکنشی که او از خود بروز می‌دهد برای کسی که احساس می‌کند همسرش در خطر است، بسیار محافظه‌کارانه است. به همین دلیل است که من می‌گویم این مدرنیزاسیون بسیار سطحی ا‌ست و سنت همچنان پابرجاست. عماد خشمگین نمی‌شود و انتقام نمی‌گیرد. خشونتی که او بروز می‌دهد، میانه‌رو و البته همچنان شوکه‌کننده است.

فرهادی درباره مضمون فیلم‌هایش عنوان کرده است: دو طریق برای ارائه یک بیانیه و مانیفست اجتماعی وجود دارد. شما باید قدرت را نقد کنید یا جامعه را. من نمی‌خواهم در رابطه با این‌که کدام بهتر است قضاوت کنم، اما فکر می‌کنم دومی بهتر است. به نظر من فیلم سیاسی فیلمی است که در آن سیاست و سیاست‌ورزی بروشنی و شفافیت بیان نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
به نظر من در برهه كنونی فیلمسازانی كه جامعه ایرانی را تاریك نمایی جلوه می دهند دارند به ملت خیانت می كنند چون برای دشمنان ما كار میكنند اینكه جامعه ما بدبختی دارد 90درصد مردم و مسئولین می دانند اگر فیلمی می ساختند كه جنگ 8 ساله و تحریم های بین المللی بعد از انقلاب (حدود 37 سال) مردم ما را به چنین وضعی كشانده است مشكلی نداشت چون نشان از واقعیت و درایت فیلمسازان ما بود ولی چنین ... كه چشم خود را بر ابر واقعیات می بندند و نمی فهمند 8 سال جنگ یعنی اینكه ابر قدرت شوری متلاشی شد و تحریمهای ظالمانه غربیها كه برای تامین مایحتاج و كالاهای ضروری مردم ما باید پول بیشتری را پرداخت كنند و به همین نسبت فقیرتر میشوند بدبختی جامعه ما بخاطر آنهاست نشان از رابطه آنان با دشمنانمان یا ... آنان است مردم ما ثروتمندترین با استعدادترین با فرهنگترین با اخلاقترین مردم دنیا هستند به شرط آنكه در میان كشورها و جامعه وحشی غرب زندگی و محاصره نشده باشند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها