انیمشین ایرانی که این روزها سر و صدا به پا کرده است

«نبرد خلیج فارس 2» روی تیتر رسانه های جهان

اکران فیلم «نبرد در خلیج فارس 2» در سینماهای ایران، مورد توجه رسانه های مهم دنیا قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۴۸
«نبرد خلیج فارس 2» روی تیتر رسانه های جهان

به گزارش جام جم آنلاین از صبح نو، رویترز، گاردین و دیلی‌نیوز از جمله رسانه هایی بودند که با آبوتاب به پوشش این انیمیشن پرداختند.

خبرگزاری رویترز از رسانه هایی بود که نخستین واکنش را به این اثر هنری تیتر کرد. این رسانه در تیتر خود نوشته بود: ایران در یک انیمیشن جسورانه، نیروی دریایی آمریکا را شکست می دهد.

رویترز در متنی که قبل از اکران فیلم منتشر کرد با معرفی «نبرد خلیج فارس 2» نوشته است: این اثر یک فیلم انیمیشن بلند است که نبرد میان سپاه پاسداران انقلاب ایران و نیروی دریایی آمریکا را نشان می دهد، به زودی در سینماهای ایران روی پرده خواهد رفت. آن هم در گیر و دار افزایش تنشها و تندتر شدن اظهارات ترامپ علیه تهران.

این رسانه انگلیسی زبان در ادامه به مصاحبه با آقای فرهاد عظیما، کارگردان انیمیشن پرداخته و از قول او می نویسد: یک تصادف قابل توجه اتفاق افتاده و آن هم آماده شدن این انیمیشن بعد از 4 سال و همزمان شدن با روی کار آمدن یک رییس جمهور جنگ طلب در کاخ سفید است. امیدوارم این فیلم بتواند ترامپ را متوجه کند که اگر به ایران حمله کند، چه شکست تحقیرآمیزی در انتظار سربازان اوست. در این انیمیشن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه ای قدرتمند از نیروی نظامی ایران با تمام نیروهای خود حمله آمریکا را تلافی می کند. آن هم با بارانی از موشک های بالستیک بر سر ناوهای آمریکا. همه سربازان آمریکایی غرق می شوند و فیلم اینگونه تمام می شود که کشتی آمریکایی تبدیل شده به آکواریومی برای ماهی ها در انتهای دریا.

رویترز همچنین از قول عظیما افزوده است: استودیوی انیمیشن فاطمه زهرا؟سها؟ تیم کوچک و بودجه محدود دارد و ما هیچ بودجه ای از دولت نگرفتیم و ارتباطی هم با سپاه پاسداران نداریم. این انیمیشن را برای پول نساخته ایم بلکه برای اعتقادمان و عشقی که به کشورمان داریم ساخته ایم. خدا را شاکریم که توانستیم شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم و با این شرایط سخت توانستیم کاری با کیفیت بالا تولید کنیم که همه را غافلگیر خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز در ادامه عنوان کرد: کارگردان این فیلم باور دارد که جوانان ایرانی به فیلم علاقه مند خواهند شد چرا که آنها خواهان این هستند که قدرت کشورشان نمایش داده شود.

ای‌بی‌سی نیوز از دیگر رسانه هایی بود که به این انیمیشن پرداخته است. این رسانه در متنی با تشریح فضای این فیلم می نویسد: در این انیمیشن شاهد پاره شدن پرچم های آمریکا روی دکلهایشان هستیم. پاسخ ویران کننده ایران به حمله آمریکا به برنامه هسته ای ایران در این انیمیشن تصویرسازی می شود. وقتی ترامپ توافق هسته ای را مورد انتقاد شدید و ایران را کانون توجه قرار داد و همچنین بعد از آزمایش موشک بالستیک ایران، تنشها میان دو کشور افزایش یافت.


ای‌بی‌سی نیوز در ادامه می نویسد: فرهاد عظیما کارگردان فیلم معتقد است که زمان پخش فیلم کاملاً غافلگیرانه بود. این خبرگزاری همچنین از شروع پخش فیلم در مشهد که شهر تولید فیلم است و از ادامه پخش آن در شهرهای دیگر خبر داد و افزود: نیروی دریایی آمریکا اخیراً ادعا کرده بود که نیروهای ایرانی به کشتی آنها تعرض کرده‌اند.

ای‌بی‌سی نیور با اشاره به اینکه کاراکتری دقیقاً شبیه ژنرال سلیمانی فرمانده سپاه قدس در این انیمیشن طراحی شده، افزود: او تنها با یک کشتی در مقابل دوازده کشتی آمریکایی مقابله می‌کند و وقتی با هشدار یک فرمانده آمریکایی مواجه می‌شود که تسلیم شو وگرنه کشته خواهی شد، پاسخ می دهد: من دیپلمات نیستم و یک انقلابیام. او هشدار می‌دهد هر سرباز آمریکایی که علیه ایران وارد جنگ شود باید تابوت خود را سفارش دهد قبل از آن که نیروهای او کل ناوگان دریایی آمریکا را نابود کنند.

خبرگزاری ای‌بی‌سی نیوز در ادامه به اظهارات فرهاد عظیما می پردازد که گفته است: سرمایه فیلم توسط افراد عادی فراهم شده و هیچگونه حمایت دولتی وجود نداشته است. این انیمیشن پاسخی است به هزاران فیلم و بازی آمریکایی ضد ایرانی. اگر یک گلوله علیه ایران شلیک کنید؛ بارانی از سرب داغ را بر سر نیروهایتان جاری خواهیم کرد.

گاردین هم از دیگر رسانه هایی بود که سراغ این انیمیشن رفت. گاردین مطلب خود را این گونه آغاز می کند: ایران ناوگان پنجم دریایی آمریکا را در یک انیمیشن از دریا بیرون کرد.

این رسانه در ادامه به معرفی اجمالی این فیلم پرداخته و می نویسد: یک انیمیشن جدید در ایران که نشان می دهد ناوگان پنجم دریایی آمریکا در دریا نابود می شود با محوریت نقش مشهورترین ژنرال ایرانی ساخته شد. کارگردان آن گفته که انیمیشن نبرد خلیج فارس 2 پاسخی است بر گزافه گویی‌های سیاستمداران هالیوود و آمریکا. ستاره این فیلم، فرماندهی است با ریشه ای جوگندمی که دقیقاً شبیه به قاسم سلیمانی فرمانده بازوی عملیاتی برون مرزی سپاه پاسداران ایران یعنی نیروی قدس طراحی شده است.

گاردین در ادامه به اظهارات کارگردان انیمیشن نبرد خلی جفارس 2 اشاره می کند که گفته است: اگر یک گلوله به ما شلیک کنید با پاسخ قاطع ما روبه‌رو خواهید شد.

گاردین همچنین نوشت: شروع اکران این فیلم از شهر مشهد، شهر دوم ایران است و سپس در هفته آینده در تهران خواهد بود. سازندگان این فیلم امیدوارند در چین و روسیه نیز بتوانند فیلم خود را به نمایش در آورند.

دیلی‌نیوز هم با تیتری مشابه با گاردین به پوشش خبری این انیمیشن خبرساز پرداخت و نوشت: 4 سال ساخت این انیمیشن به طول انجامیده است و این انیمیشن از گرافیک پر هزینه و موسیقی متنی قوی برخوردار است.

دیلی‌نیوز انیمیشن خلیج فارس 2 را پروپاگاندای ایران برای نوجوانان نامیده و می نویسد: این انیمیشن بعد از به وجود آمدن تنش به خاطر صحبت های ترامپ که گفته بود اگر قایق‌های ایرانی برای نیروی دریایی آمریکا مزاحمتی ایجاد کنند آنها را بیرون میکنیم، رونمایی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها