اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

تماشایی ترین فرودگاه های جهان + عکس

سفر هوایی مطمئن ترین شیوه مسافرت در جهان محسوب می شود. این امنیت جدا از سرویس و نگهداری از هواپیماها، مدیون خلبان هایی است که هدایت آنها را به عهده دارند.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۸۱
تماشایی ترین فرودگاه های جهان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، در جهان فرودگاه های مدرن، عظیم ، پیشرفته یا با معماری بدیع کم نیستند. با این حال برخی از فرودگاه ها تا دلتان بخواهد تماشایی و منحصربفرد هستند.

در این گزارش تصویری عکس های 10 فرودگاه تماشایی جهان ارائه می شود.


1 - فرودگاه پرنسس جولیانا ، جزیره سن - مارتن در مجمع الجزایر آنتیل . تصور کنید در ساحل زیر آفتاب آسوده خاطر دراز کشیده اید که ناگهان هواپیمایی غرش کنان از فاصله چند ده متری سرتان عبور می کند. این اتفاقی است که هر روز در ماهو بیچ رخ می دهد و همین باعث شده تا این ساحل به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شود.


2 - فرودگاه کانسایی ، اوزاکا ، ژاپن . فرودگاه کانسایی در سال 1994 روی یک جزیره مصنوعی ساخته شد و نمونه ای از معماری پیشرفته محسوب می شود. این فرودگاه از طریق پلی به طول 3.7 کیلومتر به خشکی متصل است. این سازه در برابر زلزله های شدید مقاوم بوده اما برخی از کارشناسان پدیده گرمایش زمین معتقد هستند به دلیل بالا آمدن سطح دریاهای جهان عمر این فرودگاه کمتر از 50 سال خواهد بود.


3 - فرودگاه کورشووِل ، فرانسه در قلب کوه های آلپ . فرودگاه کورشووِل مختص خلبانان ماهر و با تجربه است... با شیب 18.5 درجه باند فرودگاه توسط کوه ها احاطه شده و اغلب به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی برخاستن و فرود آمدن هواپیما آزمون دشواری برای خلبان ها محسوب می شود. با این حال،‌ تماشای منظره باشکوه فرودگاه کورشووِل به سرعت جایگزین ترس مسافران می شود.


4 - فرودگاه بارا ، اسکاتلند . جزیره کوچک بارا در نزدیکی سواحل اسکاتلند دارای فرودگاهی تا حدودی منحصربفرد است. تنها باند فرود جهان که روی شن های ساحل قرار دارد. از سوی دیگر ، ساعات برخاستن و فرود هواپیما ها بر اساس جزر و مد تعیین می شود. هنگام بالا آمدن آب فرودگاه تعطیل است و زمانی که فرودگاه گشوده می شود افرادی که در ساحل گردش می کنند هنگام فرود و برخاستن هواپیما ها باید ساحل را ترک کنند.


5 - فرودگاه جبل الطارق ، بریتانیا. شبه جزیره کوچک و صخره ای جبل الطارق در جنوب اسپانیا اما متعلق به بریتانیا دارای فرودگاهی منحصربفرد است : باند فرودگاه از وسط خیابان اصلی این سرزمین می گذرد، تنها جاده ای که جبل الطارق را به اسپانیا متصل کرده و بنا براین بسیار پر تردد است. چگونه امکان دارد؟ به شیوه گذرگاه هم سطح ، هنگام برخاستن و فرود هواپیما ها ، تیرک ها در دو سوی خیابان پایین آمده و اتومبیل ها متوقف می شوند.


6 - فرودگاه سیون ، سوئیس . باند فرودگاه سیون جذابیتی ندارد بلکه چشم انداز آن است که نفس را سینه بیننده حبس می کند. در واقع، هنگام برخاستن و فرود هواپیما ، خلبان ها و مسافران مبهوت منظره فوق العاده قله های آلپ می شوند.


7 - فرودگاه تنزینگ هیلاری ، لوکلا ، نپال . همه افرادی که به هیمالیا علاقه دارند فرودگاه لوکلا در نپال را می شناسند و از آن بیم دارند. در واقع، فرودگاه لوکلا یکی از خطرناکترین فرودگاه های جهان است. هنگام فرود ، خلبان ها باید هرچه سریع تر ترمز کنند زیرا باند بسیار کوتاه به دره ای عمیق منتهی می شود. این بهایی است که باید برای تحسین قله های برف گرفته مرتفع ترین کوهستان های جهان پرداخت.


8 - فرودگاه فونخال ، جزیره ماده‌را ، پرتغال . فرودگاه جزیره ماده‌را به عنوان یکی از خطرناک ترین فرودگاه های دنیا محسوب می شود و تنها ماهرترین خلبان ها مجاز به فرود یا برخاستن از باند آن هستند. باند فرودگاه در نزدیک صخره های مرتفع واقع شده است. وزش باد های شدید و جهت آنها به گونه ای است که سیستم های خودکار هواپیما قادر به کنترل هواپیما نبوده و خلبان باید به شکل دستی آن را هدایت کند. با این حال،‌ این جزیره بهشتی پرتغال واقع در اقیانوس اطلس دارای جاذبه توریستی منحصربفردی است.


9 - فرودگاه گوستاو سوم ، جزیره سن - بارتلمی ، فرانسه . جزیره سن - بارتلمی واقع در دریای کارائیب از سرزمین های ماوراء البحار فرانسه محسوب می شود. باند فرودگاه گوستاو سوم ، جزیره سن - بارتلمی به اندازه ای کوتاه است که تنها هواپیما های کوچک با ظرفیت حداکثر 20 مسافر قادر به فرود در آن هستند. هیچ جاده و مانعی باند فرودگاه را از ساحل جدا نمی کند. بنا براین اگر خلبان به موقع هواپیما را متوقف کند خودش و مسافران مستقیم به داخل دریا شیرجه خواهند رفت.


10 - فرودگاه آیس رانوی ، قطب جنوب . فرودگاه آیس رانوی واقع در قطب جنوب در بخش متعلق به آمریکا به بهترین خلبان ها اختصاص دارد. همان گونه که از اسمش پیدا است ، باند فرودگاه روی یخ ساخته شده است. بنا براین خلبان باید به اندازه ای ماهر باشد که از باند خارج نشود. تجربه فرود و برخاستن می تواند تماشایی و خاطره انگیز باشد اما افسوس که مزه چنین هیجانی را تنها محققان مجاز به ورود به پایگاه تحقیقاتی قطب جنوب ایالات متحده آمریکا می توانند بچشند.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها