رییس بسیج سازندگی در نشست خبری تاکید کرد

هدف‌گذاری برای ایجاد 100 هزار شغل در سال آینده

نشست خبری سردار پاسدار نعمان غلامی رئیس بسیج سازندگی کشور پیرامون اردوهای جهادی نوروز 96 و عملکرد بسیج سازندگی در سال 95 با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس بسیج سازمان صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۱۲
هدف‌گذاری برای ایجاد 100 هزار شغل در سال آینده

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار غلامی رئیس بسیج سازندگی در ابتدای این نشست خبری گفت: با توجه به نامگذاری سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل یکی از حوزه هایی که امسال در آن تمرکز و فعالیت داشتیم بحث اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بسیج در اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده و از سال 92 به این مساله ورود پیدا کرده است و این افتخار را دارد که در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل کارنامه ای 3 ساله را با خود به همراه دارد.

سردار غلامی افزود: در سال 95 تمرکز جدی بر اقتصاد مقاومتی داشتیم و از تجارب سال های گذشته استفاده کردیم و گزارشی که امروز از استان ها داریم بیش از 37 هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی در حوزه های صنایع تبدیلی و تولید در کشور با استفاده از منابع بسیج از بانک مهر اقتصاد ایجاد شده است.

وی گفت: در سال 95 تلاش ما بر این بود بتوانیم واحد هایی ایجاد شده را با رویکرد الگو سازی در سطح جامعه به گونه ای معرفی کنیم که مردم بتوانند از این الگو ها استفاده کنند.

رئیس بسیج سازندگی افزود: رویکرد بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی تسهیل استفاده از ظرفیت شبکه گسترده و با انگیزه بسیج برای کمک به دولت در اجرای برنامه ها و اهداف است که این امر با هماهنگی دستگاه ها و وزارتخانه های مسئول صورت پذیرفته است.

وی افزود: کار دیگری که روی آن تمرکز کردیم و قصد داریم در سال جدید آن را ادامه دهیم بحث ایجاد واحد های کوچک اقتصاد مقاومتی در حوزه صنایع تبدیلی است.

سردار غلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به دولت مبنی بر کاهش ضایعات باغی و زراعی گفت: ما مطالعه کاملی را در این حوزه انجام دادیم و امسال مطالعه ، برنامه ریزی و ایجاد یک قطب صنایع تبدیلی برای هر شهرستان را در دستور کار داشتیم.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال 95 در مجموع 5638 واحد کوچک صنایع تبدیلی آغاز بکار کرده اند که این امر سبب مهار ضایعات و تبدیل آن به محصول خواهد شد و سود حاصله از آن سبب توجیه پذیر شدن کار کشاورزی در روستاها و پایداری جمعیت خواهد شد.

سردار غلامی افزود: تمرکز تولید محصول در یک نقطه سبب ایجاد قطب آن محصول در منطقه خواهد شد که این امر کاهش هزینه تولید را بدنبال دارد.

رئیس بسیج سازندگی با بیان اینکه ما در کشور مدل های مردمی و صددرصد بومی و بدون اتکا به تسهیلات بانکی داریم که توانسته اند با موفقیت مشکل بیکاری در آن منطقه را حل کنند ، گفت: به عنوان مثال در ممقان که به عنوان قطب تولید نخودچی کشور شناخته می شود ، وجود بیش از 1300 واحد کوچک زمینه ساز اشتغال پایدار برای بیش از 6 هزار نفر از جمعیت 13 هزار نفری این شهر شده است.

سردار غلامی افزود: یکی از موضوعاتی که امسال مقدمات آن فراهم شده و در سال 96 قصد اجرای آن را داریم ایجاد واحد های کوچک قطب های صنایع تبدیلی در سطح شهرستان هاست که این امر مستلزم رفع موانع و تسهیل مقررات دولتی است.

رئیس بسیج سازندگی کشور ضمن برشمردن موانع تولید گفت: امروز می توان ادعا کرد یکی از موانع اشتغال، ضوابط و مقررات دست و پاگیری است که در امر ایجاد واحد های کوچک اخلال می کند.

وی تصریح کرد: امروز نیاز به بازنگری و تسهیل در ضوابط و مقررات همراه با رعایت استانداردهای لازم برای تولید یک محصول داریم و در این راه تعامل نزدیکی بین مجموعه بسیج و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو شکل گرفته و دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو کمک های ویژه داشتند و با امضای تفاهمنامه بین طرفین، دستور العمل تسهیل ضوابط و مقررات آماده شده که بزودی از سوی وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد.

سردار غلامی افزود: بسیج آماده دارد در امتداد کار وزارت بهداشت، واحد های کوچک را شناسایی و ضمن کمک به آن ها تلاش نماید ضوابط جدید توسط این واحد ها اجرایی گردد تا با گرفتن شناسه بهداشتی ، گرفتن نمانام و بسته بندی مناسب زمینه صادرات این محصولات به نقاط مختلف دنیا فراهم شود.

وی گفت: با توجه به تجارب موجود در سازمان بسیج و قرار داشتن در جنگ اقتصادی با قدرتهای جهانی ، نیازمند رویکرد جهادی و ورود مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری هستیم.

سردار غلامی خاطرنشان کرد: اگر دولت از تسهیلات ارزان قیمتی که برای اشتغال اختصاص می دهد یک خط اعتباری هم به ما اختصاص دهد می توان منابع را دقیقا در جای خود بکار گرفت بدون آنکه خواسته باشیم گزارش کاری را بنام خود ثبت کنیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور همچنین به بانک اطلاعاتی قدرتمند این مجموعه اشاره کرد و گفت: در جهت سربلندی ایران از هیچ کمکی در راه رشد و شکوفایی اقتصاد کشور دریغ نمی ورزیم .

سردار غلامی، فلسفه تاسیس بسیج سازندگی در سال 79 را بحث استفاده از نیرو ، نشاط ، عشق ، انگیزه ، علاقه و توانمندی جوانان و مردم برای کمک به سازندگی کشور دانست و گفت: بسیج تاکنون توانسته خدمات ارزشمندی را در زمینه محرومیت زدایی و خدمت به مردم عزیز ایران ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه این نهاد مردمی برای سال آینده گفت: ایجاد 50 هزار واحد کوچک در صنایع تبدیلی و تولیدی و ایجاد 100 هزار شغل در دستور کار بسیج سازندگی است.

رئیس بسیج سازندگی کشور یکی از بزرگترین گرفتاری ها و مصیبت های ایران را واردات بی رویه و قاچاق کالا دانست و گفت: تا زمانی که انگیزه جدی برای مقابله با این روند نباشد در حوزه اقتصاد با مشکل جدی مواجه خواهیم بود.

وی گفت: امسال در حوزه سازندگی از 5 هزار و 18 طرح عمرانی کوچک و بزرگ ، 3 هزار و 860 پروژه عمرانی ، 502 پروژه تعمیری و بازسازی و 656 پروژه عمرانی تکمیلی که از سال های قبل ناتمام مانده بود ، به انجام رسیده است.

وی افزود: از این 5 هزار و 18 مورد طرح ، دو هزار و 344 پروژه به ساخت خانه برای محرومان ، 677 طرح به مسجد ، 218 طرح به مرکز بهداشت و 150 طرح به ساخت مدرسه اختصاص یافته است .

سردار غلامی گفت: در ایام نوروز 96 طبق برنامه های که داریم 692 گروه جهادی با حدود 30 هزار نفر در نقاط محروم برای خدمت رسانی حضور پیدا خواهند کرد. از این تعداد 75 درصد برادران و 25 درصد نیز خواهران هستند.

وی گفت: اعزام بیش از پنج هزار تیم بهداشتی، درمانی و آموزشی به روستاها و مناطق محروم و استقرار 47 بیمارستان صحرایی و ثابت در نقاط مختلف و مرزی، اجرای طرح سواد آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدامی دیگر از بسیج سازندگی در سال 95 است.

سردار پاسدار نعمان غلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار جام جم آنلاین مبنی بر برنامه سازمان بسیج سازندگی برای معرفی و عرضه محصولات واحد های اقتصاد مقاومتی به مردم، گفت: در پروسه اجرای اقتصاد مقاومتی داشتن زنجیره کامل تامین و تولید جزو اولویت هاست. یعنی اگر صرفا تولید شود و به بازار آن توجه نشود دچار مشکل خواهیم شد. ما به سهم خودمان در بحث فروش محصولات برنامه داریم که در نقاط پر تردد تمام شهرستان ها و مراکز استانها، نمایشگاه های عرضه مستقیم محصولات اقتصاد مقاومتی را برگزار کنیم و دو رویکرد فروش و معرفی محصول و الگوسازی و آموزش برای ایجاد واحدهای جدید در قالب کلاس های آموزشی به جوانان منتقل شود . برای سال آینده این برنامه بصورت جدی تری دنبال می شود و برنامه داریم در مراکز استان ها نمایشگاه دائمی ایجاد کنیم. ضمن اینکه در فضای مجازی هم سایت جمعه بازار را راه اندازی کرده ایم؛ همچنین تمرکز بر کمک به بسته بندی مناسب محصول ، گرفتن نمانام و کمک به بازاریابی را به عنوان جدی ترین اولویت خود در سال جدید در دستور کار داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها