سال 95 سال چهره های جنجالی بود. در زمینه جنجال سازی ورزشکاران رشته های غیر فوتبالی رقابت سرسختانه ای با فوتبالیست ها داشتند!
کد خبر: ۱۰۱۱۱۸۸
چهره های جنجالی ورزش ایران در سال 95 ؛ المپیک و هر چی که هست!

به گزارش جام جم آنلاین ، نگاهی به جنجالی ترین چهره های جنجالی سال 95 می اندازیم:

کیانوش رستمی

او نخستین طلایی کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو بود. کیانوش مدال طلای وزنه برداری در دسته 85 کیلوگرم را گرفت و قهرمان شد. کیانوش اما در ادامه ابتدا به دلیل حاضر نشدن برای ملاقات با استاندار کرمانشاه جنجالی شد و سپس با غیبت های مکرر در اردوی تیم ملی وزنه برداری که در نهایت منجر به خط خوردن او از تیم ملی وزنه برداری شد.

فرهاد ظریف

او در سال 95 گرفتاری ها و حواشی شخصی و غیر شخصی داشت. به مشکلات خصوصی او کاری نداریم اما هنوز هم گفته می شود دلیل خط خوردن او از تیم ملی والیبال ایران در آستانه المپیک، اختلافش با سعید معروف بوده است. او پس از اینکه با تراژدی خط خوردن نامش از جمع المپیکی ها روبرو شد با والیبال ملی خداحافظی کرد.

کیمیا علیزاده

او نخستین مدال آور ورزش بانوان ایران از رقابت های المپیک است. کیمیا پس از بازگشت از المپیک زیر تیغ جراحان رفت و یکی از پزشکان سابق فدراسیون تکواندو در مصاحبه ای گفت با سلامتی این دختر نوجوان بازی شده و او اصلا نباید به المپیک می رفت. ادامه اختلافات کیمیا با مربی سابقش یعنی مینو مداح و شایعات مختلف مبنی بر دریافت هدایای کلان و نجومی نقدی و غیر نقدی علیزاده را بارها در کانون حواشی قرارداد.

صمد نیکخواه بهرامی

درک بائرمن سرمربی آلمانی و سابق تیم ملی بسکتبال ایران تصمیم گرفت جوانگرایی را در تیم ملی به وجود بیاورد اما گویا این جوانگرایی فقط شامل حال صمد نیکخواه بهرامی شد. صمد چند باری علیه فدراسیون مصاحبه کرد. پیوستن او به تیم دسته یکی مهرام بار دیگر وی را خبرساز کرد.

سعید معروف و رفقا!

معروف ، سید محمد موسوی و شهرام محمودی ستاره های تیم ملی والیبال ایران بودند که حاضر نشدند در مراسم رژه المپیک به میدان بروند تا داد اعتراض همه از بازیکن سالاری در والیبال بلند شود. این سه به دلیل اینکه خوش خبر سرپرست تیم ملی مجوز حضور در رژه کاروان ایران در المپیک را به دست نیاورد در حمایت از او در مراسم رژه غیبت کردند.

البته رفتارهای ناشایست معروف در جریان لیگ برتر از دیگرعوامل جنجالی بودن او در سال 95 قلمداد می شود.

علیرضا مقدید

تیم ملی اسکی ایران در رقابت‌های صحرانوردی قهرمانی جهان در فنلاند حاضر شد اما در راه بازگشت یکی از اسکی بازان به نام علیرضا مقدید حاضر به بازگشت نشد. او برای پناهنده شدن اقدام کرده بود.

الشن مرادی

این شطرنج باز نیز تابعیت آمریکا را گرفت، کسی که پیش از این با تیم ملی شطرنج ایران به مقام استاد بزرگی هم رسیده بود. از این پس این شطرنج باز با تیم ملی شطرنج آمریکا در رقابت های مختلف شرکت می کند.

سعید عبدولی

عبدلی به آخرین آرزوی ورزشی اش رسید و مدال المپیک در کشتی فرنگی را گرفت، البته مدالی به رنگ برنز. اما سعید عبدولی در اولین دیدار در وزن ۷۵ کیلوگرم در المپیک ریو با مادسن از دانمارک کشتی گرفت که این کشتی را با نتیجهٔ ۱–۱ و به دلیل اخطار آخر بازنده شد. او به شدت به داوری اعتراض کرد و با کارت زرد مواجه شد. عبدولی در آستانهٔ کارت قرمز و حذف کامل بود که با هشدار محمد بنا سرمربی تیم ملی ایران به وسط تشک بازگشت و نهایتاً به دلیل فینالیست شدنِ حریف دانمارکی‌ش در گروه شانس مجدد توانست با شکستِ حریفان صرب و مجار مدال برنز المپیک را کسب کند. اما او در همان دیدار در اوج عصبانیت جمله ای به زبان آورد: «..... به این المپیک و هر چی که هست...»! جمله ای منشوری که تا مدت ها او را سوژه کرد.

بهداد سلیمی

سال بدشانسی امید اول مدال آوری کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 به پایان رسید. همه ما ناداوری بزرگی که در حق بهداد سلیمی درالمپیک شد را دیدیم و هنوز هم بابت اینکه او مدال را از دست داده افسوس می خوریم. او بعد از اینکه مدال المپیک را از دست داد مصاحبه ای شدید الحن علیه رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری انجام داد و او را جلاد خطاب کرد! چند ماه بعد استفاده غیر مجاز و غیر اخلاقی از تصویر بهداد سلیمی در تبلیغ یک نوع ماده مخدر در کشور آلمان بسیار خبرساز شد. بهداد سلیمی با تیمی ویژه حقوقی این مورد را پیگیری کرد.

سارا خادم الشریعه

شطرنج باز 18 ساله نیز با حاشیه بزرگی روبرو شد. ی نماینده ایران در پایان دور ششم گرندپری شطرنج بانوان ۲۰۱۶ در خانتی مانسیسک روسیه بود. خادم الشریعه در گرندپری ۲۰۱۶ که در تهران برگزار شد مقام دوم مسابقات را کسب کرد. او در مسابقات گرندپری ۲۰۱۶ با حرکتی جوانمردانه پس از آن که دید وضع روحی حریفش مناسب نیست، به درخواست حریفش مبنی بر تساوی رضایت داد و کاندیدای دریافت جایزه اخلاق ۲۰۱۶ شد. او در گرندپری روسیه به عنوان سوم دست یافت.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها