هر عکسی برای خودش کتابها حرف دارد. هر کسی می‌تواند با یک عکس دگرگون شود، شعر‌ها و داستان‌ها بنویسد و یا حتی به زندگی خودش و دیگران پایان دهد. حالا اگر عکسی کل آدم‌های جهان را تحت تاثیر قرار دهد و به عنوان معروفترین عکس های جهان شناخته شوند چقدر حرف برای گفتن دارد
کد خبر: ۱۰۱۱۱۷۴
عکس هایی که جهان را شوکه کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تاپ تنز، هر عکسی برای خودش کتابها حرف دارد. هر کسی می‌تواند با یک عکس دگرگون شود، شعر‌ها و داستان‌ها بنویسد و یا حتی به زندگی خودش و دیگران پایان دهد. حالا اگر عکسی کل آدم‌های جهان را تحت تاثیر قرار دهد و به عنوان معروفترین عکس های جهان شناخته شوند چقدر حرف برای گفتن دارد

مهاجرین کوزو /گذراندن پسر دو ساله از پناهندگان کوزوو از مرز ‌آلبانی و رساندن به خانواده اش


خیابانی درپایتخت لیبیریا در نبرد بین سربازان دولت و نیروهای شورشی که توسط پوکه های گلوله پوشیده شده


قبل از این قتل عام، چیزی حدود ۴ الی ۵ هزار نفر از دانش‌جویان، از دانش‌گاه‌های مختلف، برای بیش از یک هفته، بر ضد بازگشت دیکتاتور سابق نظامی (تانوم کیتیکاچورن) از سنگاپور به تایلند، تظاهرات کرده بودند. حد اقل ۱۵ نفر بعد از ورود پولیس در داخل محوطه‌ی دانشگاهی که در آن دانش‌جویان تظاهرات کرده‌بودند، به قتل رسیدند. در نتیجه‌ی این رویداد و تظاهرات ۴۶ نفر از مقامات و بیش از ۱۰۰ نفر از افراد غیر نظامی کشته‌ شدند.


بعد از طوفان در هائیتی

یک پسر که در حال پرسه زدن پس از طوفان گرمسیری هانا است


تصویر یک زن شجاع که در برابر مقامات اسرائلی ایستاده است و با تخلیه پایگاه هایی غیر نظامیان توسط این رژیم مقاومت می کند


11 سپتامبر و عملیات تروریستی / آوار ساختمان های مرکز تجارت جهانی در نیویورک


"

سونامی در هندوستان

زمین‌لرزه‌ی اقیانوس هند با شدت ۹٫۳ درجه‌ی رشتر در ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴، در سواحل غرب سوماترایِ اندونیزیا، رخ‌ داد. این سونامی ناشی از زمین‌لرزه‌ای در اقیانوس هند بود که منجر به از بین رفتن و مفقوط‌شدن ۲۳۰ هزار نفر در ۱۴ کشور آسیایی شد. این سونامی‌ها با امواجی که حدودا ۳۰ متر ارتفاع داشتند، جوامع ساحلی را غرق کرد. در هند، جوامع ماهی‌گیر تامیل نادو با تمام دار و ندار شان، در میان بدترین و شدیدترین ضربه‌ی امواجِ سونامی، نابود شدند.


در سوم دسامبر 1984 نشت یک گاز مرگ آور، هزاران نفر را در شهر بوپال هند به کام مرگ فرستاد: اتفاقی که به عنوان بدترین فاجعه صنعتی دنیا نامیده شد.


پسر عراقی که در جنگ به شدت مجروح شده است


– امیرا سانچز /۱۹۸۵ این دختر کلمبیایی در آرمرو در حادثه فوران آتشفشان نوادا کشته شد در حالی که ۱۳ ساله بود. او به مدت ۳ روز در آب وسیمان گیر کرده بود و این عکس در مدت کوتاهی بعد از مرگش گرفته شده‌است. این عکس در تمام دنیا مشهور شد و این دختر بعد از مرگش چهره معروف بین‌المللی شد.


دزد غذا ۱۹۹۸/این عکس توسط یک عکاس انگلیسی در کمپ گرسنگان آفریقا گرفته شده است. درحالیکه کودک التماس می‌کند مرد هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد.


سودان قحطی سال ۱۹۹۴/این عکس لقب تاثیر گذارترین عکس تاریخ را گرفت و برنده جایزه پولیتزر شد، کودک از کمپ کمک‌های سازمان بین الملل که حدود یک کیلومتر فاصله داشت. کرکس منتظر است که کودک بمیرد تا او را بخورد. این عکس دنیا را شکه کرد و هیچ‌کس نمی‌ داند چه بلایی سر کودک آمد حتی خود عکاس کوین کارتر که مکان را بعد از گرفتن عکس ترک کرد. او سه ماه بعد از شدت افسردگی خود‌کشی کرد..

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها