معاون امور استان های رسانه ملی تاکید کرد:

حرکت به سمت تخصصی کردن حوزه اجرا در صدا و سیما

تاکید دکتر دارابی بر استودیوگریزی در نوروز 96

معاون امور استان‌های رسانه ملی از شبکه «شما» بازدید کرد

دکتر علی دارابی با حضور در شبکه «شما» از بخش‌های مختلف این شبکه و تدارک برنامه‌های نوروزی «شما» بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۷۲
معاون امور استان‌های رسانه ملی از شبکه «شما» بازدید کرد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما، دکتر علی دارابی پیش از ظهر امروز با حضور در شبکه «شما» از بخش‌های مختلف این شبکه و تدارک گسترده مدیران و برنامه سازان برای ایام نوروز بازدید کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر استودیوگریزی در برنامه‌های نوروزی سیما به ویژه برنامه‌های تلویزیونی مربوط به استان‌ها خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت مردم در برنامه‌ها رنگ و بویی تازه و صمیمی‌تر به تلویزیون می‌بخشد.

دارابی افزود: شبکه «شما» ظرفیتی استثنائی برای نمایندگی از 33 مرکز استانی را در اختیار دارد بنابراین باید با استفاده از فرصت نوروز، به بالندگی بیشتری برسد و بتواند به عنوان صدای رسای استان‌ها در مرکز به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: خرده فرهنگ‌ها نقش مهمی در ساخت فرهنگ عمومی یک جامعه دارند و در این بین شبکه‌های استانی با ظرفیت‌های گوناگون و در چارچوب‌های خود می‌توانند نقش مهمی در تثبت و تقویت این خرده‌ فرهنگ‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: شبکه «شما» برآیند فعالیت همه مراکز استانی است و به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی دقیق، فرصتی عادلانه برای همه مراکز به منظور نمایش داشته‌ها و توانمندی‌هایشان فراهم سازد.

گفتنی است در جریان این بازدید، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه «شما» به ارائه گزارشی از تدارک نوروزی این شبکه پرداخت.

وی عنوان کرد: تغییر چینش کنداکتور شبکه از ١٦ اسفند ٩٦ و پخش برنامه ویژه برای استقبال از نوروز آغاز شده است؛ شبکه شما با هدف جذب حداکثری مخاطبان سراسر کشور و پخش برترین تولیدات مراکز استان ها، از تاریخ یاد شده کنداکتور پخش برنامه‌های خود را تغییر و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار تولید، تامین و پخش قرار داده است.

قاسمی با اشاره به برنامه‌های نوروزی «یک سفر خوب» و «ترانه باران» گفت: یک سفر خوب مدتی است که چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها ساعت 22:00 روی آنتن می‌رود اما از 16 اسفندماه به صورت روتین هر شب ساعت 21:00 با رویکرد معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی سراسر کشور و طرح نکات ضروری سفر و ملاحظات جاده‌ای برای مسافران تولید و پخش شده است.

مدیر شبکه «شما» با اشاره به برنامه تلویزیونی «ترانه باران» افزود: این برنامه با تغییر ساعت پخش از ١٩ به ٢٠ و دعوت از خوانندگان برجسته سراسر کشور به منظور اجرای زنده در برنامه، از ١٦ اسفند تا ١٥ فروردین تولید و پخش خواهد شد.

وی از پخش مجموعه‌های تلویزیونی طی بازه زمانی 16 اسفند تا 15 فروردین از شبکه‌ »شما» خبر داد و گفت: سریال‌های «پایتخت» در ساعت ٢٣ و سریال «گذر از رنج‌ها» در ساعت ١٩ از این شبکه پخش می‌شوند ضمن اینکه از روز یکم فروردین ٩٦ هم سریال طنز «رشید حرفه‌ای» تولید مرکز اصفهان در ١٤ قسمت ٤٥ دقیقه‌ای هر روز ساعت 16:00 روی آنتن می‌رود.

قاسمی با اشاره به برنامه‌های ویژه گروه سنی کودک و نوجوان شبکه «شما» خاطرنشان کرد: از تاریخ ١٦ اسفند تا ١٥ فروردین باکس ویژه‌ای برای برنامه‌های کودک و نوجوان در ساعت ١٦:٤٥ شامل پخش تولیدات برجسته مرکز همدان در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه «شما» بیان کرد: باکس خانواده شبکه هم از تاریخ 16 اسفند با همکاری مرکز فارس برنامه‌ای با عنوان «نور و زندگی» با موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی - ایرانی به صورت روتین در ساعت ١٠ صبح پخش می‌شود ضمن اینکه از ابتدای سال ٩٦ به مدت ١٥ شب ویژه برنامه‌ای با رویکرد گفت‌وگو با چهره‌های شاخص ورزشی کشور در سال ٩٥، تولید و پخش خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه «شما» افزود: «ما و شما» با رویکرد انعکاس مسائل و ظرفیت‌های استان‌ها، در طول ایام نوروز در قالب تایم‌های ١٠ دقیقه‌ای و به صورت سیال در کنداکتور شبکه حضور خواهد داشت.

قاسمی ادامه داد: برنامه‌های دیگری شامل سریال «پدرام و پدربزرگ» (مرکز گلستان) با رویکرد گردشگری ویژه کودکان و نوجوانان، برنامه ترکیبی «بهار ایرانی» با رویکرد نمایش سنت‌های نوروزی در استان‌ها، جشنواره مستندهای نوروز شناختی مراکز، جشنواره فیلم‌های تلویزیونی نوروز، دوربین زنده مراکز با نام «ایران ما» از تفرجگاه‌های نوروزی و «هنوز آواز می‌آید» (مرکز یزد) با رویکرد ادب و هنر و موسیقی از جمله این برنامه‌ها هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها