سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با جام جم آنلاین خبر داد:

آمادگی وزارت بهداشت برای حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال

حریرچی گفت: در این روز برای بزرگداشت و احترام به شهدای پلاسکو کاری کنیم که آتشنشان‌ها و کارکنان اورژانس روز شاد و بی دغدغه‌ای را سپری کنند.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۸۴
آمادگی وزارت بهداشت برای حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال

سخنگوی وزارت بهداشت در رابطه با چهارشنبه‌سوری و پیشگیری از صدمات ناشی از این روز به جام جم آنلاین گفت: چهارشنبه سوری یکی از آیین‌های سنتی ما ایرانی ها محسوب می‌شود که برای ایجاد یک فضایی سرشار از شادی، نشاط و آمادگی فعالیت‌های بیشتر در همه زمینه‌ها در سال آینده است.

به گفته وی، در سال‌های گذشته شاهد آسیب‌های قابل توجه و جبران ناپذیری در این روز به مردم کشور بودیم. اما بیشترین قشری که در این روز آسیب می‌بینند افرادی هستند که فقط نقش بیننده و تماشاچی را ایفا می‌کنند. در این روز بسیاری از جوانان برای یک لحظه شادی و هیاهو بینایی یا دست و پای خود را از دست می‌دهند و برخی دچار سوختگیهای عمیق پوست و حتی در برخی دیگر، جان خود را از دست می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت از مردم بخصوص قشر جوان درخواست دارد در این روز که می‌تواند یکی از بهترین و شادترین روزهای سال باشد را تبدیل به یک روز پرخطر و ناگوار نکنند و از هرگونه مواد آتش‌زا، ترقه و هر وسیله که خطر بالقوه دارد به شدت خودداری کنند تا بتوانیم چهارشنبه سوری را بدون هیچ آسیب و گرفتاری پشت سر بگذاریم.

وی آمادگی وزارت بهداشت را در مقابل با اقدامات و حوادث احتمالی اعلام کرد و گفت: وزارت بهداشت آمادگی‌های لازم در برابر حوادث احتمالی را دارد اما آرزومندیم آمبولانس‌ها و بیمارستان‌ها هیچ مراجعه کنندهای ناشی از صدمات چهارشنبه‌سوری نداشته باشد.

حریرچی در پایان خاطرنشان کرد: در این روز برای بزرگداشت و احترام به شهدای پلاسکو کاری کنیم که آتشنشان‌ها و کارکنان اورژانس روز شاد و بی دغدغه‌ای را سپری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها