علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی در ایران که شماری از روحانی‌ها و طلبه‌های این استان خواهان برکناری او شده‌اند، گفته است که چنانچه سخنانش باعث رنجش "مردم متدین" شده، عذرخواهی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۹۱
استاندار خراسان جنوبی: از مردم متدین خراسان جنوبی عذر خواهی می کنم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از قدس آنلاین علی اکبر پرویزی در جمع خبرنگاران رسانه های مکتوب استان با اشاره به اینکه هیچ مسئول و مدیری نمی تواند ادعا کند مسیری که می رود یا سخنانی که به زبان جاری می کند عاری از خطا و اشتباه است، افزود: اگر هم شخصی اینگونه ادعا کند قطعاً دچار توهم و خطا است چرا که همه ما انسانیم و نمی توانیم عاری از خطا و اشتباه باشیم، من هم گفته ام که صداقت و شهامت عذرخواهی در مورد مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد را دارم و در این موضوع هم به هیچ وجه قصد توهین به فرهنگ و آداب مردم خوب و متدین استان خراسان جنوبی را نداشته ام و تنها مثالی را در مورد آداب و رسوم مناطق و اقوام گفتم که قطعاً منظورم رسوم مردم این منطقه نبوده و چنانچه باعث رنجش مردم شریف و متدین استان شده عذرخواهی کرده و حتماً در فرصت مناسب توضیحات بیشتری خواهم داد.

وی تصریح کرد: در ۲۰ روز گذشته حواشی زیادی پیرامون برخی سخنانی که در جمع هنرمندان گفته شده بود ایجاد شده است اما بنده به دلیل حفظ آرامش در بین مردم و از دست ندادن فرصت خدمت به آنان به هیچ یک از آنها واکنش نشان ندادم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امیدوارم فضایی فراهم شود تا بتوانم توضیحاتی راجع به برخی حواشی که ایجاد شده است بدهم، افزود: پرداختن به حواشی فرصت خدمت را از مسئولین می گیرد و این ظلم بزرگی است به مردم شریف و متدین استان خراسان جنوبی، به همین دلیل در ۲۰ روز گذشته تلاش کردم تا سکوت کنم.

پرویزی با بیان اینکه اگر فرصت ارائه توضیحات بیشتر فراهم می شد شاید این سوء برداشت ها شکل نمی گرفت، افزود: بعضی اخباری که از نشست با هنرمندان در رسانه ها منعکس شد بیانگر مطلب گفته شده نبود چرا که هیچگاه قصد بی احترامی به فرهنگ ها و یا آداب و رسوم مردم متدین و ولایتمدار خراسان جنوبی و حتی خراسان شمالی را نداشته ام.

وی بیان کرد: متاسفانه بعد از آن جلسه برخی ویژگی ها به بنده نسبت داده شد که هیچ تناسبی با روحیات و ویژگی های بنده نداشته و ندارد، اما فضای سیاسی و برداشت های شخصی که بعد از موضوع خصوصاً در فضای مجازی ایجاد شد موجب برخی برداشت های نادرست و موضع گیری هایی شد که موجب به وجود آمدن حواشی بسیار زیادی شده است.

پرویزی با اشاره به اینکه به فرهنگ و آداب و رسوم مردم متدین این استان اعتقاد قلبی دارم افزود: قصد ما مسئولین خدمت به مردم و فراهم کردن شرایط بهتر برای توسعه و پیشرفت استان است نه ایجاد رنجش خاطر و آزرده کردن خاطر مردم شریف استان.

وی ادامه داد: با تمامی حواشی و مسائلی که در ۲۰ روز اخیر اتفاق افتاد تلاش کردیم تا بیشتر از گذشته به امور مرتبط با توسعه استان پرداخته و فرصت تلاش و خدمت را ازدست ندهیم که خداوند نیز توفیق این امر را حاصل نموده است.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه اگر مشکلی هم وجود داشته برخی باید پدری کرده و مشکل را مرتفع می کردند، افزود: تلاش خواهیم کرد تا با نهایت توان در راستای خدمت به مردم تلاش کنیم تا مدیون مردم شریف استان خراسان جنوبی نباشیم.

پرویزی خاطر نشان ساخت: هیچ وقت در طول این مدت به خاطر نسبت های دروغی که به بنده داده اند رنجش و کدورتی به دل نگرفته ام و به همین خاطر نیز سوکت کرده ایم تا فرصت خدمت از دست نرود، این در حالیست که برخی افراد این سکوت را بی اعتنایی تصور کرده اند در حالیکه به هیچ وجه اینگونه نبوده است.

استاندارخراسان جنوبی، با اشاره به اینکه تا روزی که در این استان خواهم بود هیچ شکایتی نسبت به هیچ شخصی نخواهم کرد افزود: با هرگونه تجمع حامیان دولت در استان مخالفیم و اجازه اردوکشی به کسی را نیز نداده و نخواهیم داد چرا که فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت و جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه باید نصب العین همه قرار گرفته و به آن عمل کنند.

پرویزی ادامه داد: استاندار به عنوان رئیس شورای تامین استان می تواند در صورت ضرورت و تشخیص نسبت به برخی موارد در ادارات و مجموعه های مرتبط تذکر لازم را بدهد؛ این در حالیست که مطابق با آخرین ارزیابی هایی که صورت گرفته فرمانده انتظاامی استان به همراه کارکنان خدوم این مجموعه در اکثر زمینه ها و رسالت های کاری خود نهایت تلاش و خدمت به مردم به انجام رسانده اند.

وی به موضوع جلوگیری استاندار از برگزاری یادواره های شهدا در استان اشاره کرد و افزود: این خبر کذبی بود که از زبان استاندار در برخی رسانه ها مطرح شد چرا که ما نه تنها تاکید بر برگزاری یادواره های شهدا کردیم بلکه نظیر توصیه هایی که در خصوص دهه فجر و هفته دولت می کنیم، تاکید کردیم که این یادواره ها باید به صورت اثربخش و با حضور چهره های تاثیرگذار نظام برگزار شود تا اثرگذاری لازم فرهنگی و اجتماعی را داشته باشد.

مقام عالی دولت در استان به انتقاد برخی رسانه ها مبنی بر شرکت نکردن استاندار در مراسم تشییع شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: در آن روز بنده اصلاً در استان حضور نداشتم، این در حالیست که برخی افراد بدون اطلاع از این موضوع بدترین هتاکی ها را نسبت داده اند.

پرویزی، یادآورشد: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نیز ایشان مردم این منطقه را مردمی سرزنده و شاداب معرفی کردند این در حالیست که در جریان سفر رئیس جمهور وقت در دولت قبلی به استان خراسان شمالی ساز سنتی آن منطقه در آثار ملی ثبت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها