اعتراض نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی

تقسیم امکانات کشور عادلانه نیست

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سطح کشور تقسیم امکانات عادلانه نبوده و این امر باعث شده استانی مثل تهران از همه استانها مهاجر پذیری دارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۸۷
تقسیم امکانات کشور عادلانه نیست

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از زنجان، فریدون احمدی ضمن بیان این موضوع افزود: باید توسعه متوازن در سطح کشوری، استانی و منطقه ای به جد مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر توسعه در کشور رخ ندهد در استان هم رخ نمی دهد و اگر در استان رخ ندهد در منطقه هم توسعه محقق نمی شود.

احمدی تصریح کرد: متاسفانه در سطح کشور تقسیم امکانات عادلانه نبوده و این امر باعث شده استانی مثل تهران از همه استانها مهاجرت فرست دارد در حالی که نظام طبیعت به دنبال توسعه متوازن است و اگر در استان زنجان به توسعه متوازن توجه نشود پتانسیلها و سر مایه های استان به جاهای دیگر مهاجرت می کنند و این اصلا خوب نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از امکانات و زیر ساخت‌ها در تهران است و این امر باعث شده از استانهای مختلف مردم در آن جا زندگی کنند و مشکلات فراوان همچون زیست محیطی را در این استان فراهم کند. بنابراین باید توسعه متوزان باشد و تحقق این امر نیازمند وجود زیر ساختها و امکانات است که باید فراهم شود.

احمدی گفت: اگر تمرکز براستان باشد و زیر ساختها تنها در یک منطقه باشد عدالت برقرار نمی شود بلکه باید توسعه در همه مناطق و با توچه به پتانسیلها و زیر ساخت محقق شود.

وی افزود: دولتها باید نگاه متوازن به استانها داشته باشند و برای این امر باید آمایش سرزمین را داشته باشیم تا مزیت ها و پتانسیلهای هر استان و منطقه محقق شود تا توسعه متوازن انجام شود.

احمدی ادامه داد: توسعه متوازن نیازمند آمایش سرزمین است و اگر این امر ایجاد شود عدالت در جامعه برقرار شده و رضایتمندی مردم هم از کار گزاران بیشتر می شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: داشتن جامعه سالم و پویا و توسعه یافته در گرو نگاه متوازن توسعه ای به همه استانها و مناطق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها