وزیر راه و شهرسازی گفت: سه تونل بزرگ و مهم تا پایان سال جاری در محورهای شمال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود که سهم زیادی در کاهش بار ترافیک دارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۱۱
بهره‌برداری از 3 تونل مهم در جاده‌های شمال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم افتتاح تونل آبشار در محور هراز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: راه‌های منتهی به شمال از پرترافیک‌ترین راه‌های ایران است و در ایام تعطیلات مردم با گذر از آن به شمال سفر می‌کنند. لذا فعال کردن محورها از نظر توریستی، حمل و نقل و کریدور جنوب به شمال ایران حائز اهمیت است .

وی ادامه داد: از جمله محورهای مهم، جاده هراز است و یکی از اولویت‌های مهم درآن، تونل آبشار است و این تونل به صورت سازه یکپارچه اجرا و افتتاح شد و قطعه بعدی از تونل آبشار تا لاسم به طول پنج کیلومتر نیز تا پایان بهار سال آینده تکمیل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از تونل آبشار تا آمل حدود 55 کیلومتر از 110 کیلومتر، چهاربانده و بهره برداری شد و تا تابستان سال آینده 12 کیلومتر دیگر آن افتتاح می‌شود.

آخوندی با بیان این‌که جاده هراز طرح سخت مهندسی ایران است، پیشرفت آن را 52درصد اعلام کرد و گفت: تونل شیرگاه نیز از دیگر طرح‌هایی است که تا آخر سال بهره‌برداری می‌شود. وی درباره تونل منجیل قزوین به رشت، توضیح داد: این طرح نیزتا پایان سال بهره برداری می‌شود.

وی با بیان این‌که ژئوتونل کار بسیار سختی است، گفت: همه تونل‌ها در محورهای شمال در دست اجراست و امیدواریم بهره‌برداری آن گشایشی در رفع ترافیک باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها