رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تبیین کرد:

نقش ترکیه و داعش در ریزگردهای ایران

سازمان هواشناسی باصدور اخطاریه ای نسبت به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و مناطق هشدار داده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۶۲
استان‌هایی که باید منتظر ریزگرد و برف و باران باشند

به گزارش جام جم آنلاین، در این اخطاریه آمده است: با گذر سامانه هواشناسی از شمال شرق و شرق طی پنجشنبه وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و از پنج شنبه بعدازظهر تا جمعه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان (به ویژه منطقه زابل)، شرق کرمان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد پیش بینی می‌شود. همچنین با ورود سامانه فعال جوی از شنبه بتدریج تا صبح یکشنبه، وزش باد شدید در شمال شرق عربستان، جنوب عراق و کویت پیش بینی می شود که سبب خیزش گردوخاک در منطقه و در استان خوزستان و ایلام می شود.

همچنین بعدازظهر شنبه سامانه بارشی شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و روزهای یکشنبه و دوشنبه این سامانه علاوه بر نیمه غربی، شمال شرق و شرق را نیز در بر خواهد گرفت. بر این اساس بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه های کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

پیش بینی وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر است:

از بعد از ظهر شنبه 21 اسفندماه: بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، چهارمحال و بختیاری و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و در بعضی ساعات وزش باد شدید در اردبیل.

یکشنبه 22 اسفندماه: بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان‌ غربی، کردستان، چهارمحال وبختیاری و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، قزوین، زنجان، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و در بعضی ساعات وزش باد شدید در اردبیل.

سازمان هواشناسی در ادامه هشدار داد: بارش برف در مناطق کوهستانی بویژه جاده های کوهستانی البرز در مناطق یاد شده موجب لغزندگی خواهد شد. از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از اختلال در ترافیک جاده ای و خسارت های احتمالی، ضمن بکارگیری اقدام های لازم، زنجیر چرخ به همراه برده شود.

افزایش نسبی دمای هوا طی روزهای آینده و با بارش باران طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پتانسیل ذوب برف را افزاش می دهد و بنابراین انتظار می رود سبب تقویت روانآب و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها به ویژه در کردستان، کرمانشاه، لرستان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها